Gå til innhold

"Jeg sitter fast i Gothic 3"-tråden!


Anbefalte innlegg

Enad et nybegynnerspørsmål. Bør jeg bestemme meg for noen utvalgte ting jeg bør lære meg? eller kan jeg både bli god på fighting, magi, hunting og alkemi osv? For man har jo begrenset med learning points..

7108549[/snapback]

 

vell, det er kanskje greit å bestemme seg for en hoved retning, som kriger eller mage, men du får ganske mye learning points etter vært.

jeg er nå lvl 60 og har alle warrior og hunter skillsene, alt av alkemi og alt av smed, jeg har 30 i thief, som ikke er så mye, og har vell en 120 i magi skill, så man får learning points til å lære litt av vært

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har betalt 2000 gold til ork-leadern i Gotha så jeg kan befri Gorn. Men jeg finner ikke ut hvor Gorn er. Ork-leadern sier han er "in my cell", men jeg finner ikke den :s

7105774[/snapback]

Ja, ikke første gang nettopp Gorn må befries for penger. Men forrige gang kostet det bare 1000. :tease:

Lenke til kommentar
Siden ikke jeg har spillt noen av de forrige Gothic-spillene må jeg spørre, er det noe problem å ta alle quests man får? eller bør jeg velge meg en side og kun gjøre quests fra disse? Hva er fordeler ulemper

7104186[/snapback]

Du får ikke gjort alle, fordi det er åpenbare konflikter mellom dem. To eksempler her:

 

 

I Cape Dun, får du beskjed fra orc-lederen om å finne ut hvem i byen tilhører rebels. Samme beskjed får du fra Javier (rebel-leder). Når du finner han, kan du enten si at "nå begynner vi revolusjonen" til han eller gå og tyste til orcene.

 

Samme med slaven ved Cape Dun som har klart å rømme. Du kan velge å hjelpe han å rømme videre til Jack the Hunter eller du kan velge å ta han tilbake til eieren hans, haishishin (noe jeg gjorde). Denne ga med 1 poeng reputasjon hos Haishishin og 1 poeng hos orcs, tror jeg.

 

 

Jeg tror at oftest får du reputasjonspoeng hos en av sidene hvis du må gjøre slike valg.

Lenke til kommentar

Spørsmål... Jeg prøvde å loote kista til alchemisten i cape dun, han denger meg og jeg reiser meg opp igjenn.. Problemet er bare at nå er navnet hans oransj og han vil ikke snakke med meg lenger..

 

Hvordan kan jeg gjøre han glad igjenn slik at jeg får alchemy questen ? :)

 

HJEEEEEEEEEEEEEEELP!

Endret av Pheonix
Lenke til kommentar

Jeg har aldri spilt gothic tidligere, så jeg lurer på noe...

 

Har blitt level 3, men er det noe jeg må "gjøre" for å bli bedre i noe? For i NWN så måtte man velge å sette noen poeng på ting man ville bli bedre i. Hvordan blir man sterkere i det man ønkser her?

 

Og jeg hadde planer om å være magiker, men hvordan blir jeg det? Løper jo bare rundt med et lusent sverd!?!?

 

Og hvordan i all verden skall jeg greie å drepe 3 "firfisler" alene??! Ikke noe stress med orker så langt, men de dyra er jo kliiin gærne!

Endret av dup
Lenke til kommentar

1. Du må snakke med folk og trene hos dem for å bruke learning points ("Can you teach me about %SKILL"), evt du kan besøke shrines for å gå opp i HP/Mana/Endurance (Hp anbefales på det sterkeste, jeg brukte de 25 første LP'ene mine til å gå opp til 300hp.)

 

2. Magiker er vanskelig i begynnelsen, og betydelig lettere etterhvert. Til å starte med kan man bare kaste spells fra scrolls.

 

3. Tja, umulig nærmest i begynnelsen - alle non-weaponwielders, dvs beasts o.l., stunlocker, dvs de angriper så raskt at du omtrent ikke har sjans i havet å slå tilbake (mest sannsynlig en bug som blir fikset - håper jeg). Tipset her er pil og bue, ta ut en etter en, spring vekk når de nærmer seg.

