Gå til innhold

[løst]Coca-Cola tatt i snikreklame


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg stemmer for at Hardware Online A/S burde sende de regning for snikreklame.

 

Alle vet at spam er noe som ingen liker, enda verre er det når store selskap som Coca Cola gjør dette.

 

Nei, vi får nok spam gjennom mail dessverre. Det at de spammer forumene går for langt mener nå jeg.

Lenke til kommentar
I motsetning til alle dere andre synes jeg hele stuntet er genialt om enn noe klumsete gjennomført. Hadde de lagt litt mer arbeid inn i det ville dette vært et legendarisk reklamefremstøt.

 

Og du......dette er bare begynnelsen for denne typen reklame....

6997277[/snapback]

 

Det er ikke begynnelsen. Det har foregått lenge i USA, bare at der bruker de selvsagt smartere mennesker på det som infiltrerer samfunnet før de begynner å hinte til produktene de vil selge.

 

Dette vil nok bli umåtelig populært etterhvert som bedrifter forstår hvor bra peer-to-peer reklame faktisk fungerer. Jeg vil si de fleste kjøp jeg har gjort på nettet når det gjelder datautstyr er som REGEL basert på råd fra folk på forum rundt om...har ikke tro på at jeg selv har vært offer for "reklamekampanjer" i disse tilfellene, men man vet aldri...

 

"Big brother is looking out for ya!"

Lenke til kommentar
Men altså, om man skal hindre Coca Cola fra å få gratis reklame rundt omkring, hvor smart er det da å lage denne artikkelen? Jeg fikk iallefall lyst på Cola...

6997610[/snapback]

 

Den gir muligens Coca-Cola et dårlige omdømme. All omtale er ikke nødvendigvis god reklame. Bare til å spørre Tine og Gilde om det ;)

Lenke til kommentar
Den gir muligens Coca-Cola et dårlige omdømme. All omtale er ikke nødvendigvis god reklame. Bare til å spørre Tine og Gilde om det ;)

6997672[/snapback]

 

Ang. Gilde så synes jeg ikke det kan sammenliknes da det handler om matsikkerhet, ikke markedsføring.

 

Ang. Tine så kan du jo f.eks. se her hvor dårlig det har gått for dem: http://www.dagligvarehandelen.com/xp/pub/v...?back_link=true

Lenke til kommentar
Jøss. Har du sett salgstall som bekrefter at snikreklamen har hatt motsatt virkning altså?

6997375[/snapback]

Nei, det har jeg ikke, men når man ser hvor mange som stiller seg negativt til bl.a. dette, er det en naturlig konklusjon å dra. Det å skape en "cola-kultur" via et falskt pop-band som de gjorde i Australia tror jeg ikke er noe som slår like bra an her. Her prøvde de seg på å skape en "cola-kultur" ved å være "kule" på ymse forum. Det ser ikke ut til å ha gått helt bra...

 

Men godt mulig jeg tar feil, mulig jeg overvurderer folk...

Lenke til kommentar

Hva vil de ansvarlige for diskusjon.no gjøre med dette? Det står jo i rettningslinjene at dette ikke er lov. Gå til sak, evt. at dere tvinger coca cola til å sponse HW-Lan med gratis brus.

 

 

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

(Skjult reklame) Kjøp Coca Cola Zero! :tease:
Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne peke på punkt 7 i retningslinjene

 

#7: Bedrifter og deres ansatte har ikke adgang til å reklamere for seg selv eller sine tjenester i forumet. Kontakt ledelsen på de(t) aktuelle nettsted for reklamering. Forsøk på "snikreklame" kan medføre utestengelse. Grove tilfeller vil bli fakturert etter de til enhver tid gjeldende satser

 

AtW

6996955[/snapback]

 

:dontgetit:LOL :nei::hmm::mad::ohmy::no:

 

Haha ... jeg ler meg i hjel ... RETNINGSLINJER i et forum er NEPPE rettslig gyldige, men for all del, fakturer Cola og evt. reklamebyrået - tipper at noen får seg en god latter.

Lenke til kommentar

Dette er nok noe som vil komme mer og mer i tiden fremover.

 

Mener jeg leste på et annet forum for en tid tilbake at et rekrutteringsselskap søkte profesjonelle bloggere og forumbrukere hvis eneste jobb var å 'under falskt flagg promotere hard- og software på forum og blogger.

 

Man kan jo begynne å lure når man ser hvordan enkelte brukere på noen forum oppfører seg - enten så er de totalt hjernevasket eller så har de andre motivasjoner for å spre sitt budskap.

