Gå til innhold

Hårtråden, diskusjon rundt emnet hår.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Proteiner er vel bare et overtroisk kjærringråd? Hår er jo ikke et levende organ men er steindødt og vil følgelig ikke kunne nyttiggjøre seg protein som om det var en levende organisme. Det samme gjelder vitaminer og lignende kvakksalveri. Diverse voks, baser og fettprodukter (såpe/shampo/balsam) kan derimot fjerne skitt og evt. legge et beskyttende belegg utenpå håret, og endre friksjonen mellom hårstråene slik at håret ikke blir tørt eller fett, men passe.

 

Forøvrig kan jeg tipse dere om at Rema selger ekstremt billig shampo. Kun 8 kroner for 500ml. Vanlige butikkshampoer koster 25-50 kroner for 250ml. Så her er det mye å spare. Nå bør det nevnes at jeg har veldig kort hår og opplever aldri langtidseffekter av produktene jeg bruker så jeg kan ikke love noe angående denne for de langhårede. Men den er i det minste drøy selv om prisen kan indikere noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva det er med gutter og Dax, haha. Føler det er sånt fjortisser bruker når de skal lage sånn ekstrembråstopp på panneluggen sin.

 

I håret mitt bruker jeg de her:

 

 

Den grå og den blå på toppen av den igjen er de to jeg bruker fast. Den hvite bruker jeg bare når jeg retter ut håret og skal legge ned sånne småhår som stikker ut av skillen, hårspray bruker jeg veldig sjelden. Den runde pasten er det også sjelden jeg bruker, det er ikke noe særlig hold i den (så den biter ikke på mitt tjukke hår).

Lenke til kommentar
Proteiner er vel bare et overtroisk kjærringråd? Hår er jo ikke et levende organ men er steindødt og vil følgelig ikke kunne nyttiggjøre seg protein som om det var en levende organisme. Det samme gjelder vitaminer og lignende kvakksalveri. Diverse voks, baser og fettprodukter (såpe/shampo/balsam) kan derimot fjerne skitt og evt. legge et beskyttende belegg utenpå håret, og endre friksjonen mellom hårstråene slik at håret ikke blir tørt eller fett, men passe.

 

Forøvrig kan jeg tipse dere om at Rema selger ekstremt billig shampo. Kun 8 kroner for 500ml. Vanlige butikkshampoer koster 25-50 kroner for 250ml. Så her er det mye å spare. Nå bør det nevnes at jeg har veldig kort hår og opplever aldri langtidseffekter av produktene jeg bruker så jeg kan ikke love noe angående denne for de langhårede. Men den er i det minste drøy selv om prisen kan indikere noe annet.

7029040[/snapback]

 

Litt missoppfattet informasjon fra deg. Hår er dødt ja, men om du spiser korrekt, eller tar vitamintilskudd, blir håret faktisk bedre fordi det får bedre næring å vokse på. Med rette tilskuddene kan du få en økt vekts på håret siden det trives bedre.

 

Ikke pokker at jeg hadde latt en shampo kjøpt på rema til 8 kr komme i nærheten av mitt hår. Er greit at det er penger å spare på det, men jeg lar det ikke gå utover sveisen min, skal ha litt verdighet igjenne.

 

Hår må pleise som alt annet på kroppen. Med rett pleie vokser det fort og blir fint.

Lenke til kommentar

Jeg mente proteiner og vitaminer i shampoprodukter og sånt. I matveien kan jeg være enig i at det har en god innvirkning på både kroppen og håret.

 

Angående den shampoen på rema så var det bare et tips til de som har veldig kort hår og vil spare noen kroner. De som har langt hår får høre på hva andre med langt hår har å si om sjampoen. Huff, det ble mye snakk om den sjampoen nå. Jeg høres vel ut som en middels støvsugerselger. :p Det var ikke meningen å lage noen større sak enn et ørlite tips til de veldig korthårede.

Lenke til kommentar
Et lite tips da er å innkludere det når du skriver svar så slipper vi slike misforståelser :)

7041467[/snapback]

Jeg gjorde da det. ;)

Forøvrig kan jeg tipse dere om at Rema selger ekstremt billig shampo. Kun 8 kroner for 500ml. Vanlige butikkshampoer koster 25-50 kroner for 250ml. Så her er det mye å spare. Nå bør det nevnes at jeg har veldig kort hår og opplever aldri langtidseffekter av produktene jeg bruker så jeg kan ikke love noe angående denne for de langhårede. Men den er i det minste drøy selv om prisen kan indikere noe annet.

7029040[/snapback]

Lenke til kommentar
Proteiner er vel bare et overtroisk kjærringråd? Hår er jo ikke et levende organ men er steindødt og vil følgelig ikke kunne nyttiggjøre seg protein som om det var en levende organisme. Det samme gjelder vitaminer og lignende kvakksalveri. Diverse voks, baser og fettprodukter (såpe/shampo/balsam) kan derimot fjerne skitt og evt. legge et beskyttende belegg utenpå håret, og endre friksjonen mellom hårstråene slik at håret ikke blir tørt eller fett, men passe.

 

Sikta mer til den jeg, viste ikke at det var snakk om shampoo og balsam. Nå skal sant og sies at hodet mitt har vanskeligheter med å sette 2+2 og få 4 når jeg har døgna :p

Lenke til kommentar

Har også krøller, men liker det ikke. Får MYE volum på håret. Brukte en hendig innretning som kallest "strittetang" for en stund siden, en sånn tang som går varme gjennom, så klyper du håret med det, og tjohei, stritt/rett hår. Men det ble UTRULIG tørt etterhvert, lukta svidd (Fysj!) og tok mye unødvendig tid om morgenen.

 

Så, finnest der noen mirakelkurer som gir en rett(ere) hår rimelig enkelt? Og ikke superdyre ting som antipermanent eller hva det heter..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...