Gå til innhold

Hårtråden, diskusjon rundt emnet hår.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sliter med håret. regner med at dette er plassen å spørre.

 

har litt langt hår panneluggen ligger akk på øyebrynene, og håret ved ørene ca på øreflippen. det jeg ønsker å oppnå er litt volum å litt beach aktig om dere skjønner, hvilket hårprodukt bør jeg bruke?

 

takker for alle svar

0

 

forresten, jeg vil ikke ha håret stående rett opp osv, vil ha det "liggende".

Endret av jaakervik
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ganske stritt hår. Hva hjelper mot det? Det stikker veldig ut på sidene og midt på toppen, samt litt bak. Håret er tynt, tett og mellomkort. Gutt, 20 år. Har byttet til en ordentlig frisør hvor jeg har vært to ganger. Har vel ikke merket så mye forskjell på dette området. Det vi gjorde sist gang var og ta det veldig kort på sidene, nesten en slik sidecut-sveis. Har tidligere hatt flass, men det hjalp med Head&Shoulders, men har nå gått over til en fra ZenzTherapy.

Lenke til kommentar

Nøkkelen ligger i en god (og riktig) balsam og en god olje.

Joico kommer snart med en sjampo og en balsam som er utviklet spesielt for å gjøre hår mer samarbeidsvillig, men vet ikke når den kommer.

Av oljer kan jeg anbefale Biosilk Silk Therapy (kommer også i større flaske - pleier å kjøpe de når de er på salg), og Joico K-pak Color Therapy Restorative Styling Oil (ja, den er for farget hår, men den er meget god på ufarget hår også).

 

Angående flass ville jeg ikke bekymret meg for å bytte sjampo/balsam, dersom du skulle ønske å gjøre det for å få et hår som er lettere å style. Alle (ihvertfall nesten alle) frisørsjampoer er såpass godt utviklet at de ikke burde skape problemer. Problemet ligger derimot mer i balsamen. Trikset er å ikke vaske håret mer enn nødvendig og å unngå å få balsam i hodebunnen (nei, balsam har faktisk ingenting å gjøre der, og er en synder når det kommer til flass) og heller fokusere på selveste håret og spesielt tuppene. Og om du sliter med flass - ikke spar på balsamen. Å bruke balsam fra den lokale Kiwi-en er egentlig som å be om flass. Det er så mye dritt i de balsamene som legger igjen rester i hodebunnen, som gjør at den blir fettete og irritert.

Trenger man ekstra drahjelp finnes det kurer som fungerer godt. Selv har jeg fått gode resultater av å bruke Fungoral (fåes på apoteket).

Endret av lokeland
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har samme type hår som deg, og å tilføre håret fuktighet er et godt sted å starte. En god balsam og en olje til bruk etter hårvask vil myke opp hårstråene dine og gjøre de mer fleksible slik at de legger seg mer naturlig ned mot hodet. Påfører du oljen i håret når det er håndkletørket (da ligger det jo gjerne litt flatere enn når det er tørt) vil håret holde bedre på de egenskapene håret har når det er fuktig/vått.

Et annet tips er å for guds skyld aldri føne det. Alltid tørk håret med håndkle.

Selv bruker jeg H.H. Simonsen Clay. Trikset når det gjelder voks, som mange av en eller annen grunn ikke er klar over, er å varme den opp i håndflaten før du påfører voksen i håret. Da vil den "herde" rundt hårstråene og holde mye bedre og lengre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lokeland: http://www.wenhaircare.com/ <- Du som har peil, har du noen mening om dette?

 

Jeg så det reklamert for på TV3 i prime-time for trygdemottakere så jeg regner egentlig med at det er tull, men et produkt som hevder å være shampoo, balsam, "dyp-balsam" og hårkur i ett er såpass sært at det fordrer etterforskning i hvert fall. Det er etter sigende fullstendig naturlig og alt det der; det jeg lurer på er om det kan ha noe for seg i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Spør du meg virker det som Dobbeldusch markedsført på en annen måte.

Jeg er naturlig skeptisk fordi jeg aldri har sett slike løsninger som faktisk fungerer tilfredsstillende, men en reklamesnutt på TV3 gjør meg ikke akkurat positivt innstilt.

En god sjampo vil heller ikke fjerne alt av oljer slik som de påstår på nettsidene. Og stoffene det refereres til er mest å finne i billigsjampoer. Jeg er skeptisk til hvordan dette fungerer på hår som har stylingprodukter i seg. De er jo nødt til å fjernes, noe jeg ikke tror dette produktet vil gjøre. Uansett er det jo en balsams oppgave å tilføre oljer og fuktighet til håret igjen etter sjamponering, så at en sjampo fjerner olje fra håret har jo ingenting å si så lenge man bruker balsam.

For meg virker dette som et produkt som gjør mindre, men markedsfører seg som om det gjør mer.

En annen ting jeg reagerer på er at de prøver så latterlig hardt å overbevise folk om at dette er revolusjonerende. Får en litt amerikansk følelse av hele greia. De er jo veldig flinke til å "finne opp" ting som allerede eksisterer og markedsføre det på en annen måte.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...