Gå til innhold

Trist fremtid for mange spillserier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes faktisk at NFS: Porsche var det beste NFS-spillet. Der var det ikke politi andre steder enn i oppdragene. :)

7200668[/snapback]

 

Nei der er eg fullstendig enig med deg. Det er nok det NFS spillet eg har sittet lengst med. I det spillet var det godt med avbrekk fra politiet,så absolutt. For det var så mye annet som fenget meg i det spillet.

 

I NFS sine spede dager,g er var jo ganske sped eg også da forsåvidt :p ,så var det noe nytt å herje rundt på veine med herlig 3D-grafikk på PSX :wee:

Lenke til kommentar
Kan jeg si cs?

1.0 var bra

1.3 var bedre

1.4 var dårlig

1.5 var dårligere

1.6 er rævva (selv om jeg spiller det til tider)

Cs:S er kjedelig som fy

 

Riktig nok ikke en serie, men spillet utvikler seg i feil rettning

7151909[/snapback]

 

Kan få lov til å si CS, men den der er alt for dårlig ^^;

CS var bra helt til .4/beta 4 (husker ikke navnet, tidlig i alle fall :p)

Klart best var beta2 av CS

 

 

Og til dere som synes Battlefield serien har tapt seg pga 2142, så har det ikke det, om man ikke liker "fremtiden", det er fortsatt gode gamle Battlefield og eneste grunnen til å ikke like det er settingen(og det har kommet nye til, som liker futiristisk setting, som ikke er så fan av å spille igjen ting som har vært), ikke pga selve spillet.

 

Monkey Island serien kan vel også delvis nevnes, 1&2 klart best, 3 bra også, mens 4 var heller skuffende (selv om det ikke var noen krise, men det er steg i helt feil retning, og mista en del av sjarmen)

Lenke til kommentar
Veeeeldig mange serier som har gått over fra det gamle til en mer 3D-basert stil har mislykkes totalt. Roller Coaster Tycoon-serien og C&C-serien er skrekkeksempler.

7204111[/snapback]

 

nå synes jeg det er litt tidlig å avsi dom over C&C serien. generals var jo egentlig ikke noen oppfølger til værken C&C eller red alert. jeg har i hvert fall store forhåpninger til C&C 3.

 

dessuten er det mange eksempler på serier som har klart overgangen til 3d grafik fint:

warcraft, civilization, GTA....

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt hva dere mener med NFS-spillene. Hot Pursuit var jo søppel, spesielt i forhold til NFS: Porsche. Jeg synes Underground og Most Wanted er greie nok. Det eneste de kunne droppet for min del er noe ødelegger for mange av NFS-spillene; politiet.

 

Den som sa noe om realisme og kjørefølelse i NFS-serien: har du noen gang sittet i førersetet på en ekte bil?

7194347[/snapback]

 

Nå har jeg aldri spilt Need for Speed for realismens skyld, det søker jeg andre steder. Om folk kjøper Need for Speed for å oppleve realisme, så gjør de nok et aldri så lite bomkjøp :)

Lenke til kommentar
Synes faktisk at NFS: Porsche var det beste NFS-spillet. Der var det ikke politi andre steder enn i oppdragene. :)

7200668[/snapback]

 

Jeg spilte mest toern, men husket at tre'ern var veldig artig (NFS: Road *ettellerannet*). Ellers var Need for speed III: Hot pursuit en slager her. Husket vi spilte to-player med biler fra "The Fast and the Furious".

Likte ikke HP2 mye, men spilte det litt. Undergound har jeg runna (Unntatt siste banen!). NFSU2 har jeg spilt en del. Most wanted likte jeg ikke. Carbon var sinnsykt DØLL.

Lenke til kommentar
Det første jeg tenker på, er Might & Magic, både vanlig og Heroes. MM6-7 og HoMM3 var brillefine, etter det var det skikkelig nedtur. Crusaders of M&M var også temmelig elendig.

