Gå til innhold

[løst]Coca-Cola tatt i snikreklame


Anbefalte innlegg

 

Poenget mitt står fortsatt. Er mange ganger jeg har fått god innformasjon som jeg ikke har oppsøkt og således spart penger.

 

De positive aspektene ved reklame utveier mer enn nok de negative. Gratis tv-kanaler, billigere aviser, billigere kinobillett og gode tips i ny og ne takker jeg ikke nei til. Kan til og med lese mye bra på Kulturo og hardware.no blant annet, takket være reklamen :)

7021212[/snapback]

 

Utallige ganger har jeg betalt for mye for produkter fordi prisen også må gå til å dekke reklame.

 

At man betaler mer for et produkt, som igjen betaler for at avisene skal bli billigere (og i tillegg betaler reklamebyrået) er ikke noe som totalt sett blir billigere, for samfunnet som helhet hadde man fått mere ressurser på andre ting om det ikke fantes reklame.

 

For å ikke snakke om at reklame er konkurransevridene, og således hemmer den frie konkurranse.

 

AtW

7021303[/snapback]

 

Og hva forandrer det? Jeg får fortsatt innformasjon selv om pengene betales inn. Det er bedre det enn å betale penger til TV2 og ikke få denne innformasjonen.

 

Jeg ser ikke poenget i å ha billigere produkter jeg ikke vet om, men gjerne skulle hatt.

 

Jeg vil ikke ha et samfunn hvor man skal bli nektet å fremme et budskap, selv et påtvunget et. Det er nok restriksjoner på det feltet som det er. Dette handler også om endel prinsippielle ting som jeg har utdypet her.

 

Jeg ser nytteverdien med reklame. Så får andre mene de ikke har nytte av slik "påtvunget" innformasjon. Men jeg vil ha meg frabedt ulovligjøring av slike ytringer. Selv om det er i form av reklame. Reklame er innformasjon, selv om Simen1 er uenig i det. Man kan ikke omdefinere ordet. Og dette er en innformasjon jeg ønsker, selv om 95% av reklamen er noe jeg ikke er interessert i. Derfor den biten også blir ignorert.

 

Å ha dyrere produkter, men få innformasjon og billigere tjenester/produkter i gjengjeld er bedre enn billigere produkter og ingen innformasjon. Jeg vet i hvert fall hva jeg tjener på, både økonomisk og med tanke på kunnskap. Jeg er ikke villig til å være kunnskapen foruten for en neve dollar mer. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å ha dyrere produkter, men få innformasjon og billigere tjenester/produkter i gjengjeld er bedre enn billigere produkter og ingen innformasjon. Jeg vet i hvert fall hva jeg tjener på, både økonomisk og med tanke på kunnskap. Jeg er ikke villig til å være kunnskapen foruten for en neve dollar mer. :)

7022086[/snapback]

 

Alternativet er ikke å få ingen informasjon, jeg kjøper utallige produkter jeg aldri har sett reklame for, faktisk er den store majoriteten av det jeg kjøper ting jeg ikek har sett reklame for, der jeg selv oppsøker produktet og/eller informasjon om det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dotten: Det er fullt mulig å abbonere på mye av reklamen man faktisk ønsker. Produsenter og butikker kunne kanskje vært flinkere til å ha slike frivillige reklametjenester, helst elektronisk siden man da unngår mye papirsøppel. F.eks den reklamen jeg nevnte jeg får fra Obs, som ligger 500m hjemmefra, får jeg på epost hver natt til søndag. Det samme får jeg med 4 av de nettbutikene jeg ønsker å få reklame fra. Andre tilbud (innen data) får jeg greie på via prisguiden. Nøytral og god informasjon.

Lenke til kommentar
Dotten: Det er fullt mulig å abbonere på mye av reklamen man faktisk ønsker. Produsenter og butikker kunne kanskje vært flinkere til å ha slike frivillige reklametjenester, helst elektronisk siden man da unngår mye papirsøppel. F.eks den reklamen jeg nevnte jeg får fra Obs, som ligger 500m hjemmefra, får jeg på epost hver natt til søndag. Det samme får jeg med 4 av de nettbutikene jeg ønsker å få reklame fra. Andre tilbud (innen data) får jeg greie på via prisguiden. Nøytral og god informasjon.

7022546[/snapback]

 

 

Jeg har da ikke sagt annet. Men jeg poengterer at jeg også ønsker reklame som jeg ikke forhåndsbestiller også. Som reklamebannere på hw.no som gjør at jeg kan lese siden gratis. Eller reklamen på TV2 som gjør at jeg kan se på kanalen gratis (bortsett fra at jeg må betale lisens til NRK for å se TV2 vel å merke).

Lenke til kommentar
Vederstyggelighet?

 

Jeg ønsker reklamen velkommen og ser på det som noe nyttig. Det er innformasjon jeg kan bruke til å finne riktige produkter og få innformasjon rundt pris. Jeg ville ikke vært foruten.

 

 

7019297[/snapback]

 

Akkurat, men basert på hva? Det er nettopp bakgrunnen for den informasjonen du får servert som jeg er kritisk til. Hvis du leser mine tidligere poster nøyere så kanskje du skjønner poenget.

Lenke til kommentar
Vederstyggelighet?

 

Jeg ønsker reklamen velkommen og ser på det som noe nyttig. Det er innformasjon jeg kan bruke til å finne riktige produkter og få innformasjon rundt pris. Jeg ville ikke vært foruten.

 

 

7019297[/snapback]

 

Akkurat, men basert på hva? Det er nettopp bakgrunnen for den informasjonen du får servert som jeg er kritisk til. Hvis du leser mine tidligere poster nøyere så kanskje du skjønner poenget.

7064011[/snapback]

 

Poenget har nå jeg hatt for meg hele tiden, men det endrer da ingenting. Som utdypet tidligere.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...