Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Jaja, drar frem noen bilder av kattefimilien vi har her. Starter med noen bilder av sønn nr. 1.'

 

Her skuer han utover herredømet sitt:

HPIM1629.jpg

 

HPIM1473.jpg

Her drar han frem et smil på terassen.

 

HPIM1419.jpg

Her er han furten, og misunnelig på hunden.

 

HPIM1297.jpg

Dette kalles å nyte livet. :)

 

Her har vi også et bilde av sønn nr. 2 som nyter livet:

HPIM1354.jpg

 

Bilder av moren deres kommer snart.

Endret av Dan_H
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke alle katter kan ha full skål hele tiden... Dette må man se an litt ettersom katten vokser til...

 

Jeg forer mine to ganger om dagen, siden den ene av dem blir tykk tvert om han får mer enn 10g under anbefalt dose.. (også av light for). Mens den andre kan spise 200 g (de skal ha rundt 60-70) og fortsatt være like tynn. .

 

Det er forskjellig forbrenning på katter som på mennesker. Men, de FLESTE katter kan ha maten stående fremme..

Lenke til kommentar

Takk for tips! Da blir det kanskje innekatt tror jeg, siden jeg bor i Trondheim by. Tenkte ikke på at jeg ikke har spurt utleieren min om jeg har lov, så må vel høre med han først.

 

Hvor mye koster ordentlig tørrfor egentlig? Hvor mye må jeg tenke på å bruke i uka sånn ca?

 

EDIT: Jo, også hvordan er det med etterlatenheter, bare kjøpe kattesandkasse så gjør den fra seg der? Eller må den trenes opp eller no?

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar
Takk for tips! Da blir det kanskje innekatt tror jeg, siden jeg bor i Trondheim by. Tenkte ikke på at jeg ikke har spurt utleieren min om jeg har lov, så må vel høre med han først.

 

Hvor mye koster ordentlig tørrfor egentlig? Hvor mye må jeg tenke på å bruke i uka sånn ca?

 

EDIT: Jo, også hvordan er det med etterlatenheter, bare kjøpe kattesandkasse så gjør den fra seg der? Eller må den trenes opp eller no?

9638578[/snapback]

Skal du ha innekatt kan ikke utleier nekte deg. link link. Av tørrfor kjøper jeg Royal Canin babycat. Når jeg hadde en kattunge kjøpte jeg en sekk på 4 kg, som holdt 3 eller 4 mnd i starten. Når katten er voksen holder den rundt to. Er år og dag siden jeg kjøpte så liten sekk, men jeg synes å huske den kosta litt over 300 kr.

Hvis du skaffer deg en katt som er leveringsklar (10-12 uker) vil den så og si være husrein. Bare sett kattungen oppi kassa et par ganger, så skjønner den hintet. Hvis du har en leilighet på over 40m2, burde du avgrense områdene den får være på. Lukk f.ex. døra til soverom, bad og gang. Har du et stort hus, sørg for at katten bare er i ett eller to rom de første ukene. Dette er fordi kattunger har dårlig orienteringsevne og kan rote seg bort så de ikke finner kattekassa. Hadde en katt som brukte over ett år på å bli husrein pga. det her. Ikke sett kattekassa i nærheten av maten dens, da nekter den å gå på do der.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Jeg har et dilemma her, jeg har kjøpt 2 brødre dem er 14 uker, men fant ut at 2 katter vart litt for mye, har relativt liten leilighet. Så jeg snakka med tanta mi og hun ville ha den ene, men det jeg da lurer på er det helt greit og skille dem? Eller ha dem sammen, vis dem skal være sammen må jeg levere dem tilbake til dyrebeskyttelsen. Så hva er best av dem valgene?

Og et annet spørsmål, klarer en katte seg 10-11 timer alene uten og kjede seg til døde? det blir jo bare til den kan være ute mens jeg er på jobb eventuelt det da.

Lenke til kommentar

2 katter virker veldig mye når de er små, fordi de herjer så kolosalt. Når de kan være ute er det null problem. Jeg hadde 4 katter i en 60m2 leilighet, det var en for mye når jeg hadde to kattunger og to voksne, men nå som de er over halvåret og går ute, er det null problem.

 

Det går greit å skille dem nå hvis du må det, men 11 timer alene er utrolig mye for en kattunge. Da ville jeg beholdt begge.

Lenke til kommentar

Bleh.. Finner tidenes søteste katt, men seff var det noen som kom å hentet den tidligere i dag >.<

 

Er vel bare å lete videre da ^^

 

Noe jeg la merke til er at folk i Norge selger katter til en usansynlig høy pris, feks bengal katter.

Noen skulle ha opptil 9000kr for en, mens i DK fikk du noen til 2000-3000kr og de så MYE bedre ut enn de her fra Norge :dontgetit:

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...