Gå til innhold

Trist fremtid for mange spillserier


Anbefalte innlegg

Ubisoft har slaktet Tom Clancy serien kraftig. Ta Rainbow Six der realisme og taktikk stod høyest på lista. Men i dag er det "console-ADHD-unga" som må tilfredstilles.

 

Det eneste Ubisoft og andre tenker er mer penger. Dermed "dumber" dem ned spillet og gjør det "enklere" for casuall gamers å plukke opp. Noe som gjør hardcore & de ekte fansene helt "aliennated".

Og det skal bare vare i noen måneder slik at du skal kjøpe neste spill fra utvikleren, ingen super MP der du spiller i flere år nå...

 

Tragiske greier, tenker mer på penger enn å lage gode spill til de som faktisk gjorde det spillet til en stor franchise.

Er tøft å være PC gamer med all "next-gen" tullet som går, rett å slett BS. Selv med Crysis, ET:QW & DX10 over horisonten tenker jeg PC gamerene ler sist.

 

Og du spiller kun som en person i Vegas, Logan Keller(ingen "soulbytting"). Og nårru blir skutt kan du ta cover så vil livet ditt stige opp igjen, LATTERLIG i en Rainbow Six spill.

 

GRAW var jo bare tragisk med den enginen som krevde altfor mye og uferdig MP som ikke nådde opp til GR.

Er veldig kritisk til Ubisoft spill etter Lockdown & GRAW. Aldri stol på Ubisoft, der har jeg lært leksa.

7136307[/snapback]

 

 

Logan Keller og de "2" andre medlemmene i det "nye" rainbow six teamet er sikkert ganske bad ass, siden de tar knekken på alle terroristene i hele Las Vegas. :nei:

 

Idiotisk.

 

Men får ikke å være for whiny så må jeg inrømme at spillet ser dritt vakkert ut på grafikk siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når det gjelder Vegas, her er Ubi Soft utvikleren og de må stå til ansvar her, men jeg ser også at det er mye klaging på Lockdown og det var det faktisk Red Storm som sto bak, spør du meg så gjorde Ubi Soft en veldig bra jobb med Raven Shield, det er heller Red Storm som har skuffet meg mer...

7136466[/snapback]

Ok, Ubisoft Montreal tok seg av Xbox versonen av Lockdown mens Redstorm spydde ut PS2 versjonen. Og ca. 6 måneder etterpå kommer noe upgulp som heter Lockdown på PC. Nå prøvde Redstorm så godt de kunne mens resten av laget der holdt på med GRAW MP til X360.

 

Men det var Ubisoft som ga dem mindre tid og ressurser på å spy ut Lockdown PC. Og når de i tillegg lyver i interviewer til pressen & fans om at PC spillet ikke er en port fra PS2 versjonen mister du troen.

 

Lockdown PC var en port av PS2 med litt tweaka grafikk og kvart-ferdig MP. Spillet er død, flere spiller R6, Rogue Spear & Raven Shield online enn Lockdown, sier alt.

Raven Shield var greit den, spilte den religiøst fra 02 til 05, online altså. Men de greide ikke fikse alle probleme i patchene og de ble aldri fikset, tilhører fortiden nå.

 

Ubisoft har stor innflytelse på hva som skal følges og hvordan det skal gjøres for å treffe flest mulig folk for mest profitt.

 

Seff. skjønner jeg at dem skal tjene penger, men må det gå utover fansene?

 

Vegas ser ut som en fint spill, men det er ingen Rainbow Six spill. Bruker bare Rainbow Six navnet samt Tom Clancy for tiltrekke seg folk som har 99% hørt det før men ikke den nyeste tittelen så blir det et blind kjøp.

Endret av Deosl
Lenke til kommentar
jeg ser nå på denne serien som bedre enn MGS, etter å ha spilt det siste spillet i serien.

7136466[/snapback]

 

Jeg tar den med at spillen har noen likheter,men god damn la oss ikke gå

der da : ). MGS serien er lett verdens beste spill serie noensinne og kan ikke si det

samme om Splinter cell... Men det betyr ikke at splinter cell er dårlig likte chaos theory...

Endret av defensor
Lenke til kommentar

Serious Sam - The first/second Encounter er 2 morsomme spill spør du meg. Massevis av fiender på en gang, store åpne områder og gøyale kommentarer , men i Serious Sam 2 snudde de oppskriften helt på hodet og gikk for mindre fiender og mindre areal å bevege seg på. På toppen av det hele var det kjøretøy inne i bildet som ikke lignet grisen. En eventuell oppfølger burde absolutt bruke oppskriften fra de to første spillene, den siste funket rett og slett ikke for min del.

Lenke til kommentar

Eg må bare si Need For Speed serien her.

