Gå til innhold

Hårtråden, diskusjon rundt emnet hår.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er langt hår på gutter tidløst? Eller smakløst? Selv har jeg langt, krøllete/bølgete og svært hår. Mest fordi det er "safe" for meg, veldig få har den type hår, samt at jeg ikke fatter hva annet kan funke på meg.

 

Langt hår er en smaksak! Enten så elsker du det, eller så hater du det. Jeg har gitt opp å høre på disse "moteguruene" som over alt skal hetse gutter med langt hår. Jeg har ikke langt hår lenger, men kommer nok til å gro det halvlangt før jeg klipper meg.

 

 

Lenke til kommentar

Hei, jeg er ei jente som begynner i 10. til høsten. Håret mitt er naturlig blondt med mørkere striper, men i fjor farget jeg det brunt. Litt senere fikk jeg kobberfargede striper. Men da sommeren kom ville jeg ha det blondt igjen, rett og slett fordi fargen ble så stygg, fordi sola bleket/falmet den. Så da ble håret mitt stripet 2 ganger med masse blonde striper, og jeg er nå så og si helt tilbake til min naturlige hårfarge. Håret mitt rekker til rett under armene og er ganske tynt og fint, bare med såvidt litt fall hvis jeg har sovet med vått hår.

 

Men nå har jeg da altså lyst på en forandring, og jeg har egentlig kjempelyst på rødt hår! Har 2 jenter i klassen med naturlig rødt hår, men dessverre har de farget håret sitt. Syns det er litt synd jeg, men desto morsommere blir det hvis jeg velger å farge håret rødt, og jeg blir den eneste :)

Men jeg vet ikke hvilken nyanse av rødt som er finest på meg, jeg liker egentlig de fleste av dem, utenom sånn veldig oransje-rødt.

Huden min er ganske lys, også er jeg ganske rød i kinna, men det blir mer dempet når jeg bare får på litt mineralsminke. Men jeg har da altså lys hud, med kald undertone. Har blå øyne, som kan ha litt grønnskjær i seg i noen lys.

 

Og kunne det ha passet å klippet håret i "etasjer" så håret ser tykkere ut? Tror jeg måtte ha beholdt lengden da, for jeg har en rund ansiktsform og syns ikke jeg kler å ha det kortere enn til skuldrene da. Har forresten sidelugg, men sparer så jeg kan ha midtskill og få panneluggen litt vekk, tror jeg kler det bedre med tanke på ansiktsformen min.

 

Tror dere jeg kunne kledd rødt hår? Eksempler på nyanser jeg kunne ha kledd?

Hva med frisyrer? :)

Lenke til kommentar

Hei, har et problem med håret mitt, og har hatt det så lenge jeg kan huske. Det funker rett og slett ikke uten voks, og bare såvidt med også.

 

Her er et bilde:

 

post-196221-0-71684600-1310587740_thumb.jpg

 

Det ligger ikke normalt på hodet!

Dere ser det stikker ut på sidene, og det ser jo helt for jævlig ut. Hvis det er antydning til vind, står det rett opp. Det virker som det er så veldig lett. (lol).

 

Noen som aner hvordan dette kan fikses? Hårprodukter? Er villig til å betale en del for å få fisket dette, for jeg kan ikke huske sist jeg ikke hadde voks i håret for å se normal ut.

 

Takker VELDIG for hjelp.

 

Ingen?

Lenke til kommentar

snip

Har cirka samme hår som deg, du må bare være nøye med å få voksen ned til røttene av håret, ellers er det eneste festet det har at håret blir tyngre av voks, har litt problemer med vind selv også dog, har nok lett hår begge to. Du kan ikke regne med å se bra ut uten voks, det gjør nesten ingen gutter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, har et problem med håret mitt, og har hatt det så lenge jeg kan huske. Det funker rett og slett ikke uten voks, og bare såvidt med også.

 

Her er et bilde:

 

post-196221-0-71684600-1310587740_thumb.jpg

 

Det ligger ikke normalt på hodet!

Dere ser det stikker ut på sidene, og det ser jo helt for jævlig ut. Hvis det er antydning til vind, står det rett opp. Det virker som det er så veldig lett. (lol).

 

Noen som aner hvordan dette kan fikses? Hårprodukter? Er villig til å betale en del for å få fisket dette, for jeg kan ikke huske sist jeg ikke hadde voks i håret for å se normal ut.

 

Takker VELDIG for hjelp.

 

Ingen?

 

Hei.

 

Det er helt klart at du har problemer med for tynt hår. Hva som er årsaken til det er vanskelig å si, men det kan virke som dette er relatert til kostholdet ditt. Det tyder på at du har en svært stor mangel på vitaminer. I tilfellet er det snakk om store mengder B-vitaminer. Mange som sliter med samme problem som deg, lever som oftest på et "student-kosthold" over lengre tid, med mye Grandiosa og næringsløs mat.

 

Nå er jeg ingen ekspert, lege eller frisør, men har hatt flere kamerater som har hatt samme problem som deg. Hvis dette er saken er det nok få hår-produkter som vil hjelpe deg, men du blir avhengig av å bygge opp vitamin inntaket ditt over tid. Vær obs. på at det ikke er sunt med overdoser av vitaminer daglig. For folk som har sensitive nyrer eller problemer med nyrer, kan det føre til nyresvikt.

 

Til slutt, vil jeg råde deg til å få noen til å se på det. Om det er snakk om frisør eller lege aner jeg ikke, men dette er den beste løsningen i saken.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...