Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Teipball: Han var ikke med, nei. Har ikke vært med siden han døde. Han var ikke med i finalen fordi Adewale Akinnouye-Agbaje viser seg å være en grådig fyr. Han ble tilbudt å være med i en scene i finalen, sannsynligvis den siste, men takket nei fordi han ville ha fem ganger det beløpet han ble tilbudt. Utrolig skuffende, med tanke på at han har spilt to av mine favorittkarakterer i TV-historien, Mr. Eko og Simon Adebisi.

Endret av CRWTH
Lenke til kommentar

Vet ikke om det er spurt om før var det noe som la merke til om Ana Lucia var med på gjenforeningen de hadde i kirken?

Nope. Kun season1-lostaways + Juliet som var der :)

Var faktisk ikke med i finalen i det hele tatt...

 

Men hun var i alle fall med i sideways.(eller hva nå enn vi skal kalle det). Den eneste hovedkarakteren oppgjennom serien som ikke var med i sideways var vel Eko hvis jeg ikke tar feil.

 

Og Libby, var ikke hun i kirken?

Frank Lapidus og Richard så vi ikke i FSW! Trodde hele sesongen at det var noe bigdealstuff med at Lapidus ikke var i FSW, men det var det altså ikke...

Lenke til kommentar

Nå skal jeg se Aloha to Lost, blir spennende å se de alternative sluttene!

 

Så det nå jeg også. Jimmy Kimmel er en artig man :)

Hva synes du om de alternative sluttene da? Selv har jeg hele tiden trodd på den i senga. Altså den når Kate våkner og deler drømmen om den gale øya. Kunne sett for meg når Jack lukket øyet på slutten at han våknet brått etter drømmen fint plantet i sengen. Så har det hele blitt brutt av lyden (den Jimmy Kimmel var så glad i) og Lost hadde vært over :whistle:

 

Uansett. Ikke noe negativ å si på serieavsluttningen!

Lenke til kommentar

@robbsi: Jeg hadde håpet på virkelige alternative slutter, som med avslutningen på sesong 4, så ble litt skuffet. Ble ikke skuffet på den måten at de var dårlige, men på den måten at jeg forventet seriøse slutter, for de var jo morsomme. Og ja, Jimmy Kimmel er en artig mann. :thumbup:

 

Helt enig med at det ikke er noe negativt å si på serieavslutningen. Klart det er mange mytologiske spørsmål vi (enda) ikke har fått svar på, men håper vi får svar på de største når DVD/BD-settet kommer. Det har jo blitt annonsert at det vil bli 20 min ekstra i finalen og at vi får svar på Walt-mysteriet. Håper de 20 ekstra minuttene er MiB/Jacob-centric, og at vi får litt mer svar på Jacob's cabin, samt litt mer om the lighthouse/Jacob's cave.

 

Ellers helt fornøyd med finalen, og glad at det endte for karakterene som det gjorde.

Lenke til kommentar

Kopierer et (modifisert) innlegg jeg skrev i episode-tråden siden det tross alt ikke bare handler om episoden:

 

Hvorfor i all verden forventer folk svar på absolutt alt?

Dette må være første gang i historien at det blir stilt krav til forklaring på absolutt alt i en science-fiction/eventyr-serie. Helt alvorlig, mange av spørsmålene folk krever svar på er totalt sett både uinteressant og ikke minst irrelevant. Om det hadde skjedd i en film eller en annen serie hadde ingen brydd seg og bare akseptert at så sånn er det, det er jo science-fiction/eventyr. Når dette er sagt, så synes jeg likevel et noen få av de større spørsmålene burde blitt besvart:

 

Finalen var episk som sesongavslutning. Men som avslutning på hele serien hadde jeg kanskje håpet på mer: For det slår meg nå at den faktisk i all hovedsak handlet om å nøste opp i et tema (flash sideways) som faktisk ble introdusert i samme sesong. Det største spørsmålet finalen besvarte, var noe vi ikke en gang lurte på før sesongen startet. Det er faktisk ikke umulig at denne "døde-verden"-avslutningen, ble funnet på av forfatterene i etterkant av forrige sesong. Forfatterene hevder jo selvsagt at slutten var skrevet samtidig som piloten, men så vidt jeg husker, er det ingen direkte koblinger før siste sesong.

 

Totalt sett har Lost vært en latterlig bra serie, med topp underholding nesten hver eneste episode. Uansett hvor dårlig finalen hadde vært, kunne ikke det endret på det.

 

Jeg hadde i motsetning til tydeligvis de fleste, ingen forventinger til at alt skulle løses i siste episode, så det er mulig derfor jeg ikke ble skuffet. Føler litt av poenget med serien er at mye skal være åpent for diskusjon. Ville vært kjedelig om alt fikk en fasit. De av oss som har sett Sopranos vet hvor latterlig bra avslutning den hadde. Lost slutter på litt samme måte.

Endret av John-B
Lenke til kommentar

Wow, for en reise. Det eneste jeg sitter igjen med er det at Ben ikke dro med dem. Det gjorde meg litt trist og jeg endte opp med å synes veldig synd på ham.

Dette var jo Ben's største ønske, å være på øya. Det siste han ville, var å dra hjem...

 

Og Goodspeed, faren osv?

De er død i den originale tidslinjenen. Du tenker kanskje på den andre tidslinjen, der faren er i live, og godt mulig er Goodspeed det samme.

Lenke til kommentar

@GSP<3: Sideways, eller afterlife om du vil, var lagd for the losties, by the losties. Tror hvertfall det var noe i den duren Christian sa. Så det var bare de som hadde et forhold som the losties på øya som "fikk være med" i sideways, og Ben var en av dem.

 

EDIT: Det var så klart andre folk der også, men det var de som skulle "let go" eller "move on" om du vil.

Endret av CRWTH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...