Gå til innhold

Trist fremtid for mange spillserier


Anbefalte innlegg

Er enig med han som sa Settlers serien var et godt eksempel...

 

Settlers 1 og 2: Har ikke spilt de, men regner med de var bra

 

Settlers 3:  :thumbup:

 

Settlers 4:  :thumbup:  men et hakk dårligere enn 3eren(synes jeg)

 

Settlers 5:  :cry:  Hva skjedde med Settlers serien?!

 

Settlers 2 10th anniversary: Har ikke spilt det, men det er bra de har innsett at serien var best før :)

7140559[/snapback]

Er vel noe alla det jeg har opplevd med dem

Settlers 1 :) men jeg spilte det aldri

Settlers 2 :D Likte jeg veldig bra

Settlers 3 :hmm: Jeg likte ikke dette så bra

Settlers 4&5 spilte jeg ikke

Settlers 2 10th :dribble: Demoen er bra så den skaffer jeg meg

Settlers 6 Den høres ut til at det går mer tilbake til de tidlige så det er håp

 

En annen serie

Warlords :D morsom men bare et kart

Warlords 2 :thumbup: Flere kart og litt forandringer

Warlords 3 :hmm: Ble vel for mye forandringer

Senere spill har jeg ikke prøvd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
urban ops er ikke et konsollspill det er en veldig liten xp pakke for Rouge spear

7141179[/snapback]

 

Ja, jeg ser det nå. Jeg spilte aldri utvidelsene til 1'ern og 2'ern, jeg. 3'ern sin Athena Sword og gratis-utvidelsen Iron Wrath er gode tilleggspakker, som legger til mange nye, tøffe brett, flere multiplayer-tingelinger, flere våpen, en ny kampanje, osv.

 

uansett, jeg forvekslet "Urban Ops" med RS3 til xbox, siden coveret ser så... urbant ut. :p

Lenke til kommentar
GTA 3  :dribble:

GTA Vice City  :dribble:

GTA San Andreas  :thumbdown:

GTA IV  :D   :w00t:  *Forhåpentligvis*

7137897[/snapback]

 

Hva var så dårlig med San Andreas?

7141336[/snapback]

 

Jeg vet egentlig ikke helt, men syns mye av sjarmen ble borte.. kanskje fordet konseptet ble litt brukt opp... det er såklart mye positivt med S.A, men følte ikke helt at jeg ble drevet med.... selv om jeg hadde synsykt mye gøy med det de første månedene.. Mener uansett ikke at det er et dårlig spill, mener bare i forhold til de andre i serien :D

 

Men GTA 4 vil nok gjøre meg mer hekta enn noe annet spill, jeg bare vet det :!:

Lenke til kommentar
Eg må bare si Need For Speed serien her.

 

Eg skal ikkje begynne å telle antall timer som har gått med i denne serien fra 1`ern tom. Porsche Unleashed.Så var det stopp for min del. Og med Underground fra Allehelgens død i Helveds rike skjærte alt seg fra topp til tå. Makan til søppelspill,ødelagt av The Fast & The Furious bling-bling idiotskapen.som attpåtil fikk ein etterfølger med enda meir av det kvalme. Most Wanted gjekk heller ikkje altså. Eg gav opp serien. Så raskt TF&TF  makkverket nok ein gang begynte å rulle på kino form av Tokyo Drift  var det duket for nok eit inntog for den sårt analmisbrukte NFS-serien. Carbon ser ut til å grave serien 6 fot videre ned under beina våres.

 

Dette er blitt ein serie eg blir forbannet på så raskt navnet kommer for ein dag.

7137974[/snapback]

 

Helt enig, men jeg må legge til at jeg syns Hot Pursuit 2 er et utrolig bra bilspill. Faktisk det beste jeg har spilt, Test Drive kommer nære men politiordningen suger i det spillet, derfor klarte det ikke nå opp til HP 2. Jeg syns også at Need for speed underground var et kult spill da det kom, det var lissom så fresht med at du kunne style bilene dine selv. Men etter dette gikk det på trynet. Most wanted var rett og slett pissdårlig. Og carbon gidder jeg ikke se på en gang.

 

 

Og jeg likte heller ikke GTA: San Andreas. 3`ern og Vice City var fantastiske spill, men San Andreas ble som nevnt sjarmløst. Jeg har ikke engang giddi å runda det, og da må det være noe i det for jeg spilte 3`ern og vice city sønder og sammen.

 

Jeg syns forøvrig at Metal Gear har synki med tanke på spilleglede, 1`ern og 2`ern var utrolig bra, men 3`ern syns jeg var tregt.