Lenke til kommentar
hjelper ikke med eager slave. du må gå i mina som er i byen der hvor slavene jobber, helt innerst der finner du en extra eager slave eller noe, og et lite hint til... kanskje du finner et challice der? :p

7108400[/snapback]

 

Har snakka med "Particulary eager slave" (eller noe sånt), har sagt at han må følge meg. Under samtalaen gikk han bare bortover (altså han stoppet ikke for å se på meg eller noe sån), og etter jeg hadde sagt mitt, så gikk han bare for å spise suppen sin. Har heller ikke fått snakka med han i ettertid. :(

Lenke til kommentar
Jeg sliter også med å finne pedar, forsåvidt alle de andre også. Regner med at man kan lage / få et rimelig bra sverd når man tar den questen. Så er det noen som vet hvor noen av de er?

 

Jeg har funnet alle sammen. Vanskelig å forklare eksakt, men Pedar finner du ihvertfall litt oppfor til høyre for Wolfclan, mens Wolfclansmithen er endel øst for Hammerclan. Fireclansmithen finner du fanga opp i et hjørne, vokta av orker, sør fra Fireclan.

 

EDIT: Har også problemer med å lære å lage poison. Lært det 3 ganger men det fungerer ikke, altså det står at jeg ikke har lært det enda. Altså, det er en bug. Noen med samme problem?

 

Ja, dette MÅ være en bug. Har prøvd å lære det fra flere personer i Varant, til ingen nytte.

7105447[/snapback]

 

 

Har funnet alle blacksmithene utenom Larson (Wolfclansmithen), kanskje noen kan gi en litt mer detaljert beskrivelse av hvor han er? Har vært overalt "endel øst for Hammerclan" men finner han ikke. (Det beste hadde vel vært å mekka et kryss på G3 kartet som viste hvor han er, sammen med en liten beskrivelse)

 

Btw, noen som har funnet teleporter rune til Wolfclan? Har til alle de andre områdene i Nordmar, litt merkelig hvis ikke Wolfclan skulle ha en.

 

Siste spørsmål. På questet der du skal innom 6 "tombs" til ancient krigerene så må du ha 1 stein til hver person som skal stappes inn i "Rune pedestal". Problemet mitt er at jeg mangler 2. Vanligvis er det noen orker som har okkupert området utforbi "tomb'ene" som har disse, men på den ene var det en shaman som skulle ha steinen..(traff på en orchunter som ville hjelpe meg og drepe shaman som sa d) det hadde han da ikke, og det va ingen kister i området (Bug?) På den andre (Einherjer tror jeg han het (droppa en hjelm btw) var det ingen orker i nærheten av tomb'en.. noen som har peil på hvor den steinen er?

 

Er det mulig og spawne items i consol? I så fall så må jeg gjør det for å få fullført questet siden shamanen ikke hadde steinen på seg. :(

Lenke til kommentar
Spørsmål... Jeg prøvde å loote kista til alchemisten i cape dun, han denger meg og jeg reiser meg opp igjenn.. Problemet er bare at nå er navnet hans oransj og han vil ikke snakke med meg lenger..

 

Hvordan kan jeg gjøre han glad igjenn slik at jeg får alchemy questen ? :)

 

HJEEEEEEEEEEEEEEELP!

7110323[/snapback]

 

Har du ikke lært deg manerer da mann? Man stjeler ikke fra folk når de står og glaner! ;)

 

Jeg synes det er flott at Gothic-spillene er slik. Man bør gruble godt over sine valg, og være veldig forsiktig.

 

Det er lite du kan gjøre, annet enn å laste tilbake. Du kan jo alltids prøve Amnesia-spellen, men jeg vet ikke om den fungerer ved slike tilfeller.

Lenke til kommentar
Nå er jeg drita lei av å lete etter "grain thieves"! Er det den gruppen med banditter ved den "vanskelige" veien til Montara? I så fall, så sliter jeg veldig. Fordi da jeg skulle drepe de siste inne i grotta forsvant bare fire-fem av de. Jeg hørte stemmene, men kunne ikke drepe noen. Vennligst svar meg på dette så fort som mulig...

