Gå til innhold

Hårtråden, diskusjon rundt emnet hår.


Anbefalte innlegg

Hår og negler er faktisk bygget opp av avfallstoffer som skal ut fra kroppen vår

:p

Jeg bruker elvital eller no... både balsam og shampoo faktisk...

 

Men jeg tror hva du får i deg av næring har mye å si... Jeg spiser mye nugatti og har tjukt og sterkt hår :!:

7045587[/snapback]

Det er uansett protein, så å få i seg aminosyrene sine er nok ikke dumt. Og til de som sier at man blir feit av proteiner, begynn å lese litt og slutt å høre på gymlæreren fra U-skolen.

 

Jeg har mer krøllete hår enn jeg liker =/ Har noe som heter Straightener fra Sebastian, men det funker ikke så bra så jeg bruker aldri mye. Jeg har utviklet en løsning som funker ganske greit, men jeg er enda ikke fornøyd:

Jeg liker å gå med bakoversveis; jeg er glad i langt hår, men vil ikke ha det hengende ned rundt ansiktet. Når jeg står opp om morgenen har jeg alltid god tid. Om morgenen tar jeg da frem børsten/kammen og legger håret bakover (litt på skrå så det ikke blir midtskill utover dagen), og tar på meg trådløse hodetelefoner. Tasser rundt med hodetelefonenen på i 1 1/2 time, og har hår som holder seg mer bakover og er litt rettere enn jeg ville hatt ellers.

Setter dog pris på tips til produkter som kan gjøre at jeg holder sveisen lettere, og at håret blir mindre krøllete/får mindre egen vilje. Jeg skal klippe meg litt en dag, bare jeg gidder å gjøre det, og da får jeg vel forhåpentligvis litt mindre tyngde på det så det ikke vil lage midtskill av seg selv så lett.

 

Forresten har jeg lest en artikkel om en spørreundersøkelse (med ganske mange deltakere) hvor man fikk følgende resultat: Menn vil gifte seg med blondiner, ha brunetter som elskerinner. Rødhårede vil ingen bruke til noe som helst. (Warning: Dette er selvsagt en generalisering, så ikke lag noen debatt ut fra påstanden, bruk fornuften) Er dette noe flere er enige i? Jeg finner selv sjelden rødhårede jenter attraktive, det er flere som er pene med mørkt hår i forhold til antallet som finnes med mørkt hår, og enda bedre er det med for blondinene etter hva jeg selv har oppfattet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ''inn'' men langt har nå til dags?

Snakker selvfølgelig om gutter. Grunnen til jeg tar det opp er at jeg føler stadig flere og flere sparer på håret. Jeg begynner til og med å få minnimalt langt hår, må snart klippe meg. Men vurderer på om jeg skal se på hvor lenge jeg greier å spare... :!:

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar
Er det ''inn'' men langt har nå til dags?

7072293[/snapback]

Jeg klipper meg helst 1 gang i året eller sjeldnere, og fikk høre nå sist (hvor jeg tok en del mindre enn det jeg pleier) hos frisøren at "nå er det jo skikkelig in med sånn sveis du har", og flere ansatte i klesbutikker osv. (heite kvinns) har sagt at det er stilig sveis jeg har. Har passe langt hår (for langt nå, dessverre) som ligger bakover.

Lenke til kommentar
Hår og negler er faktisk bygget opp av avfallstoffer som skal ut fra kroppen vår

:p

Jeg bruker elvital eller no... både balsam og shampoo faktisk...

 

Men jeg tror hva du får i deg av næring har mye å si... Jeg spiser mye nugatti og har tjukt og sterkt hår :!:

7045587[/snapback]

Det er uansett protein, så å få i seg aminosyrene sine er nok ikke dumt. Og til de som sier at man blir feit av proteiner, begynn å lese litt og slutt å høre på gymlæreren fra U-skolen.