Lenke til kommentar
urban ops er ikke et konsollspill det er en veldig liten xp pakke for Rouge spear

7141179[/snapback]

 

Ja, jeg ser det nå. Jeg spilte aldri utvidelsene til 1'ern og 2'ern, jeg. 3'ern sin Athena Sword og gratis-utvidelsen Iron Wrath er gode tilleggspakker, som legger til mange nye, tøffe brett, flere multiplayer-tingelinger, flere våpen, en ny kampanje, osv.

 

uansett, jeg forvekslet "Urban Ops" med RS3 til xbox, siden coveret ser så... urbant ut. :p

7145046[/snapback]

 

syns det bare er teit med flere våpen, ingen bruker de nye uansett, masse rare saker som ingen bryr seg om, og det blir teit når standar utloaden til disse proffene er en uzi, det er da ingen CT units ville valgt en uzi over en MP5.

 

når jeg spiller R6 spill, bruker jeg nesten altid bare MP5 eller MP5sd og noen få ganger M4 eller M16

Lenke til kommentar
GTA 3  :dribble:

GTA Vice City  :dribble:

GTA San Andreas  :thumbdown:

GTA IV  :D   :w00t:  *Forhåpentligvis*

7137897[/snapback]

 

Hva var så dårlig med San Andreas?

7141336[/snapback]

 

Jeg vet egentlig ikke helt, men syns mye av sjarmen ble borte.. kanskje fordet konseptet ble litt brukt opp... det er såklart mye positivt med S.A, men følte ikke helt at jeg ble drevet med.... selv om jeg hadde synsykt mye gøy med det de første månedene.. Mener uansett ikke at det er et dårlig spill, mener bare i forhold til de andre i serien :D

 

Men GTA 4 vil nok gjøre meg mer hekta enn noe annet spill, jeg bare vet det :!:

7145184[/snapback]

 

Enig, San Andres passet ikke inn. Det ble for mye nytt, som førte til at det egentlig abre blei smør på flesk. Vice derimot, var altfor lite. Jeg og en kamerat runda hele spillet på to dager :p Dessuten var det så altfor lite...

Lenke til kommentar

Baldurs gate

Baldurs gate serien er vel min store favoritt gjennom tidene. Den har riktignok bare kommet seg til 2ern + ekspansjon. Men det vi får, er servert på en gull plate :love:

 

Icewind Dale

Nesten samme følelsen for denne som med baldurs gate. Var bare det at jeg oppdaget Baldurs Gate først. Spillene har hver sine fokus, jeg liker begge veldig godt.

 

Neverwinter Nights

Likte aldri denne serien eller det første spillet da siden det er det eneste jeg har spilt. Det som irriterte meg var 3D motoren, hvor latterlig stygt alt så ut på nært hold, den firkantede følelsen alle brettene hadde, spesielt i kapittel 2 og sist men ikke minst at du ikke kunne ha en like stor gruppe som i BG og ID. Men spillet hadde mye bra også. Var bare at det var for mange dårlige ting som irriterte meg.

 

Battlefield

1942 til 2142

Liker i grunn alle spillene godt, men 1942 er desidert det jeg har tilbrakt flest timer i. BF kan jo passe inn i hvilkensomhelst sjanger. Et hopp til en alternativ fremtid måtte jo bare komme. Synest dette hoppet var svært bra jeg. Ihvertfall utifra det jeg så i demoen. Fatter ikke hva folk klager over. Hvordan i hule kunne det vært gjort noe særlig bedre? Til å være battlefield i fremtiden så er det temmelig bra gjennomført.

 

Noe jeg er glad de ikke har inkludert ii BF 2142 er laservåpen. I alle sci-fi spill synest jeg dette bare er teit. Føles bedre å treffe en person med en kule enn en latterlig lysstråle.

 

Vel, star wars universet er an annen sak da må jeg inrømme. Der er det en del av sjarmen med laservåpen.

 

Men men, andre har da sin meing og den aksepterer jeg fult ut. Hva en føler for noe er helt unikt fra person til person. Det vil alltid være noen som er skuffet og misfornøyde. Jeg har vært det mang en gang. Men da er det bare å hoppe videre til noe annet du har tro på. Alt kan da ikke være fordømrade perfekt hele tiden.

Endret av Gammelsko
Lenke til kommentar
At noen liker oppfølgerne til Sand of Time er jo helt greit, og på mange områder er oppfølgerne bedre. Kampsystemet er allerede nevnt, som var SoT store svakhet. Det var alt det andre i SoT som gjorde det til et bra spill. Ingen av historiene i de 3 PoP-spilla er noe å rope hurra for, men det var de morsomme mono- og dialogene i enern som gjorde det interessant. Men det var jo den orginale plattformdelen som gjorde spillet verdt å spille. I oppfølgerne har man fokusert mindre og mindre på plattform og heller lagt til mere slossing og action. Two Thrones gav kanskje noen nye interessante muligheter på plattformdelen i Dark Prince, men siden man da hadde en tidsbar som gjorde at man hele tiden måtte skynde seg klarte jeg ikke å nyte det.

