Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha! Det siste bildet hadde et skikkelig killer blikk :p

 

Var nettopp og hentet en liten kattunge som er grå og hvit ^^

 

Er litt skeptisk aws, men har fått en liten bit av morens teppe med seg så det ikke skal bli så ensomt. Tror det lukter en del katt her da det ikke er så utrolig mange måneder siden at vår fortsatt bodde her (løp bort).

 

Bilder kommer.

 

Bare lurer, er det mulig å få et sånt stativ liknende sak som man kan bygge på? Tenker da med litt huler å plasser hvor man kan ha litt oversikt.

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
Haha! Det siste bildet hadde et skikkelig killer blikk :p

 

Var nettopp og hentet en liten kattunge som er grå og hvit ^^

 

Er litt skeptisk aws, men har fått en liten bit av morens teppe med seg så det ikke skal bli så ensomt. Tror det lukter en del katt her da det ikke er så utrolig mange måneder siden at vår fortsatt bodde her (løp bort).

 

Bilder kommer.

 

Bare lurer, er det mulig å få et sånt stativ liknende sak som man kan bygge på? Tenker da med litt huler å plasser hvor man kan ha litt oversikt.

 

Du kan "få" kjøpt det på dyrebutikker ja, men da koster det jo en del penger... Alternativt så kan du jo bygge det selv? Det gjorde jeg.

 

Tegnet det først i et program som heter Google Sketchup, så gikk jeg ut og kjøpte materiale for så å komme hjem og oppdage at jeg hadde noen gamle IKEA-hyller liggende som jeg ikke brukte lengre, så da ble det improvisering. Men som du ser av bildene så byggde jeg ihvertfall selve hovedhuset :-)

 

post-133814-1192572974_thumb.jpg post-133814-1192573247_thumb.jpg

 

Her er forøvrig bilder av katten vår som vi får om to uker, han skal hete Fenris.

 

post-133814-1192573595_thumb.jpg

 

I senter for oppmerksomheten:

post-133814-1192573435_thumb.jpg

 

Mamma og Pappa - med en ukjent blondine:

post-133814-1192573491_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Er det noen som har noen tips til og lære katter navna sine og at dem kommer når du roper på dem.

 

Begge de kattene her i huset som jeg har oppdratt kommer når jeg roper på dem. Det lærer du inn enkelt og greit ved å gi dem positive opplevelser med navnet sitt. Hver gang du gir dem mat, rop på dem med navnet, når de får en godbit, bruker du navnet dems, og tilslutt vil de forbinde det å komme når du roper navneyt dems, med noe godt, så kommer de...

 

Men husk at en katt kan du ikke tvinge til å gjøre noe. De kommer kun om det er til det beste for dem, nruk derfor navnet KUN ved positive hendelser, så vil du fort se at kattene hører på deg ;) Men husl også at du kan ødelegge det på en kommando ved å rope på dem om de har gjort noe galt, for så å straffe dem...

 

Katter KAN virkelig lære MYE mer enn de fleste tror. De er ikke dumme, bare veit å gjøre det de selv tjener på ;)

Lenke til kommentar

Hmm.. Hva tror dere om å skaffe en kamerat til en pusejente på snart 3 år? Hun har vert alene hele livet, så jeg lurer på hvordan hun vil reagere. Har tenkt på en gutt, men vil ikke skaffe meg en katt til hvis hun kommer til å bli sky og ikke like det. Hun er gojenta mi og får masse oppmerksomhet. Tilbringer dagene og nettene ute, og kveldene inne for det meste. Noen som har noen råd? Vil hun trivest med og være alene videre?

Lenke til kommentar

Hmm, må nesten stille et lite spørsmål her. Det har seg slik at katten min mangler pels oppå labbene! Av og til virker det også som om potene er håvne. Han hadde problemer med å gå før, men det viste seg å være ei kneskål som gikk utav ledd, er fikset nå. Synes synd på han fordi det virker ofte som om han ikke kan hoppe skikklig eller løpe, småhalter endel også. Noen som har vært borti noe lignende?

 

Litt dårlig bilde men man ser det ca her:

labb.jpg

 

Her ligger han deprimert som vanlig:

labb1.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...