Gå til innhold

Filmen om Hardware-nettverket


Anbefalte innlegg

Ja, jeg syns Kenneth har gjort et godt stykke arbeid og jeg har fått fulgt med en del i utviklingen (Ja, jeg er den Preben som er nevnt i rulleteksten *brife* :p ) så Kenneth vet nok allerede en del av det jeg ønsker å si.

 

For det første; når jeg ser filmen får jeg skikkelig dokumentarfeeling, den minner meg litt om en NRK-dokumentartype, den litt folkelige og koselige. Slik dokumentarer liker jeg meget godt.

 

Når det gjelder stemmene og stemmeopptakene, dette har forbedret seg Kenneth, i det jeg fikk se før filmen kom var jo lyden på enkelte av intervjuene veldig rar og den ble veldig "tynn". Det gleder meg å se ...øh ...høre at lyden på intervjuene nå holder noenlunde den samme kvaliteten hele veien gjennom.

Så var det over til musikken, Eirik: du har gjort et godt stykke arbeid, men når jeg fikk se "betaversjonen" reagerte jeg på slutten, jeg syntes den virket malplassert og for høy, og den tok vekk for mye av fokus, etter en stund endret jeg derimot mening og mente ikke lenger at den var malplassert, men fortsatt var det for høyt, jeg syns det er synd at dere ikke fikk tid til å ta bort vokalen, eller at Kenneth dempet lyden og lot den mye mer gradvis snike seg oppover i høyde etterhvert. Ble litt skuffet over at du ikke hadde dempet lyden litt hvertfall, Kenneth ;) .

Musikken under introen, 1998-biten og voiceoverbiten var meget bra, men aller best var musikken som ble spilt de siste 2 og et halvt minuttene!

 

Bildekvaliteten var også meget god, jeg kunne selv ikke merke noe særlig problemer med bilde, deinterlacing etc. men jeg har vel ikke så godt trenede øyne for å se slikt.

 

Jeg skulle gjerne sett et mer stabil kameraføring / -holding under 1998-biten, da dette ødela litt syns jeg, dog ødela det ikke så veldig mye og det er jo lite du kan gjøre med det nå ;) .

 

Voiceoveren ble meget stilig, var det jeg gledet meg mest til å høre og se når den endelig kom, da jeg jo ikke hadde fått noen forsmak på dette. Det eneste som trakk ned i den sekvensen var grønn bakgrunn til salgsavdelingen, det ble ikke så pent rett og slett.

 

Grafisk og lydmessig var det og bra, jeg likte særlig den lille biten hvor vi ser overskrifter og artikler som dekket det at Hardware.no ble kjøpt av Orkla Media.

 

Introen var kanskje lang (hvor Kenneth snakket), men den var absolutt nødvendig, og jeg kan ikke se for noe sted hvor det ville passet bedre.

 

Forøvrig var schmlek glimrende i sin rolle, det samme var Dahl (om det kan kalles en rolle det Dahl gjorde :p ) Men det jeg syns var en smule rart er; fikk virkerlig folk et glis om munnen hvis de fant en CRT til "kun" 5195 før? Så jo ut som om han mente han hadde gjort det røverkjøpet :dontgetit::p

 

Jeg skulle likt å sett en redigert utgave Kenneth, hvor du:

- Hvor du demper musikken (som nå er med vokal) og tar bort vokalen og.

- Prøver tastetrykkideen min (ta det med om det blir bra)

- Hvor du spesifiserer at Martin sluttet nyttår 2006, i stedet for å bare skrive nyttår.

 

Trodde denne listen skulle bli noen kilometer, men kom overraskende ikke på noe mer som du kan forandre, men om du ikke føler det forandrer filmen totalt, kunne jeg likt om du endret bakgrunnen fra grønn til noe annet (helt i starten på voiceoveren)

 

@ttt: Ikke bare du som ønsker extended version, jeg foreslo en extended version på 45 minutter, til Kenneth forrige uke, men virket ikke som om Kenneth synes det var noen god ide. :wee:

 

TSP :)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se her ja, endelig har denne filmen kommet ut :) Har selv fulgt med fra tidlig i prosessen med denne filmen, det er utrolig hva han har fått til med han hadde å jobbe med..

 

Jeg har vært fast leser av hardware.no i flere åg og har hengt her på forumet aktivt siden min begynnelse og husker da veldig godt martin og de kara som først begynnte med siden.

 

Stefan som er "sjefen over alle sjefer" er en utrolig hyggelig og positiv kar, en verdig etterfølger av Per Øyvind som da var tidligere sjef for hardware online AS.

 

jeg har ikke noe negativt å si om denne filmen, den var knall og verdig tiden jeg brukte for å se på den. Koste meg med filmen rett og slett.