Kort sagt, slik jeg ser det har man i oppfølgeren fokusert mindre på det som gjorde eneren så spesiell, og det vi sitter igjen med da er et par tradisjonelle acdtionspill som det går 13 av på dusinet. For øvrig var ikke alle buggene i Warrior Within med å hjelpe på helhetsinntrykket til spillet heller.

7140665[/snapback]

Vel folk har hver sin smak, jeg synes historien i PoP, og måten den blir fortalt på, er genial. Da jeg gjorde ferdig Two Towers fikk jeg lyst til å starte på Sands of Time igjen for å "fullføre" sirkelen. (Som seff er umulig å fullføre :p) Ellers synes jeg ikke platformdelen har blitt nedprioritert så skrekkelig mye at jeg merker det.. Det eneste var kanskje at i WW og TT (Spesielt TT) så var det litt for lett å se hvor en skulle. Stien ble litt for tydlig om du skjønner.. Så for å konkludere: Sands of Time er best i mine øyne fordi den kom først og itrodusterte en ny måte å spille spill på for meg. WW var mye mer actionfylt og ikke så på puzzle stadie. Det er vel det eneste som mangler fra de oppfølgerne, selvom TT prøvde litt mer.

 

Ellers opplevde jeg ikke noen av de sagnomsuste bugsa hos WW, så for meg trakk ikke dette ned :)

Lenke til kommentar
urban ops er ikke et konsollspill det er en veldig liten xp pakke for Rouge spear

7141179[/snapback]

 

Ja, jeg ser det nå. Jeg spilte aldri utvidelsene til 1'ern og 2'ern, jeg. 3'ern sin Athena Sword og gratis-utvidelsen Iron Wrath er gode tilleggspakker, som legger til mange nye, tøffe brett, flere multiplayer-tingelinger, flere våpen, en ny kampanje, osv.

 

uansett, jeg forvekslet "Urban Ops" med RS3 til xbox, siden coveret ser så... urbant ut. :p

7145046[/snapback]

 

syns det bare er teit med flere våpen, ingen bruker de nye uansett, masse rare saker som ingen bryr seg om, og det blir teit når standar utloaden til disse proffene er en uzi, det er da ingen CT units ville valgt en uzi over en MP5.

 

når jeg spiller R6 spill, bruker jeg nesten altid bare MP5 eller MP5sd og noen få ganger M4 eller M16

7146046[/snapback]

 

Jeg bruker alle mulige slags våpen, jeg. Elsker det at man faktisk har et valg når det kommer til våpen. Si hva du vil, men et spill blir mye kjedeligere med færre våpen. Nei, AK47 er nok ikke noe verdens beste elitestyrke vil plukke til vanlig, men så er det heller aldri påkrevd.

Lenke til kommentar
urban ops er ikke et konsollspill det er en veldig liten xp pakke for Rouge spear

7141179[/snapback]

 

Ja, jeg ser det nå. Jeg spilte aldri utvidelsene til 1'ern og 2'ern, jeg. 3'ern sin Athena Sword og gratis-utvidelsen Iron Wrath er gode tilleggspakker, som legger til mange nye, tøffe brett, flere multiplayer-tingelinger, flere våpen, en ny kampanje, osv.

 

uansett, jeg forvekslet "Urban Ops" med RS3 til xbox, siden coveret ser så... urbant ut. :p

7145046[/snapback]

 

syns det bare er teit med flere våpen, ingen bruker de nye uansett, masse rare saker som ingen bryr seg om, og det blir teit når standar utloaden til disse proffene er en uzi, det er da ingen CT units ville valgt en uzi over en MP5.

 

når jeg spiller R6 spill, bruker jeg nesten altid bare MP5 eller MP5sd og noen få ganger M4 eller M16

7146046[/snapback]

 

Jeg bruker alle mulige slags våpen, jeg. Elsker det at man faktisk har et valg når det kommer til våpen. Si hva du vil, men et spill blir mye kjedeligere med færre våpen. Nei, AK47 er nok ikke noe verdens beste elitestyrke vil plukke til vanlig, men så er det heller aldri påkrevd.

