Gå til innhold

Hårtråden, diskusjon rundt emnet hår.


Anbefalte innlegg

Denne tråden skal da være dedikert til diskusjon rundt hår, da alt fra hårfrisyrer til hårprodukter.

 

Jeg åpner med dette problemet her: Jeg sliter med altfor tørt hår, og føler at håret har altfor mye volum, finnes det noen produkter ute på markedet som kan hjelpe meg med disse problemene?

 

Edit: OT Ja... helvette så mye feilposter på meg for tiden da.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et hår-relatert problem.

 

Wella Xtrovert Styling Steel - Denne saken er den beste hårgeleen som eksisterer. Likevel ville en eller annen suspekt forhandler ha meg til å tro at den er ute av produksjon.

 

Om man dømmer ut i fra Shockwaves-sidene (http://www.shockwaves.com -> Products -> Xtrovert Range, helt til venstre i bildet) er den fremdeles alive and kicking.

 

... Men jeg finner den ingen steder. Er det slik at den er ute av produksjon og sidene til Wella er dårlig oppdaterte, eller har den skiftet navn (Xtrovert var ikke en del av navnet tidligere) og blitt misoppfattet som å være ute av produksjon? Eller er det bare dårlig tilgang på den her i området?

 

Desperasjonen begynner å melde seg, for alle andre geleer blir en dårlig vits etter å ha prøvd Styling Steel. Jeg bruker noe fra Schwarzkopf nå, Taft (... bare navnet sier det meste), og den er omtrent like god som den høres ut. Taft, altså. Hele geleen er er rimelig taftete saker. Voks er ute av bildet, jeg orker ikke klisset og det faktum at det ser ut som om det renner kroppsvæsker av en uanstendig natur ned fra hodet ditt om man kommer i kontakt med vann.

 

Er det noen som vet om Wella faktisk har gitt opp Styling Steel, eller eventuelt kan tipse om en annen gele (som faktisk holder på håret slik man vil ha det)?

Lenke til kommentar
Denne tråden skal da være dedikert til diskusjon rundt hår, da alt fra hårfrisyrer til hårprodukter.

 

Jeg åpner med dette problemet her: Jeg sliter med altfor tørt hår, og føler at håret har altfor mye volum, finnes det noen produkter ute på markedet som kan hjelpe meg med disse problemene?

 

Edit: OT Ja... helvette så mye feilposter på meg for tiden da.

6978326[/snapback]

En god hårkur vil hjelpe mye mot tørt og slitt hår + pluss litt stussing av tuppene av og til.

Gå til en frisør og be dem om å finne rett type til deg, spør dem også om et anti-friss prødukt, som hjelper mye mot unødvendig volum. Produktene hos frisøren er gjerne dyrere, men de er mye drøyere(og bedre), så i lengden så vil det lønne seg:)

Lenke til kommentar
Jeg har det motsatte problemet. Har helt flatt og rett hår som blir kjempefort fett :z Tips?

 

Farga forresten håret mitt rødt i dag .. igjen. Blir så irritert, får det ikke sånn som jeg vil ha det! Argh, ikke pokker om jeg gir meg før jeg får det slik jeg vil! :nei:

6985280[/snapback]

Har du prøvd å bytte shampo? Jeg opplever i hvert fall selv at dersom jeg bruker samme shampo og balsam over lengre tid, så blir håret mye fortere fett enn hvis jeg bytter merke med jevne mellomrom:)

Lenke til kommentar
Har et lite spørsmål: Er det sant at Dax ødelegger håret ditt?

6985701[/snapback]

Har egentlig ikke peiling, men tviler på at det kan være bra i lengden. Etter at jeg fikk hanekam igjen for en måned siden, så har jeg brukt Dax av og til. Trenger faktisk bare å bruke den rundt én gang i uka, for håret står opp etter en uke, selv etter at jeg har vasket det tre-fire ganger.

Lenke til kommentar
Da får jeg prøve det, noen forslag til balsam og shampo jeg bør bruke?

 

Edit: Og hvor lang tid vil det ta før jeg eventuelt vil se resultater?

Edit2: Og jeg har hørt at man får mer volum av balsam.. så det stemmer altså ikke?

6984650[/snapback]

 

Som oftest vil balsam tynge håret ditt litt. Derfor anbefales ikke f.eks folk med tynt og flatt hår å bruke slik balsam man skyller ut.

Lenke til kommentar
Jeg har det motsatte problemet. Har helt flatt og rett hår som blir kjempefort fett :z Tips?

 

Farga forresten håret mitt rødt i dag .. igjen. Blir så irritert, får det ikke sånn som jeg vil ha det! Argh, ikke pokker om jeg gir meg før jeg får det slik jeg vil! :nei:

6985280[/snapback]

Har du prøvd å bytte shampo? Jeg opplever i hvert fall selv at dersom jeg bruker samme shampo og balsam over lengre tid, så blir håret mye fortere fett enn hvis jeg bytter merke med jevne mellomrom:)

6987299[/snapback]

Bruker ikke balsam, da blir det bare ti ganger værre. Shampo bytter jeg nesten hele tiden, prøver ut nye merker, men det funker ikke stort..

Lenke til kommentar
Har et lite spørsmål: Er det sant at Dax ødelegger håret ditt? Har hørt av noen at det gjør at håret ikke puster, og det blir helt slitt og ødelagt. Selv synes jeg at Dax er noe helvetes dritt, umulig å vaske ut, og vanskelig og få av hendene etter at du har fikset håret. Nei, holder meg til Renati, jeg. :)

6985701[/snapback]

Den blå dax'en eier..

lett å vaske av hendene, går lett ut under vasking av håret- men samtidig sitter litt i regnvær :) , den er billig(30,- ca), den er ikke for hard eller løs- akkurat passe.

 

Selv bruker jeg denne en del.. Ellers blir det en Shaper fra Fudge til 190,- :hrm::mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...