Gå til innhold

Filmen om Hardware-nettverket


Anbefalte innlegg

Forøvrig gjorde du en meget god jobb bak kamera, jeg var jo riktignok ikke under innspillingen, men alle som Kenneth lar tukle med dyre kameraer og utstyr kan man vel stole på gjør en god jobb ;) 

7057509[/snapback]

Tull, jeg klarte jo å velte den ene lyskasteren så den ble ødelagt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes det var en god film, med mye nyttig informasjon om HW-nettverket. Filmen var passe lang, og forklarte kort og presist hvordan det har gått oppigjennom tidene med hw.no

 

Er jo bra at det har gått den veien det har gått for "hobby bedriften". Og syntes dere har veldig gode artikler i de forskjellige kategoriene deres.

 

Så lykke til videre med hw.no ;)

Lenke til kommentar

Ny svarerunde:

Fin tilbakemelding Preben, en så konkret en burde du kommet med underveis. Ikke at det var så veldig mye jeg kunne gjøre noe med. Stol mer på deg selv. Er det noe som slår deg er det gjerne en grunn til det. Og nei, jeg blir sjelden sint. Men har skjedd det og, bare spør lillebror :p

 

André har faktisk lappene fortsatt. Lukter jeg litt nostalgi her? Forresten taklet han jobben bak kameraet bra. Dog tror jeg ikke det var så veldig vanskelig. Var nok mer jobb å tilrettelegge for 1998-sekvensen. Og på den lampa så var det bare pæra som gikk, og de går hele tiden. De har en kasse full av pærer liggende på utstyrsrommet ;)

 

b-real: Inside-fortellinger tror jeg ikke det er så lett å få tak på. I hvert fall hvis du tenker på intriger og annet snadder. Hardware-nettverket har i utgangspunktet ikke så mye intriger, men i likhet med alle andre er det noen sorte får for å kalle det det. I tillegg til at ingen vil fortelle om slikt på intervju fant jeg også ut etterhvert som jeg kom mer og mer innenfor dørene at det ikke er alt som egner seg på film. Hensikten var tross alt ikke å splitte nettverket og blåse opp i ting som ligger best nede.

 

Var noen som nevnte mastringen. Det har nok litt med saken å gjøre, men hvis utgangspunktet hadde vært bedre ville resulatet blitt bedre også. I mastringen er jo ting kjørt gjennom kompressor som jevner lydnivåene og dermed minsker forskjellene på elementer.

 

En DVD finnes også, med cover og full pakke. Dog er det ingen slettede scener eller annet snaks. Det er kun en godkvalitetsversjon av filmen og traileren.

 

Og så fikk jeg vite i dag at mine filmoppdrag ovenfor HW tydeligvis aldri tar slutt. I tillegg til å måtte fikse litt på denne fikk jeg en forespørsel fra Claes i dag(sjefen for HW-LAN) om å lage en promo til LANet som han kan bruke ovenfor sponsorer. Derfor regner jeg med å få massevis av NRK-materiale som jeg skal kutte ned i løpet av noen dager...

 

Herregud.

Lenke til kommentar
Ny svarerunde:

Fin tilbakemelding Preben, en så konkret en burde du kommet med underveis. Ikke at det var så veldig mye jeg kunne gjøre noe med. Stol mer på deg selv. Er det noe som slår deg er det gjerne en grunn til det. Og nei, jeg blir sjelden sint. Men har skjedd det og, bare spør lillebror :p

Vel, jeg trodde da at jeg sa alt det der til deg og mer til? Så hvis du syns den var mer konkret enn det du fikk fortløpende tror jeg ikke du har fulgt godt nok med. :tease: Det som vel var problemet ditt var vel at det jeg sa du skulle fikse visste du enten fra før, det var ikke mulig for deg å gjøre noe med det, eller du ville ikke gjøre ditt og datt og noe av skylden la du også på stakkars Eirik :p

 

En DVD finnes også, med cover og full pakke. Dog er det ingen slettede scener eller annet snaks. Det er kun en godkvalitetsversjon av filmen og traileren.
Frister med DVD'n men syns den skal ha litt ekstra småsnacks, trenger jo ikke være særlig orden på "snacset" heller. Bare putt inn masse rart. ^^

 

I tillegg bør en DVD ha musikken uten vokal.

 

Og så fikk jeg vite i dag at mine filmoppdrag ovenfor HW tydeligvis aldri tar slutt. I tillegg til å måtte fikse litt på denne fikk jeg en forespørsel fra Claes i dag(sjefen for HW-LAN) om å lage en promo til LANet som han kan bruke ovenfor sponsorer. Derfor regner jeg med å få massevis av NRK-materiale som jeg skal kutte ned i løpet av noen dager...

7058410[/snapback]

Takk Claes, takk! :love: Er det noen som kan gjøre jobben er det Kenneth, og Kenneth, den skal du ikke snike deg unna, gjør en like god jobb (...og litt bedre)! :D

Lenke til kommentar

Meget bra film :) all honør til deg Kenneth.