7151006[/snapback]

 

en Ak kan funke fint den, en AK betyr ikke nødvendigvis en sliten rusten sak som har ligget i en kjeller i 20 år, Russiske SF styrker bruker AK så det er ikke den jeg tenker på, jeg tenker på alle de rare våpene som men ellers ikke har nor forhold til og bare ser rare ut. men jeg tror vi trygt kan si at R6 serien er død og begravet, samme med GR.

Lenke til kommentar

har mer heat til ubisoft!!

heroes 5. hva faen var det for no?? :realmad:

3 og 4 er jo bare de beste spillene ever! men så kommer ubi soft inni bildet..

"vi må finne noe som selger. warcraft er jo populært. la oss lage heores of warcraft" :wallbash:

jeg hadde gådd og gledet meg i mange måneder så kom endeli spillet ut,

jeg ble direkte kvalm..

spillet hadde absolutt INGEN heroes sjel over seg.

jeg levde i fornektelse i ca. 2 timer til jeg faen ikke klarte å spille mer!

Lenke til kommentar

Har spilt et par timer med Heroes 5, synes det virket veldig tro mot tidligere heroes spill, så hva er egentlig "feil" ? Jeg koste meg hvertfall :) Men så likte jeg jo heroes 4 også. Tror kanskje problemet er at spillet ikke forandre seg nok fra gang til gang? Men det blir jo veldig vanskelig å forandre mye på gameplayet?

 

Civilization serien er helt utrolig, har aldri aldri brukt så mye tid på et spill før, blir bare bedre og bedre.

 

Kohan var et utmerket spill, Kohan 2 var greit nok, men en forferdelig oppfølger.

 

Jeg har i tillegg vanskelig for å se hva som var SÅ mye bedre i cs 1.0 i forhold til 1.6? I tillegg hva som er galt med source? Det er snakk om minimale forskjeller.

Lenke til kommentar
Kan jeg si cs?

1.0 var bra

1.3 var bedre

1.4 var dårlig

1.5 var dårligere

1.6 er rævva (selv om jeg spiller det til tider)

Cs:S er kjedelig som fy

 

Riktig nok ikke en serie, men spillet utvikler seg i feil rettning

7151909[/snapback]

 

Forskjellene mellom hver versjon er små. CS:S er bedre enn alle tidligere versjoner av CS, og at serverene ikke er like fulle av prepubertale drittunger med for mye fritid som 1.6 er også bra.

Lenke til kommentar
Eg må bare si Need For Speed serien her.

 

Eg skal ikkje begynne å telle antall timer som har gått med i denne serien fra 1`ern tom. Porsche Unleashed.Så var det stopp for min del. Og med Underground fra Allehelgens død i Helveds rike skjærte alt seg fra topp til tå. Makan til søppelspill,ødelagt av The Fast & The Furious bling-bling idiotskapen.som attpåtil fikk ein etterfølger med enda meir av det kvalme. Most Wanted gjekk heller ikkje altså. Eg gav opp serien. Så raskt TF&TF  makkverket nok ein gang begynte å rulle på kino form av Tokyo Drift  var det duket for nok eit inntog for den sårt analmisbrukte NFS-serien. Carbon ser ut til å grave serien 6 fot videre ned under beina våres.

 

Dette er blitt ein serie eg blir forbannet på så raskt navnet kommer for ein dag.

7137974[/snapback]

 

Helt enig, men jeg må legge til at jeg syns Hot Pursuit 2 er et utrolig bra bilspill. Faktisk det beste jeg har spilt, Test Drive kommer nære men politiordningen suger i det spillet, derfor klarte det ikke nå opp til HP 2. Jeg syns også at Need for speed underground var et kult spill da det kom, det var lissom så fresht med at du kunne style bilene dine selv. Men etter dette gikk det på trynet. Most wanted var rett og slett pissdårlig. Og carbon gidder jeg ikke se på en gang.

 

 

Og jeg likte heller ikke GTA: San Andreas. 3`ern og Vice City var fantastiske spill, men San Andreas ble som nevnt sjarmløst. Jeg har ikke engang giddi å runda det, og da må det være noe i det for jeg spilte 3`ern og vice city sønder og sammen.

 

Jeg syns forøvrig at Metal Gear har synki med tanke på spilleglede, 1`ern og 2`ern var utrolig bra, men 3`ern syns jeg var tregt.

7145235[/snapback]

 

Jeg ser ikke helt hva dere mener med NFS-spillene. Hot Pursuit var jo søppel, spesielt i forhold til NFS: Porsche. Jeg synes Underground og Most Wanted er greie nok. Det eneste de kunne droppet for min del er noe ødelegger for mange av NFS-spillene; politiet.

 

Den som sa noe om realisme og kjørefølelse i NFS-serien: har du noen gang sittet i førersetet på en ekte bil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...