 

Det er dog viktig å tenke over at det man ser på et forum i bunn og grunn er (eller skal være...) personlige synspunkter. Det er dessverre en tendens til at mange tror det som er på et nettforum er 'sant' uten å ha noe annet å støtte seg til enn en uttalelse av en anonym poster. Og slike 'sannheter' spres jo fort videre.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
For Coca-Cola sin del så er det litt flaut at en av verdens største giganter driver på slikt. Men dette kan godt bare være en begynnelse på nok en type ugress som vokser på internett.

6997208[/snapback]

På TV skifter folk kanal når det kommer reklame. Nå i det siste har også harddiskopptagere med en brukervennlig mulighet for å spole over reklamen blitt populære i USA. Dette har ført til en motreaksjon fra reklamebransjen der mengden produktplassering i programmene og filmene har blitt stadig mer populært. Andelen penger som pumpes inn i produktplassering er økende i forhold til det som pumpes inn i reklamepausene.

 

Det samme er i ferd med å skje på internett. For 3-4 år siden fikk vi de første mulighetene til å blokkere reklame. Disse har vært forsøkt omgått en rekke ganger av reklameselskapene. F.eks syes nå reklame inn i webTV, tekstannonser og andre plasseringer for å unngå at reklameblokkeringa skal stoppe de. Spam på epost har vært vanlig siden rundt 1997. Også her har det dukket opp spam-filtrering og reklamebransjen kjemper tilbake ved å bruke ulike metoder for å prøve å omgås blokkeringene. Det har som nevnt vært forsøkt snikreklamert en rekke ganger før på forumet men jeg tror folk har vært flinke til å rapportere og moderatorstaben har vært flinke til å stoppe snikreklamen. Prisguiden har vist også hatt noen tilfeller der en produsent har lagt inn kunstig positive tilbakemeldinger på sitt eget produkt. Slikt fjernes selvfølgelig også. Jeg har også lagt merke til misstenkelig positive og vel skrevne tilbekeldinger på komplett også, uten at jeg vet noe konkret om den saken.

 

Moralen er vel at man må ta ting anonyme brukere skriver med en klype salt. Gjentatt positiv omtale kan være en indikasjon på snikreklame. Men det bør selvfølgelig undersøkes grundigere av en moderator (som har noen lure verktøy for å finne ut mer om brukere og deres innlegg) før man konkluderer med at det er snikreklame.

 

Hjelp oss å holde forumet rent for slikt snusk. Bruk rapporteringsknappen flittig :)

 

Skål for den! (med PEPSI selvsagt :p eller sjokomelk eller hva som helst annet enn Coca Cola)

 

Ta forøvrig en titt på lenken "Reklame et samfunnsproblem" i signaturen min.

Lenke til kommentar
- Coca Cola Norge, værsågod!

 

- Ja, hei, det e Jånny fra hw.no, dokker har drevve snikreklame på forumet vårt å det ska vi ha penga for!

 

- Hahaha

 

- Jammen, det står i rætningslinjan vårres!

 

- Hahaha

 

- Buhu - vi ska saksøke rævva av dokker!

6998254[/snapback]

 

Hva med å faktisk argumentere litt, istedet for å komme med intetsigende innlegg. Har ikke vilkår på forum o.l noen rettslig kraft? Er det ikke ulovlig å drive med slik snikreklame? Personlig kan jeg ytterst lite om det juridiske rundt dette, hadde jo vært interessant å vite.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvis det er noen som har planer om å kutte brusforbruket, så er dette ihvertfall en god mulighet.

 

Fikk lyst på en flaske.... VANN - tappet fra springen seff - når jeg leste dette.

 

Nytter ikke å sippe om at folk blokkerer reklamen; det fører til at de gangene reklamen kommer frem, får selskapet som bringer dette frem, penger. Slik de gjør det nå er det jo kun å plage vanlige folk uten at de får en dritt igjen for det. Kan dra til helvete hele gjengen, dette provoserer meg!

 

Og dere som sier at dere får lyst på en cola selv om dere ser uretten; ta dere sammen ! og ikke vær så åndssvake som det der. Ellers er det som å be om at det skjer oftere og oftere. Og jeg har ikke lyst på et "falskt" og forpestet internett.

 

!!!!!!!!

Jeg foreslår herved en artikkelserie der man rir denne hesten til den tryner av utmattelse - og Coca-cola får svi!

!!!!!!!!

Endret av eternal
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...