Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.


Anbefalte innlegg

Hadde de gjort noe så enkelt som at lyset i døren på slutten var det samme lyset som i hulen hadde det vært mye bedre.

Det er mulig det var det. Slutten var åpen for teorier. Og jeg mener det ikke hadde vært bedre, med tanke på at lyset i the cave var elektromagnetisk energi.

 

Du er med andre ord unormalt bevisst? ;)

:!:

 

 

 

@Mahavishnu: Haha, genialt. Og det er jo sant.

Endret av CRWTH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser igjennom hele seiren på nytt nå, og nå så jeg noe som jeg ikke har tenkt på før nå.

 

i episode 5, " The cost og living " drømmer Eko om at han skal beklage sine synder til Broren som døde (prest)

 

vi alle vet at eko har sett Smokey flere en èn gang i løpet av sesong 2 og 3.

 

vet ikke om dette har blitt tatt opp.

Eko møtte broren sin i skogen i episode 5. da sier han: " i killed a man, to save my brother live,i am not sorry for this, i am proud of this, i did my best to servive"

 

Broderen svarer " you speak to me as i was your brother"

 

Han forsvinner, eko leter etter han i skogen, og der dukker smokey opp.

Kroppen til broren hadde forsvunnet fra flyet.

her ser vi også at smokey har "forkledd" seg som broren til eko.

Lenke til kommentar

Jeg skrev dette i tråden for The End. Føler jeg kan poste det her også.

 

For dere som lurer på hva som skjedde da Desmond trakk opp the cork, så er det veldig åpent for videre teorisering etter finalen om hva som faktisk skjedde. Det er godt mulig at det fungerte som en egyptisk Swan hatch, da å trekke ut corken var som å ikke trykke på knappen. Vi så jo da John valgte å ikke trykke på knappen, begynte alt å riste, og det kom røde og svarte egyptiske symboler som betyr, så vidt jeg husker, helvete og/eller død. Mulig det var underverdenen. Uansett, vi så jo at det var farger som indikerte helvete eller underverdenen, med at det var rødt, eller lava/magmafarget om du vil.

 

En annen teori, er at det var vulkanen vi har hørt så mye om. I sesong 3, i den Ben-sentriske episoden The Man Behind the Curtain, og i sesong 5, i The Incident, Part 1, blir det hintet til vulkan/egyptisk historie. Vi ser også på Danielle's kart over the island at det er et krater, altså et vulkanisk krater, på øya. I sesong 3, i Ben sitt flashback, snakker Annie med læreren sin, og da snakker de om at det er en vulkan på øya og at den en gang for lenge siden hadde utbrudd. I bakgrunnen ser vi på tavla at når vann tilføyes vulkanen (eller noe slikt) så vil den ha utbrudd. Det jeg vil fram til, er at kanskje dette skjedde da Desmond trakk ut the cork. Kanskje vulkanen holdt på å ha et utbrudd, da den ble tilføyet vannet som rann inn i den elektromagnetiske energien. Nå vet ikke jeg om det er et utrykk som heter elektromagnetisk ladet vann, men noe slikt kunne vel ha forekommet for at vulkanen nesten hadde utbrudd, fram til Jack reddet øya.

 

Bare noen teorier å tenke gjennom. Tror jeg forklare meg ganske greit. Håper.

 

@-Mannemann: Skjønner. Hoppet over mye selv, mye av tråden går ut på å forklare folk at alt som skjedde på the island var virkelig. :p

Endret av CRWTH
Lenke til kommentar

Det er jo noe som har blitt sagt av Others/Dharma gjennom hele serien (i hvertfall S02-S05 mener jeg). Hvis jeg ikke husker helt feil, så stod det også noe om Jacob på den torturvideoen (Det rommet Karl var i) ...noe sånt som: "God Loves You as he once loved Jacob" :whistle:

 

Dette er utrolig kule easter eggs spør du meg!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ser ut som Ken Leung(Miles) blir nummer 2 til å få seg jobb til høsten, i Law And Order: Los Angeles. Som wait for it....en politi-kaptein. Hehe

 

LT. Park: Captain of the LAPD Robbery Homicide Division, the fortysomething Park is a cool professional who keeps his/her private life private. He’s also a passionate advocate for his/her detectives. Seeking an Asian actor or actress.

Armchair Casting Director’s Suggestion: Ken Leung.

Lenke til kommentar

wow, cool! Må få med meg det. I tillegg skal jo Daniel Dae være med i remaken av Hawaii Five-O som du sikkert vet. Blir vel sikkert flere kunngjøringer mtp. nye serier/filmer til lost-stjernene etterhvert. Håper virkelig på et prosjekt mellom Emerson/O'Quinn en gang :wee:

Lenke til kommentar

Veit denne tråden er for USA, men må bare nevne det her.

 

Lost finalen sendes på TVNORGE atm, og på VG har de laget en artikkel før finalen. Dette er jo egentlig bra. MEN, både bildet som viser artikkel viser ingen ringere enn Jack som ligger blødende ved siden av Vincent. Dette gjentar seg i artikkelen der det står at Jack blir skadet i finalen, og med spørsmålet om han vil klare seg.

 

Hadde jeg fått denne før jeg hadde sett finalen hadde jeg blitt veldig sur. Man har det i bakhodet han han blir skadet gjennom hele finalen og så er det det siste som skjer. De har også satt igang en avtemmning av finalen der det er en som allerde har sagt dette, får håpe ingen går inn å leser det i alle fall.

Lenke til kommentar

Veit denne tråden er for USA, men må bare nevne det her.

 

Lost finalen sendes på TVNORGE atm, og på VG har de laget en artikkel før finalen. Dette er jo egentlig bra. MEN, både bildet som viser artikkel viser ingen ringere enn Jack som ligger blødende ved siden av Vincent. Dette gjentar seg i artikkelen der det står at Jack blir skadet i finalen, og med spørsmålet om han vil klare seg.

 

Hadde jeg fått denne før jeg hadde sett finalen hadde jeg blitt veldig sur. Man har det i bakhodet han han blir skadet gjennom hele finalen og så er det det siste som skjer. De har også satt igang en avtemmning av finalen der det er en som allerde har sagt dette, får håpe ingen går inn å leser det i alle fall.

 

Så det samme selv, og jeg føler jeg er veldig irritert på VG selv om jeg så finalen for lenge siden. Slikt gjør man bare ikke.

Lenke til kommentar

Sitter å tenker igjennom en ny Lost t-skjorte jeg sakl ha meg fra Play.com, bare for å bruke opp feriepengene etter det jeg skal kjøpe meg etter ferien.

 

Har denne herlige Looking Glass t-skjorta fra før av:

http://www.amazon.com/DHARMA-Looking-Glass-Logo-T-Shirt/dp/images/B003BQVK86/ref=dp_image_x_0?ie=UTF8&s=apparel&img=0&qid=1277334716&sr=8-1&color_name=x

 

Vurderer denne:

http://www.amazon.com/HiveTees-DHARMA-Orchid-Logo-T-Shirt/dp/B003BQXI5Y/ref=pd_sbs_a_8

 

Noe input? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...