 

Kenneth fortjener masse ros for hva han fått til her, samme med de andre som deltok i film-prosjektet :)

 

Stå på! :)

Lenke til kommentar
Forøvrig var schmlek glimrende i sin rolle, det samme var Dahl (om det kan kalles en rolle det Dahl gjorde :p )

7055594[/snapback]

Jobben min var bak kamera. ;) Det var jeg som tok opp hele introen der Kenneth snakker i auditoriet, og det kom som en stor overraskelse at jeg ble kalt frem fra bak kamera. Har forresten lappene Kenneth leser fra i introen liggende her på pulten. QXL-auksjon, anyone? :p

Lenke til kommentar

Denne dokumentaren eier samtlige dokumentarer om interessante temaer vi ukentlig sliter oss igjennom på NRK1 og TV2. Noen planer om å ringe NRK og spørre om de vil sende den? ;)

 

Forresten, synes Arcus kunne vært nevnt, han har jo lagt inn rundt 10% av alle produktene i prisguiden.

 

Som Hardware Onlines (trolig) yngste medarbeider, må jeg si denne filmen bragte overraskende mye ny informasjon om HW. Supert!

Lenke til kommentar

Grattis til Kenneth! :thumbup:

Synes filmen gir et meget godt innblikk i hvordan det hele startet og hva det har blitt til, selv om jeg nok for egen del savnet ett og annet klipp fra forgagne overklokking.no

Jeg for min del (og sikkert noen andre også?) stilte jo tross alt opp til intervju, med vannblokker og greier! ;)

Men ok, den seksjonen ble nok litt for smalsporet kanskje, og dermed ble nok hele overklokking.no klippet vekk. :cry:

 

Litt malurt i begeret: Innledningen ble kanskje litt amatørpreget? Det er jo ikke like enkelt å slappe av foran kameraet, det er nok en kunst det også. ;)

 

Ellers kan jeg ikke helt forstå kritikken rundt musikken i avslutningsfasen. I mitt sekstiende(!) år, syntes jeg faktisk at den passet meget bra! (Ja, jeg likte den musikken faktisk!).

Jeg hadde uansett ingen problemer med å høre hva som ble sagt. Dere får skaffe dere bedre høyttalere, dere som klager.

 

Så igjen; vel blåst, Kenneth!

Lenke til kommentar
Fantastisk film, men det eneste jeg mener ødela litt var som mange har påpekt bakgrunnsmusikken. Den var en smule høy under av noen av intervjuene.

 

Terningkast 5 :p

7057240[/snapback]

 

Ja den musikken var grusomt overdøvende.

Mulig det var høytalerene på pcen.

 

Men ellers var det flott og få en slags innledning i hvordan det ble til.

Har aldri forstått helt hvordan det fungerte siden 2001-2002 en gang da jeg begynte og lese her.

Hadde ikke peiling den gangen jeg registrerte meg og begynte å lese på den.

Ett adlri så lite inblikk i hvordan hverdagen til de på hardware er.

 

 

Skrive artikler om spill hadde vert sikkert drømme jobb forresten. Hehe.

 

OG sist men ikke minst!. Bruker ALLLTID Hardware.no før jeg kjøper data utstyr, så takk for all hjelpen <3

 

edit.

 

DivX 4 the win, komprimering av film er en fin bil :-)

Endret av z10an
Lenke til kommentar
Ved ettertanke så manglet litt "inside" fortellinger også..det virker som det var uhorvelig mye mere som egentlig ble tatt opp og at det kunne ha vært artig å ha sett uansett.

7057365[/snapback]

 

Granted! :!:

Får vi se "del 2" snart? Mange opererer jo med såkalte bonusspor, haha! :p

Lenke til kommentar
Ved ettertanke så manglet litt "inside" fortellinger også..det virker som det var uhorvelig mye mere som egentlig ble tatt opp og at det kunne ha vært artig å ha sett uansett.

7057365[/snapback]

 

Granted! :!:

Får vi se "del 2" snart? Mange opererer jo med såkalte bonusspor, haha! :p

7057389[/snapback]

Ikke bare "bonusspor" men også "bonusmatrilae" :p

Lenke til kommentar
Ved ettertanke så manglet litt "inside" fortellinger også..det virker som det var uhorvelig mye mere som egentlig ble tatt opp og at det kunne ha vært artig å ha sett uansett.

7057365[/snapback]

 

Granted! :!:

Får vi se "del 2" snart? Mange opererer jo med såkalte bonusspor, haha! :p

7057389[/snapback]

Selvsagt ;)

Jeg forventer en DVD-utgave av dagens film med slettede scener med tabber osv ;)

Lenke til kommentar
Jobben min var bak kamera. ;) Det var jeg som tok opp hele introen der Kenneth snakker i auditoriet, og det kom som en stor overraskelse at jeg ble kalt frem fra bak kamera. Har forresten lappene Kenneth leser fra i introen liggende her på pulten. QXL-auksjon, anyone? :p

7056473[/snapback]

Stor overraskelse? Ikke kom her og spre løgner gutt, du smisket nok veldig om den rollen der :p Forøvrig gjorde du en meget god jobb bak kamera, jeg var jo riktignok ikke under innspillingen, men alle som Kenneth lar tukle med dyre kameraer og utstyr kan man vel stole på gjør en god jobb ;)

 

Noen nevnte igjen det med stemmen til Kenneth, jeg reagerte en smule på det selv faktisk, men våget ikke nevne det ( =P ) men som Kenneth sa, så skyldtes det forkjølelse, syns Kenneth gjorde det godt foran kamera og tok seg usedvanlig godt ut i dress... :love:

 

(Nei... er verken bi- eller homofil :wee: )

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...