 

Ellers er jo mange allerede nevnt. R6 og Rogue spear var bra mye pga detaljstyring, men så ble det som folk sier, konsollifisert og rettet mer og mer mot pewpew-folk.

7201857[/snapback]

Jepp, Might and Magic serien absolutt. 6 og 7 var brilliante, men etter der ble det bare tragisk. For å ikke snakke om når de gikk til 3D!

 

Må også trekke inn Settlers: 3, 4 og 5 bomma totalt. 3, 4 og 5 er rett og slett ikke Settlers, de skambanka spillet og lagde det til en standard RTS. Skamfullt er det. Men 6'ern skal visst ha med veier og infrastruktur igjen, så får håpe det retter seg opp igjen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
WoW er vel ikke akkurat en direkte etterfølger til Warcraft 3? Dessuten er WC1 og WC2 ikke helt min stil, Starcraft derimot.

 

Warcraft (1 og 2) hadde jo også en fordel ved at de var litt nyskapende? Warcraft 3 måtte slå ned en haug av konkurrenter, noe jeg mener det har gjort bra.

7223553[/snapback]

 

Ok, Wow er vel ikke en direkte etterfølger. Men jeg tok den bare med siden den har noe med Warcraft universet å gjøre.

 

Starcraft må jeg være enig med deg. Det er underholdning :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Amped 1 = Konge spill, kunne vært litt bedre.

Amped 2 = Helt perfekt, ikke for realistisk, ikke for urealistisk.

Amped 3 = Ræva, realismen borte, inn kommer masse dritt.

 

Kommer ikke på flere serier... :hmm:

 

Post nr 1000. :cry:

7134791[/snapback]

Jeg synes Amped 3 var et morsomt spill, men jeg håper noen snart tar ansvar for å lage et bra og realistisk snowboardspill til next-gen konsoller. Ubisoft har iallefall lisens for å lage noe rundt Shaun White sitt navn, så får håpe det blir bra.

 

Ellers vil jeg kommentere at Need For Speed serien har blitt en tragedie, og jeg er ikke veldig stor fan av Battlefield-spillene heller.

Lenke til kommentar

Oblivion kommer vel som det største her, for meg. Dette ble ikke som jeg håpet. I forholdt til MW og Daggerfall blir jo spillene "dumbed down" mer og mer. Og all den magien og følelsen av at man er i en "komplett" verden her for meg helt borte i Oblivion, som nå knapt kan kalles et rollespill lenger. Om det er XBOX eller mainstream som kan tillegges skylda er vel samme faen, men spillet er en stor skuffelse.

 

Civ 4 hadde heller ikke helt godt av overgangen til 3d. Hittil vet jeg faktisk ikke om noen strategispill som har nytt godt av en 3dmotor i forhold til den gode gamle isometriske. Men det er kanskje et spill som kan klare det på vei, nemlig TAs "åndelige" etterfølger Supreme Commander. Jeg har sniktestet betaen, og det ser meget lovende ut.

 

Ellers led Richard Burns Rally en trist skjebne da hele det svenske teamet ble kjøpt opp for å lage spill til noe håndhold drit. RBR er vel fortsatt det mest realistiske bilspillet som finnes, og spillet var virkelig helt genialt. Jeg spiller det fortsatt nå og da, men på rallyfronten ser det ut som om man må belage seg på å vente, skal man ha en ordentlig simulator.

 

Kotor-spillene var jo veldig gode, ihvertfall det første. Det andre kom på markedet alt for tidlig og var rett og slett ikke ferdiglaget. En skam!

 

Nå lager også Bethesda Fallout 3, men etter å ha sett hvordan de lagde Oblivion, og mtp. at de faktisk selv har laget de tidligere spillene regner jeg vel med at de kommer til å voldta Fallout-lisensen med sitt bidrag. Så får jeg heller eventuelt bli positivt overrasket.

 

Ellers kan man jo også nevne Age of Empires, Battlefield, Vietcong, Formel-1 spillene fra ISI (Sony har lisensen nå), Gothic 3 (nei og nei) og Unreal Tournament.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...