 

Jeg har mer krøllete hår enn jeg liker =/ Har noe som heter Straightener fra Sebastian, men det funker ikke så bra så jeg bruker aldri mye. Jeg har utviklet en løsning som funker ganske greit, men jeg er enda ikke fornøyd:

Jeg liker å gå med bakoversveis; jeg er glad i langt hår, men vil ikke ha det hengende ned rundt ansiktet. Når jeg står opp om morgenen har jeg alltid god tid. Om morgenen tar jeg da frem børsten/kammen og legger håret bakover (litt på skrå så det ikke blir midtskill utover dagen), og tar på meg trådløse hodetelefoner. Tasser rundt med hodetelefonenen på i 1 1/2 time, og har hår som holder seg mer bakover og er litt rettere enn jeg ville hatt ellers.

Setter dog pris på tips til produkter som kan gjøre at jeg holder sveisen lettere, og at håret blir mindre krøllete/får mindre egen vilje. Jeg skal klippe meg litt en dag, bare jeg gidder å gjøre det, og da får jeg vel forhåpentligvis litt mindre tyngde på det så det ikke vil lage midtskill av seg selv så lett.

 

Forresten har jeg lest en artikkel om en spørreundersøkelse (med ganske mange deltakere) hvor man fikk følgende resultat: Menn vil gifte seg med blondiner, ha brunetter som elskerinner. Rødhårede vil ingen bruke til noe som helst. (Warning: Dette er selvsagt en generalisering, så ikke lag noen debatt ut fra påstanden, bruk fornuften) Er dette noe flere er enige i? Jeg finner selv sjelden rødhårede jenter attraktive, det er flere som er pene med mørkt hår i forhold til antallet som finnes med mørkt hår, og enda bedre er det med for blondinene etter hva jeg selv har oppfattet.

7066259[/snapback]

 

Du kan jo bruke rettetang på håret ditt. Det kan slite litt på håret da, så det kanskje ikke noe lurt å bruke det hver dag.

 

Undersøkelsen du snakker om ga et svar jeg ikke hadde trodd. Ville tippet at menn ville ha blondiner som elskerinner, jeg.

 

Det finnes forøvrig sexy rødhårede menn, men da snakker jeg om mørkt rødt, og ikke knall pippi-oransje.

Lenke til kommentar
Det er uansett protein, så å få i seg aminosyrene sine er nok ikke dumt. Og til de som sier at man blir feit av proteiner, begynn å lese litt og slutt å høre på gymlæreren fra U-skolen.

 

Vet nå ikke om gymlærern min sa noe om proteiner, men treninsinnstruktøren min sa jeg burde være forsiktig med proteiner i starten, og se det ann først. Noen legger på seg av proteiner, andre legger ikke på seg av proteiner. Det kommer helt ann på kroppen.

Lenke til kommentar
Er det ''inn'' men langt har nå til dags?

7072293[/snapback]

Er jo sefølgelig mange med langt hår, hadde sideskill før men som mange andre har jeg klippet meg kort nå. Langt hår blir så plagende; 10000 år å tørke, alltid i veien og man må bruke 1 hel boks voks.

 

Har hatt langt hår i 3-4 år og jeg liker min nye sveis; Kort hår med banneluggen opp.

Lenke til kommentar
Denne tråden skal da være dedikert til diskusjon rundt hår, da alt fra hårfrisyrer til hårprodukter.

 

Jeg åpner med dette problemet her: Jeg sliter med altfor tørt hår, og føler at håret har altfor mye volum, finnes det noen produkter ute på markedet som kan hjelpe meg med disse problemene?

 

Edit: OT Ja... helvette så mye feilposter på meg for tiden da.

6978326[/snapback]

 

 

John Frieda produktene er veldig bra ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gruer meg til jeg skal klippe meg en dag, noen som har et tips eller femten til å se litt lysere på saken? Det skjer ikke så ofte, for jeg liker ikke å sløse penger på sånt tull.

