Gå til innhold

Hårtråden, diskusjon rundt emnet hår.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Clay er det eneste som duger.

 

Det kommer vel helt an på hva du er ute etter å gjøre med håret :)

Stemmer det, men personlig har jeg aldri funnet en annen voks som ikke bare gjør håret mitt fett. Alle andre jeg har prøvd har bare fått meg til å se ut som om jeg ikke har dusjet på ukesvis. :p

Løfter håret til noe enkelte ville kalt piggsveis.

Lenke til kommentar

Clay er det eneste som duger.

 

Det kommer vel helt an på hva du er ute etter å gjøre med håret :)

Stemmer det, men personlig har jeg aldri funnet en annen voks som ikke bare gjør håret mitt fett. Alle andre jeg har prøvd har bare fått meg til å se ut som om jeg ikke har dusjet på ukesvis. :p

Løfter håret til noe enkelte ville kalt piggsveis.

 

Har tørt hår så liker generelt ikke voks, bruker heller pomenade med shine og hold.

Lenke til kommentar

Enig med Zegna over. Heller matt look enn shiny. Men det kommer jo litt an på frisyren også.

 

Bruker label.m matt paste fra tony&guy. Gir, som navnet tilsier, en matt finish og godt hold hele dagen uten at man må bruke en håndfull av produktet. Prisen er ikke avskrekkende heller, mtp at boksen er på hele 120ml.

Mulig å kjøpe billig på amazon/ebay e.l.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Forslag til frisyrer for folk med viker? Rett hår, ingen krøller. Tykt overalt untatt der vikene er, og vikene blir større og større.

 

 

Har også viker men har tynt hår. Har funnet ut at det eneste jeg passer, er kort hår (ca. 4 cm oppå huet). Be frisøren om å la det være en litt lengre lengde med hår der vikene er, slik at man kan dekke vikene.

 

Det neste blir å skalle seg...

Lenke til kommentar

^ Da bør du kanskje tenke deg litt mer om hvor mange som faktisk fager håret sitt når det kommer til jenter.

 

Har prøvd ut så mange forskjellige voks-typer fra 20kr til 500kr, en alltid landet på Renati Strong Hold. akkurat passe matt, gir absolutt ingen glans og fett i håret, akseptabel pris og jeg bruker ikke så mye av det for å få en litt mattere look.. Fett hår har jeg lite til felles med.

Har også et par bokser med H&M Fiberwax liggende, da de faktisk gir lignende resultat som Renati for meg. Samme med Fudge.. Men generelt sett så har jeg funnet ut at jeg kan drite i å utforske nye typer wax, da ingenting annet ser ut til å funke..

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd "tørrshampoo" og kan forklare hva det går ut på?

 

I en alder av 17 liker hormonene å fette til håret mitt totalt i løpet av ca. 20 timer (vasker det godt og nøye), og vil egentlig unngå å slite ut håret såpass mye som jeg gjør nå.

 

Vasker du håret for ofte, blir det fettete. :)

 

http://www.klikk.no/mote/kamille/sarasskjonnhet/article615062.ece

Lenke til kommentar

Damn. Jeg som trener hver dag har jo ikke noe annet valg enn å vaske håret hver dag, men mulig jeg får finne meg en god, mild shampoo da i det minste.

 

Men ser frisøren som intervjues i artikkelen hevder man bør bruke balsam hver gang man vasker håret, "for å lukke skjellaget" (hva nå enn det betyr..). Gjelder dette også for oss menn?

Lenke til kommentar

Begynner å få latterlig langt hår nå, og alle frisørene her jeg bor er booka frem til midten av januar. Har dere noen anbefalinger for gode frisører i Oslo?

 

Er gutt 17, men har et hår som er, om ikke vanskelig, i alle fall noenlunde krevende å klippe. Tør ikke gå til Ali på Grønland og ta det for kr 50,-

 

Så, frisørsalong i Oslo hvor prisen ikke er for ille, og hvor de er relativt flinke. Noen tips?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Usikker på hva som er siste skrik, men hadde nok personlig gått for noe a-la bilde #3 selv. Fikk for mye "skihoppfølelse" av Beckham og følte ikke særlig for de to første.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...