Gå til innhold

"Jeg sitter fast i Gothic 3"-tråden!


Anbefalte innlegg

Takker alle sammen, for svar! :)

 

Men, jeg blir fortsatt ikke helt klok på det der med Mining! Jeg har pickaxe'n, men finner virkelig ikke noe sted hvor jeg kan Mine! :(

7095202[/snapback]

Jeg har ikke prøvd akkurat det i G3, men i G2 NOTR måtte man ha pickaxe, og så kunne man trykke på Lump of Gold nede i mines. Da kom pick-axen automatisk opp, så var det bare å velge hva du skal gjøre - slå kraftig eller slå forsiktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Stiiiiilig!

 

 

I går slakta jeg "Deamon of Gotha." Flere som har gjort det, og hadde litt vanskeligheter? Tålte bare to-tre slag før jeg døde :/

 

7095957[/snapback]

 

 

Jeg har også vært der. Kom frem til at dette var umulig ved bruk av sverd, så derfor rota jeg frem min kjekke "Summon Lightning"-scroll. Vips, så var'n nede null komma niks.

 

Lenke til kommentar
Stiiiiilig!

 

 

I går slakta jeg "Deamon of Gotha." Flere som har gjort det, og hadde litt vanskeligheter? Tålte bare to-tre slag før jeg døde :/

 

7095957[/snapback]

 

 

Jeg har også vært der. Kom frem til at dette var umulig ved bruk av sverd, så derfor rota jeg frem min kjekke "Summon Lightning"-scroll. Vips, så var'n nede null komma niks.

 

7095989[/snapback]

 

 

Ikke umulig, bare vanskelig. Når han i tillegg fikk fullt med liv etter en load ved evt. død (bug?). Hvilken level var du? Jeg har ikke kasta en eneste spell siden jeg begynte å spille. Magic er kjedelig :p

 

Lenke til kommentar

@ frostbitten:

 

Jeg var vel rundt level 20. Og magi er ikke kjedelig! Er det kjedelig å tilkalle en farlig og slem demon midt inni en stor by? Er det kjedelig å bruke "bloodlust" på en person, slik at vedkommende går amok på alt og alle? Er det kjedelig å transformere seg til en boar, snapper, bloodfy, ulv, eller et annet dyr? Nei! :D

 

Lenke til kommentar

Kvitte seg med orc patrol og orc farm... :dontgetit:

 

Alle har sikkert fått disse oppdragene av rebels'ene.

 

Men når jeg kommer til de, virker orkene så fredelig, å gå løs på dem føles veldig "in cold blood". Dette er veldig uvanlig i rpg'er... det pleier ihvertfall være slik at man kan provosere fram en fight ved dialog... Har jeg gått til feil sted?

 

Farm = smed-slave-stedet, og

Patrol = de stillestående orkene rett utenfor Altea, ikke sant?

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Når du sier "Altea", mener du da Ardea? Regner med at du gjør det, siden det ikke finnes noe sted som heter Altea i G3. Uansett, ja, det er disse bandene du skal ta ut. Jeg drepte dem, uten å angre noe. Orkene har tross alt tatt over hele landet, og jeg tviler på at de kjempet krigen med frimerker. Mange mennesker har mistet livet, så da er det ikke så ille om noen få orker blir slaktet.

 

Det med mining har blitt nevnt igjen og igjen i omtrent alle Gothic3-trådene som har blitt opprettet her på forumet. Men for all del, ikke les gjennom postene. Bare spør igjen og igjen.

Svaret er at du må lære deg mining. Dessuten må du ha en pick-axe. Det er kun visse steder du kan hugge ut ting fra. Et godt eksempel er hulene i opprørerleiren Okara, hvor du finner disse "iron vein"-greiene, som er steiner som stikker ut fra fjellveggen. Dessuten finner man andre slike årer i andre huler (gull, svovel, sølv, etc).

Lenke til kommentar
Når du sier "Altea", mener du da Ardea? Regner med at du gjør det, siden det ikke finnes noe sted som heter Altea i G3. Uansett, ja, det er disse bandene du skal ta ut. Jeg drepte dem, uten å angre noe.
Hehe, ja.... det er ofte så som så med fantasien til Piranha.. så jeg får mer eller mindre direkte assosiasjoner til RL navn og steder.

