Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.


Anbefalte innlegg

Jeg likte både slutten og sesong 6 ganske godt. Men jeg er tydeligvis litt mer karakter-elsker enn mysterium/spenning-elsker. Sesong 6 gjorde mye bra.

 

Den hadde karakterutviklinger som jeg personlig likte godt rundt Ben som virkelig var godt. Ben som etter flere år hadde ofret seg og sine for både Jacob og øya var en herlig scene der Ben prøver å få Ilana til å forstå at han drepte Jacob fordi han var redd for å miste makt.

 

Det før vi også fikk se en Sayid som gikk over til den onde siden. Bakhistorien til Richard som var flott. En Desmond-episode som var en av seriens aller beste episoder o.s.v.

 

Men, smak og behag som alltids.

 

Favorittsesongene mine; 1-5-4-6-3-2

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er selv glad i karakterutvikling (utenom i sitcoms, eg tBBT), og det er ikke det som ikke sitter i Lost. Uten å ha satt meg veldig inn i hvordan de outlinet serien, så er det mye dårlig/merkelig planlegging. Jeg vet fra ekstramaterialet fra sesong en, at de formet serien litt etter litt, ihvertfall i startfasen.

 

Det primære problemet for meg, er alle disse POV karakterene som ikke bidro til historien over tid. Walt, Charlie med flere, var "superviktige", og så bare BORTE VEKK. Og så var de tilbake igjen, helt uten sammenheng, og så BORTE VEKK. For meg var det som om tekstforfatterne tenkte "shit, alle disse karakterene har fått en hælvetes mye screen time. Vi må finne en måte å avslutte historien deres på." Og så ble det enda to sesonger, "frak, vi må forklare hvor i helvete de har vært".

 

Det blir for meg, feil å introdusere en karakter, bruke den som POV med masse fokus og flashbacks, for så å drepe/droppe karakteren uten at den har hatt en VIKTIG rolle for plotet. Eg, Walt var denne utrolig spesielle gutten, som lå an til å bli nøkkelen, men alt i alt, spillte han en helt uviktig rolle i den store sammenhengen. Han ble bare brukt når de ikke gadd å hente inn noen andre.

 

Du kan si mye om hvordan serien sluttet, men ihvertfall var det et forsøk på å sette hver og en karakters bidrag fram, som noe viktig. For lite, for sent, for meg.

Lenke til kommentar

Charlie lenge borte, tilbake igjen og drept? Skjønte ikke den helt.

 

Det med Charlie er at han skulle dø i sesong 3 (ikke 4 :blush: ), men ble utsatt helt til siste episode i den sesongen.

 

Walt kom inn i puberteten og folk på den tida visste ikke at søte småbarn vokser når de er i puberteten. Så de måtte skrive han ut. Walt dukka opp og sa til Locke at han hadde jobb å gjøre, etter at Ben hadde skutt han rett ned i massegrava som han selv (Ben) hadde laga i sin tid. Hadde ikke faren til Locke lurt ifra han nyra, så hadde Locke dødd...

 

Da kan du heller kritisere Nikki & Paulo :)

Endret av MRN
Lenke til kommentar

Det er lenge siden Lost sluttet nå, og må si det er ingen annen serie som jeg har sett i ettertid som verken er i nærheten av like engasjerende, spennede, mystisk og episk :cry:

 

Savner de gode tidene der en Lost episode var ukas høydepunkt :love: Skulle ønske jeg kunne erase Lost hukommelsen min fra hjernen og oppleve alt på nytt igjen..

Endret av MrLG
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Charlie døde i sesong 3. Hele det med Charlie var Catch-22, det ble etablert ganske tydelig. Uansett hvor mange ganger Desmond prøvde å redde Charlie ville han dø en gang.

 

Niki & Paulo var helt klart en av de tingene jeg virkelig hata med sesong 3. For en waste med time, og for noen sucky skuespillere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Bruker-292501

I dag er det 10 år siden 710 000 seere satte seg ned for å se den aller første episoden av Lost. TVNorge sendte begge deler av piloten, som var en kjempesuksess.

 

Serien tok landet med storm og jeg skåler for den nå.

 

Vedlagt følger en video fra året senere, da alle trodde at Norge hadde noe med Lost å gjøre.

 

Haha dette husker jeg så godt, gud så mange minner det bringer tilbake :)

 

Forresten, er ikke det hun samme dama som jobber i nyhetene på tv 2 nå?

 

Når jeg ser på den nå så skjønner jeg faktisk alt godt, når jeg så det på den tiden når jeg var 14 år så skjønte jeg ikke fnuget :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

I dag er det 10 år siden 710 000 seere satte seg ned for å se den aller første episoden av Lost. TVNorge sendte begge deler av piloten, som var en kjempesuksess.

 

Herregud... er det virkelig så mye som 10 år sida?!?

 

Husker en kompis av meg tipsa meg om at jeg burde se dem to pilotepisodene (som TVNorge satte opp en annen dag også seinere den uka), og ga klar beskjed om at når jeg hadde sett dem, så var det bare å ta turen for å få kopiert dem 6 neste episodene. 

 

LOST (sesong 1) er fortsatt til dags dato noe av det beste og mest engasjerende jeg har sett noen gang. Resten av serien snakker vi ikke så høyt om...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

I dag er det 10 år siden 710 000 seere satte seg ned for å se den aller første episoden av Lost. TVNorge sendte begge deler av piloten, som var en kjempesuksess.

 

Herregud... er det virkelig så mye som 10 år sida?!?

 

Husker en kompis av meg tipsa meg om at jeg burde se dem to pilotepisodene (som TVNorge satte opp en annen dag også seinere den uka), og ga klar beskjed om at når jeg hadde sett dem, så var det bare å ta turen for å få kopiert dem 6 neste episodene. 

 

LOST (sesong 1) er fortsatt til dags dato noe av det beste og mest engasjerende jeg har sett noen gang. Resten av serien snakker vi ikke så høyt om...

 

Du mener etter sesong 3? Er enig i at serien ikke var så bra lenger da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...