Gå til innhold

Hårtråden, diskusjon rundt emnet hår.


Anbefalte innlegg

Trenger tips til balsam for rimelig tørt og stritt hår. Ser på Smooth Cure/Moisture Recovery fra Joico, men føler det uansett blir et skudd i mørket, så er åpen for anbefalinger!

Kremfresh produkter vil jeg anbefale på det sterkeste! De er uten kjemikalier og alle ingrediensene de bruker i produktene deres er naturlige:) Etter jeg sluttet å bruke vanlig sjampo og balsam for tørt hår,og byttet til Kremfresh har jeg fått det så fint og mykt og man kan faktisk style det mye lettere enn når jeg brukte butikkkjøpte produkter!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hallo!


Jeg er 22 år gammel kar som har begynt å få viker og tendenser til måne. Har lest en del om hvilke tips som er lurest å gjøre og det som kommer oftest frem er å ta mesteparten av håret ved å skinne seg. Dette er noe jeg har gjort ofte før, men jeg vil helst nå ha tjukt med hår og samtidig skjule månen. Jeg har begynt å tenke på sidecut om det fungerer, ellers tar jeg gjerne mot andre tips.


Endret av Haugen1994
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det var en diskusjon om no-poo enten i denne tråden eller hårvokstråden tidligere.

 

Jeg har forsøkt i 5-6 uker nå, og kan absolutt anbefale det. Det høres ut som noe snåsamannen kunne funnet på å gjøre (og jeg var litt skeptisk), men det funker faktisk ganske bra. Håret så mer eller mindre grusomt ut de første par ukene, men i løpet av de siste ti dagene har det blitt veldig bra. Trenger ikke å vaske håret mer enn én gang i uken, men skyller det gjerne godt hver dag. Ingen antydninger til dårlig lukt eller lignende. Har fått mindre (det vil si null) flass, og håret er mye mindre fett. Ellers ser håret mer eller mindre ut som før, men er mye lettere å ha med å gjøre. Trenger kun børste det hver morgen.

 

Dersom noen vurderer å prøve selv vil jeg anbefale å bytte ut natron med en 100% organisk shampoobar. Vil også anbefale å bruke balsam istedenfor eddik og kokosolje. Jeg klarte ihvertfall ikke å få eddiklukten ut av håret, og kokosoljen gjorde det rett og slett fryktelig fett. Egner seg kanskje bedre dersom du er jente og kun trenger oljen i tuppene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Prøver det selv akkurat nå, faktisk. Helt rått digg. Gjorde det da jeg nettopp har returnert etter en ferie da det påkreves en del ekstra pleie pga saltvann, sand og sol, og da syntes det greit å la håret ta en ferie også. Mye lettere å ha med å gjøre, mye mykere og ser rett og slett mye bedre ut. Trener mye, og det er ikke noe problem å skylle igjennom det etter trening, ingen lukt eller noe annet. Anbefaler dog å skylle først med godt og varmt vann, for å løse opp noe av fettsyrene litt (spesielt etter trening) og deretter skru ned temperaturen betraktelig. Dette er ubehagelig i starten, men etter at jeg nå har vent meg til kaldere dusjer føles kroppen mer behagelig, håret friskere og mykere og hele opplevelsen er freshere.
Men et annet punkt: Noen som kan anbefale en hårfrisyre til en kar med et ganske bredt, stort hode og mørkt hår? Tenk sånn størrelse som passer pilotsolbriller helt perfekt, altså ganske bredt. Skal snart klippe meg, men vet ikke hva jeg tenker å gjøre med det, begynner å bli kjedelig med "Kortere, 12 mm på siden og lenger på toppen for litt stylingmuligheter".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...