 

Jeg har opplevd å bli angrepet av hostile orc'er 2 andre steder.. så tenkte disse burde være det også.

 

Takk! :) utenfor Ardea fikk jeg ikke fullført quest av en eller annen grunn.... :hmm:

Edit: Dette løste seg ved andre forsøk :)

 

Synd at de ikke har fått patruljen til å patruljere/roame slik som i WoW. Dette var en veldig kul quest i (Arathi?) husker jeg... het Crimson Courier eller et eller annet, tror jeg. Gikk ut å ta en beskyttet "ridder" som patruljerte 2 land med vakter rundt seg.

 

Orkene har tross alt tatt over hele landet, og jeg tviler på at de kjempet krigen med frimerker. Mange mennesker har mistet livet, så da er det ikke så ille om noen få orker blir slaktet.

7097752[/snapback]

Hehe bra dette ikke er et Forgotten Realms spill med Lawful Good etc. da ;)

 

Enig med deg i dette med loggen, btw. Noen ganger blir formateringen slik at man ikke ser hele linja også :(

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Takker alle sammen, for svar! :)

 

Men, jeg blir fortsatt ikke helt klok på det der med Mining! Jeg har pickaxe'n, men finner virkelig ikke noe sted hvor jeg kan Mine! :(

7095202[/snapback]

 

I okara er det masse iron ore du kan mine feks. må bare finne en mine med diverse ore i og tyrkke venste museknapp.

Lenke til kommentar
Noen som vet hva som kreves for å få "Difficult Lockpick" ?

7098414[/snapback]

Trykk "C" og trykk på ikonene der for å se hva som kreves.

7098543[/snapback]

Noen ganger stemmer ikke kravet til hva som kreves ved å se på C . Bedre swordfighting krever bare 100str (som jer er over), men jeg får bekjed om at jeg ikke tilfredstiller kravene hos trainer....(?) :hmm:

 

Forresten stamina-baren/løpe-baren har gått fra å være gul til grå nå... i tillegg hoster/nyser main char. Er han syk, og er det noen kur?

Lenke til kommentar
Noen som vet hva som kreves for å få "Difficult Lockpick" ?

7098414[/snapback]

Trykk "C" og trykk på ikonene der for å se hva som kreves.

7098543[/snapback]

Noen ganger stemmer ikke kravet til hva som kreves ved å se på C . Bedre swordfighting krever bare 100str (som jer er over), men jeg får bekjed om at jeg ikke tilfredstiller kravene hos trainer....(?) :hmm:

 

Forresten stamina-baren/løpe-baren har gått fra å være gul til grå nå... i tillegg hoster/nyser main char. Er han syk, og er det noen kur?

7098798[/snapback]

 

Har du en ring eller et smykke som gir deg ekstra strength? Denne må du i så fall trekke fra din totale strength når det gjelder oppgradering av skills.

 

Edit: Du lider av en sykdom. Du må bruke "Cure Disease" potion. Det er en hvit potion med et kors på.

Endret av frostbitten
Lenke til kommentar
Noen ganger stemmer ikke kravet til hva som kreves ved å se på C .  Bedre swordfighting krever bare 100str (som jer er over), men jeg får bekjed om at jeg ikke tilfredstiller kravene hos trainer....(?) :hmm:

 

Forresten stamina-baren/løpe-baren har gått fra å være gul til grå nå... i tillegg hoster/nyser main char.  Er han syk, og er det noen kur?

7098798[/snapback]

Bedre swordfighting krever 150 str, btw. :) Men som frostbitten sier, har du ringer eller noe som øker styrke, så må du se bort ifra dem i forhold til kravene for å kunne trene en ferdighet.

 

Er stamina-baren grå, så er du syk. Da må du drikke en cure weakness potion. Du bør ha funnet noen av dem, så sant du ikke har solgt dem da. ;)

 

Lurer også på det med nysinga... Skjer rett som det er, men kan ikke se noe rart i stats noe sted.

Lenke til kommentar

Noen som har funnet noe bedre enn paladin armor? Kjøpte meg den for 3 dager siden.

 

Hr. Jenssen: hvilket sverd bruker du? Jeg bruker Longsword enda og er lvl 33ish nå (har flamesword men synest det blir for *bling bling*). Har ikke prøvd meg på troll melee enda. Har vært livredd dem siden jeg var lvl 10 :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...