 

Men må jo være litt kritisk:

Første setning, høytidelig og filosofisk start var unødvendig. Ødelegger litt av følelsen som filmen prøver å skape. Hvis du skal lage en høytidelig og filosofisk film, vær stolt av det. Og ikke lag en unnskyldning hvis noen syns det er teit.

 

Og som du sa, kan jeg se at du har lært mye. Fra lysetning med personer med elendig lyssetning. (Vinduet bak personen) Til utrolig bra lys i intervjudelen, ser virkelig ut som et proft studio.

 

Og som nevnt før, var kanskje musikkvalget litt uheldig. Prøver å få fram en litt spennende og stolt slutt, men ødelegger litt.

 

Jeg ser ikke helt vitsen med en lavoppløslig fil. Dette var fint koprimert i forhold til størelse og lengde. Slike filmer kan ikke sees i lavkvalitet, mye av følelsen forsvinner.

 

Jeg vet ikke hvordan det ser ut i VLC, men det var ganske store problemer med interlacing. Noe som ikke burde være noe problem. Prøv å eksporter som progressiv scan, i og med at dette vil for det meste bli vist på pc og ikke tv.

 

Ellers var det utmerkede intervjuer, og flott sammensetning. Også moromme innslag som holder interessen oppe. Jeg hadde ikke noen problemer med å følge med hele veien.

 

Denne havner i arkivet.

Takk igjen til Kenneth.

Endret av DJMartin
Lenke til kommentar

Artig å endelig få se den sagnomsuste filmen. Jeg ble hvertfall litt klokere av den, og jeg har vanka her 24/7 i 2 år, så noe informasjon må den inneholde, for å si det sånn.

Vil dette være et innlegg uten en bemerkning til musikken på slutten? spør du kanskje.. Selvfølgelig ikke. Skal ikke klage på valg, da det ikke er min sjanger, men nivået er for høyt. Merket at jeg virkelig måtte følge med for å oppfatte hva som ble sagt, det var litt slitsomt. Vokalen trekker oppmerksomheten bort fra det som blir sagt.

 

Ellers noe hardt lys her og der, hadde nok foretrukket noen svære softbokser, eller noe som myker opp lyset litt, men det var kanskje ikke mulig. Lys ER vanskelig, uansett om man har en lampe eller 10.

 

Savnet litt "schwung" over åpningstalen, uten at jeg klarer å utdype det så mye mer.

 

Nå tror jeg at jeg fortsatt er i bildekritikken, ser det ut som. Uansett, bra jobba. :thumbup:

Lenke til kommentar
Og som du sa, kan jeg se at du har lært mye. Fra lysetning med personer med elendig lyssetning. (Vinduet bak personen) Til utrolig bra lys i intervjudelen, ser virkelig ut som et proft studio.

7071777[/snapback]

 

Artig at du nevner det. Bildet av Tollef, som er det jeg er mest fornøyd med, der er det ikke brukt noen lamper bortsett fra de som er i miljøet. Fant etterhvert ut at de gav et veldig pent lys i lokalene der. Litt stor blender og jobb med plassering var alt som skulle til for å få det pent.

 

Du skulle bare ha visst hvor mye jobb det var med lyden. 70% av det var på ca. -20-25dB. Takk til Audition :)

 

Bra tilbakemelding forresten!

Lenke til kommentar

Meget bra film syns jeg, utenom den delen med altfor høy musikk som nesten overlapper alt.

Musikken skapte spenning, og passet veldig bra inn.

Men som sagt hadde du trappet ned volumet littegran, perfekt.

De andre småfeilene var ikke omfattendes, tross at filmen ikke var redigert av profesjonelle heller, så ingenting å klage over.

 

Bra jobbet Kenneth :thumbup:

Lenke til kommentar

her er en x264 versjon :)

http://nwgat.net/hw/filmen_om_hardware_x264.mkv

har ikke så veldig mye båndbrede så noen må få speilet denne :hmm:

150MB!

:blush:

 

spill av med CoreAVC, InterVideo H.264 Codec, Cyberlink H.264 Codec, Nero Digital, FFDShow med Haali Matroska Splitter ( http://haali.cs.msu.ru/mkv/ ) eller VLC

 

snapshot20061016022458.jpg

snapshot20061016022517.jpg

snapshot20061016022540.jpg

 

Video: MPEG4 Video (H264) 720x400 (16:9) 25.00fps [x264 (Video 1)]
Audio: MPEG Audio 48000Hz stereo [MP2 (Audio 1)]

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Får vel komme med mine 2 cents! ..

 

En flott film, som på en grei måte forklarer hvordan HW-nettverket ble til.

 

Jeg har hengt på HW siden, tja, 1999-2000.. Og nettverket har i mine øyne bare blitt bedre og bedre opp gjennom åra! Forumet er en utrolig bra kilde til intelligente mennesker som (for det meste) vet hva de snakker om. Forumet er i mine øyne den største grunnen til å hele tiden kikke innom nettverket. :)

 

Keep up the good work, ppl!

 

(Og ja, musikken i siste del av filmen sku blitt skrudd ned mange hakk!:p)

Endret av djorgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...