7191236[/snapback]

Jeg vet ikke om du mener å klippe deg helt kort eller bare mindre langt, men jeg kan prøve å ramse opp noen fordeler med kortere hår. Kort hår er selvfølgelig enklere å vaske, stelle og tørke. Dusjing blir ikke lengre et ork fordi det tar lang tid å tørke og man slipper å kjøpe shampo og balsam annenhver uke. Shampoen trenger ikke koste 200kr lengre. Dersom håret blir veldig kort kan du kutte balsam helt ut. Når man snur seg om natta så slipper man å plages med at håret ligger i veien og lugger.

 

Dersom du skal klippe deg veldig kort (2cm eller mindre) så kan du kjøpe en hårklipper/trimmer og slippe frisørutgifter så lenge du vil beholde det korte håret.

 

Et nystellt hår ser mer ordentlig ut, noe mange av det andre kjønn ser på som positivt og gir bedre sjanser der.

 

På sommeren er det veldig behagelig med kort hår.

 

Du har med andre ord ganske mye å se frem til om du blir korthåret. :)

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om du mener å klippe deg helt kort eller bare mindre langt, men jeg kan prøve å ramse opp noen fordeler med kortere hår. Kort hår er selvfølgelig enklere å vaske, stelle og tørke. Dusjing blir ikke lengre et ork fordi det tar lang tid å tørke og man slipper å kjøpe shampo og balsam annenhver uke. Shampoen trenger ikke koste 200kr lengre. Dersom håret blir veldig kort kan du kutte balsam helt ut. Når man snur seg om natta så slipper man å plages med at håret ligger i veien og lugger.

7193874[/snapback]

Shampoo bruker jeg ca. passe fort og det er ikke så dyrt. Balsam har jeg ikke turt å prøve enda, selv om det retter ut krøllene mine litt antakeligvis.

 

Det jeg gruer meg mest til er å se hvor kort det ender opp, jeg blir alltid skuffet når jeg klipper meg. Jeg har gått såpass lenge med millimetersveis at jeg ikke gidder det igjen, dessuten har jeg sjanser for å miste håret ganske tidlig så det er greit å få hatt "langt" hår til jeg blir lei det.

 

Det er jo så godt de dagene jeg skipper shampoo så håret er litt fett, da holder det seg godt bakover av seg selv. Åh, du aner ikke hvor godt det er å gå med bakoversleik-ish frisyre.

 

Tror jeg kanskje skal investere i å bruke hårprodukter litt oftere så håret holder seg unna ansiktet, men kort hår takler jeg enda ikke tanken på. Jeg forbinder korthårede folk med dumskap, sport og slossing som regel, unntatt i enkelte tilfeller (alle 3 er negative ting).

 

Jeg håper jeg finner en dyktig frisør som kan hjelpe meg, kanskje jeg kan sørge for å etablere en ordnet frisyre nå med det samme jeg må ta av noen centimeter. Det jeg har gjort tidligere er kun å gre alt bakover så stramt jeg klarer, gå med hodetelefoner som holder det på plass i litt over en times tid, og så riste på hodet når jeg går ut døra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

hvis jeg har håret mitt hengende rett ned går det ca. til øynene..

har noen forslag på hårsveiser der håret er så kort eller kortere??

 

Poor Leno: Det kommer an på sveisen du har når du bruker/ikke bruker hårgele/hårvoks

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg sparer til langt hår for tiden, og jeg har MASSE krøller. Dette vil senere resultere i afro, noe jeg ikke vil ha. ^^ Noen som vet om noe jeg kan bruke for å bli kvitt de hersens krøllene? Jeg planlegger også å farge håret svart.. Men, da må jeg også farge øyenbryna, siden jeg regner med at det ser rimelig idiotisk ut med svart hår og meget lyse (nærmest hvite) øyenbryn. Hva skal jeg bruke for å farge dem? På forhånd - takk. : >

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...