 

Eg skal ikkje begynne å telle antall timer som har gått med i denne serien fra 1`ern tom. Porsche Unleashed.Så var det stopp for min del. Og med Underground fra Allehelgens død i Helveds rike skjærte alt seg fra topp til tå. Makan til søppelspill,ødelagt av The Fast & The Furious bling-bling idiotskapen.som attpåtil fikk ein etterfølger med enda meir av det kvalme. Most Wanted gjekk heller ikkje altså. Eg gav opp serien. Så raskt TF&TF makkverket nok ein gang begynte å rulle på kino form av Tokyo Drift var det duket for nok eit inntog for den sårt analmisbrukte NFS-serien. Carbon ser ut til å grave serien 6 fot videre ned under beina våres.

 

Dette er blitt ein serie eg blir forbannet på så raskt navnet kommer for ein dag.

Lenke til kommentar
TES-serien. De gamle TES-spillene er flotte rollespill, men Bethesda har virkelig bæsjet på leggen ved å sende Oblivion ut som det mainstream-spillet det er. Dolket hardcore-fansen av serien i ryggen, har de! Oblivion er mindre rollespill enn Colin McRae er en ninja.

7135415[/snapback]

Haha, you're so tr00. Oblivion har blitt hyllet som et av de beste spillene de siste årene.

 

Prince of Persia er et godt eksempel på bra spill med dårlige oppfølgere. Sands of Time var genial, Warrior Within er det ikke no vits å snakke om og The Two Thrones var en mellomting av de to andre.

7136452[/snapback]

Har aldri skjønt hva som er så dårlig med Warrior Within. Jeg spilte det dag ut, dag inn da jeg var i millitæret. Meget fornøyelig spill imho.

Lenke til kommentar

Prince of Persia er et godt eksempel på bra spill med dårlige oppfølgere. Sands of Time var genial, Warrior Within er det ikke no vits å snakke om og The Two Thrones var en mellomting av de to andre.

 

 

 

Du er jo helt på jordet da! Warrior Within og The Two Thrones er jo dritbra spill :w00t: (Så lenge du skrur opp vanskelighetsgraden)

 

Dritbra action og veldig utfordranes. Husker jeg slo hodet i veggen av ergrelse på noen av de vanskeligste bossene, og det er en bra ting :thumbup:

 

Uansett.. Spill som har dårlige oppfølgere:

 

POSTAL! 1eren var en revolusjon men 2eren sugde max!

FIFA! Fifa 98 var helt konge, men resten totalt crap.

UFO! Husker mange søvnløse netter med de gamle spillene, men de nye har jeg spilt max 2 timer..

Lenke til kommentar

Master of Orion - Bra spill, kanskje litt enkelt

Master of Orion II - Bra spill, slag kunne bli litt langteklige med store flåter

Master of Orion III - Mange av de nye ideene var bra, men spillet var ræva

 

Civilization 1 :dribble: - utrolig på den tiden

Civilization 2 :thumbs: - mye bedre grafikk

Civilization 3 :dribble: - bra

Civilization 4 :hmm: - for kompleks muligens med relgion

Lenke til kommentar

 

Civilization 1 :dribble: - utrolig på den tiden 

Civilization 2 :thumbs: - mye bedre grafikk

Civilization 3 :dribble: - bra

Civilization 4 :hmm: - for kompleks muligens med relgion

7138949[/snapback]

 

mange aspekter har blitt forenklet og forbedret i civilization 4. det er bare anderledes ikke mer komplekst.

 

personlig synes jeg 4ern er det beste spillet i serien

Lenke til kommentar
Roller Coaster Tycoon 1  :thumbup:

Roller Coaster Tycoon 2  :thumbs:

Roller Coaster Tycoon 3 :wallbash:

 

 

Worms 2d  :dribble:

Worms 3d  :scared:

7137526[/snapback]

 

Kunne ikke sagt det bedre selv :thumbup:

 

Roller Coaster Tycoon 2 var det spillet jeg brukte mest tid på før.

Gleda meg veldig til 3. Har aldri vært så skuffa. Et ubrukelig brukerflate.

Kvalmende farger og ikoner. Så ut som et "fisher price lektrøy" for 0-3 åringer :no: Brukte ikke mer en 3 timer på det spillet nei.

 

Muligheten til å lage fyrverkeri show hadde jeg også gledet meg veldig til. Det var helt ubrukerlig...

Hadde en gang er program som heter PyroCreator som var en spinnoff fra et professjonelt fyrverkei show design og avfyrings program. Uheldigvis ble det en fjasko. Ble lagt ned etter et år. Spillet krevede online authenifisering så jeg får ikke lenger brukt det. :cry:

 

Worms er jo reine skrekk eksempelt. Har aldri i mitt liv spilt et så morsomt spill før :D

Hele konspetet er genialt. Men så bestemte Team 17 for å gjøre det om til 3D katastrofe. Synes de heller skulle lagd et nytt Worms 2D der de brukte grafikken i en 2d setting som på orginalene...

 

Need For Speed Hot Pursuit 2 er mitt favoritt NFS spill. Å kjøre fra politiet er spennende. NFS Most Wanted til Xbox dumpa ned i postkassa i dag. Håper det er like bra :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...