7105456[/snapback]

 

Det er ikke de, det er bare banditter. MEN, jeg hadde samme problem, de løp gjennom veggen og endte opp i hulen lengre ned bakken mot montera (stray wolf hulen). Se om de er der ;)

Lenke til kommentar

Haha, akkurat det samme skjedde til meg også. Var 4-5 banditter som plutselig var borte...har ikke fått "Grain thieves" oppdraget enda, så har ikke hatt noen problemer med det enda. Håper det kommer en patch snart som fixer bugs, for det er en del av de...Plutselig forsvinner animasjonen når man går, så personen bare svever bortover. Grafikkbugs oppstår inni hus fra tid til annen. Heldigvis forsvinner det når man loader.

 

Edit: Er det satt noen maxlevel på Gothic III?

Endret av stalker.
Lenke til kommentar
Spørsmål... Jeg prøvde å loote kista til alchemisten i cape dun, han denger meg og jeg reiser meg opp igjenn.. Problemet er bare at nå er navnet hans oransj og han vil ikke snakke med meg lenger..

 

Hvordan kan jeg gjøre han glad igjenn slik at jeg får alchemy questen ? :)

 

HJEEEEEEEEEEEEEEELP!

7110323[/snapback]

 

Det er lite du kan gjøre, annet enn å laste tilbake. Du kan jo alltids prøve Amnesia-spellen, men jeg vet ikke om den fungerer ved slike tilfeller.

7111925[/snapback]

 

Amnesia-magien funker perfekt, den! :)

Lenke til kommentar

Endelig fant jeg Larson blacksmith'en.. Jeg gikk ut av Wolfclan village og tok til venstre.. rett nede i veien støtte jeg på Larson som stod og sloss med en Ice wolf, og det har han sikkert gjort hele tiden siden questet der jeg skulle finne han ble aktivert.

Dette var forresten SØR for byen, og ikke NORD slik som man blir fortalt at han skal være. Denne fantastiske bug'en har kostet meg ca 6 timer med leting og dreping av absolutt alt som er å finne av dyr o.l i Nordmar. Slike ting gjør meg ganske oppgitt og tar vekk gleden av spillet.

 

Kan også nevne at orkene er helt bøgga etter at jeg frigjorde nesten samtlige byer i Myrtana. Greit at alle orker og orc mercenaries fiendtlig mot deg overalt du går (Noe som kan føre til andre quests som blir ødelagt) men da jeg skulle frigjør gruva for hammerclan begynte ting og skje. Plutselig ble 80% av alle orkene som kom mot meg tatt ned på 1 pil eller 1 slag.. som om jeg skulle blitt om til supermann. Dette gjentok seg når jeg skulle ta over Faring, som var den siste byen jeg tok i Myrtana. Da byen var frigjort spawna plutselig en hel gjeng med rebels og tok over byen. Ikke skjult slik som de andre byene. (der kommer de til byen når du er langt borte og ikke ser det)

 

Virker ikke som om spillet er så "fritt" som man skulle tro.. Kompisen din "Milten", som er en del av mainquest, fikk jeg beskjed om å levere Fire Chalice til etter at jeg kom til monastery i Nordmar. Gikk inn i hulen, men der var han ikke å finne. Leit tenkte jeg, men ikke veldig overraska mtp hvor mange bugs jeg hadde opplevd til nå. Til slutt fant jeg Milten.. da var han fullt opptatt med å drepe Orker i Faring når jeg skulle innta den byen.. (et godt stykke fra Monastery mao.) Etter Faring var frigjort kom det bare standard respons fra Milten når jeg prøvde å prate med han, fikk ikke opp noen dialog boks.

 

Tror rett og slett at jeg bare må begynne et nytt game, pga det er så mye som blir bøgga når alle orkene angriper deg. Starte en mage denne gang og spille forsiktig og ikke tråkke på for mange tær. Og ikke minst.. skal du ut å jakte med en npc, eller han skal vise vei.. så må du sørge for at alle dyr og monster på "ruta" til npc'en er døde, siden npc'er ikke har sjangs mot wilderbeasts.

Endret av teutonic
Lenke til kommentar

Føler med deg teutonic. Jeg skal bare prøve å komme meg gjennom mainquestene nå, for jeg har vært overalt, og sett det meste. Noe har jeg ikke har fått gjort på grunn av valgene jeg har gjort i spillet osv, men spillet har god replayfaktor så det blir nok en ny omgang en eller annen gang i framtiden. Da vil de forhåpentligvis ha fiksa en del bugs. :yes:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...