Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Oppdaget noe tøft i går.

 

Fyllte opp vasken med vann og satte katten opp på kanten av vannet..

Så satte jeg en leke ut på midten av vannet og før jeg visste ordet av det så var katta ut i vannet og lekte med leken :hmm:

 

15uker gammal jente, kanskje hun har gener fra en skogskatt?

Søstra mi har også en skogskatt som elsker å bade :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oppdaget noe tøft i går.

 

Fyllte opp vasken med vann og satte katten opp på kanten av vannet..

Så satte jeg en leke ut på midten av vannet og før jeg visste ordet av det så var katta ut i vannet og lekte med leken :hmm:

 

15uker gammal jente, kanskje hun har gener fra en skogskatt?

Søstra mi har også en skogskatt som elsker å bade :p

Eg har ein katt som er med å dysjer...

Lenke til kommentar
Pusen min har skadet foten :(

Den største "puten" under høyre bakpote har et ca 10mm lang rift.

Han skal til dyrlegen på fredag for kastrering.

Er det noe problem å vente til da før en veterinær ser på det og evt. syr et sting eller to?

Kommer nok til å holde han inne ut uka.

 

Må såret sys, er det ALTFOR lenge å vente til fredagen... Da må det være ferske sårkanter, noe som mest sannsynlig er for sent allerede. Ellers må såret åpnes igjen, for å kunne syes. Hvis du syns det ser SÅ stygt ut, burde vet'n sett på det nå... Men, mest sannsynlig er det for sent å sy allerede ... Vanskelig å svare på dette via nett uten å ha sett såret liksom.

Lenke til kommentar
Pusen min har skadet foten :(

Den største "puten" under høyre bakpote har et ca 10mm lang rift.

Han skal til dyrlegen på fredag for kastrering.

Er det noe problem å vente til da før en veterinær ser på det og evt. syr et sting eller to?

Kommer nok til å holde han inne ut uka.

Mener å huske at du må sy innen 18 timer.

Lenke til kommentar

Her er et "problem" som passer fint her, gidder ikke å lage en ny tråd om det:

 

Hva synes dere om å ta inn andres katter?

 

På mitt forrige bosted, var katten ofte på besøk hos naboer. To av tilfellene oppdaget vi enkelt og greit med at vi selv så katten vår i stuevinduet, det tredje tilfellet var at det luktet skikkelig tobakk av katten.

 

Vi syns selvfølgelig ikke dette var noe kjekt, i tilfelle de ga han mat osv. Vi er begge i jobb og er som oftest hjemme når vi ikke er på jobb, så katten var ikke underernært på kos og mat. (Katten ble påkjørt for en del måneder siden.)

 

Nå har det seg slik at naboen vår er en alkoholisert eldre mann. Han har kolls og er i skikkelig skrøpelig form. Eneste familie han har, er en narkoman sønn. Det som er problemet er at de har en eldre huskatt som virker litt sliten og sulten nå. Problemet er at vi ikke vet om det er noen hjemme hos naboen for tiden, ikke har vi sett han på en stund og det har vært mørkt tilsvarende tid.

 

Nå har det ikke gått så langt at katten er blitt sykelig tynn, den kjennes fin og fast ut ennå. Spørsmålet er hva vi skal gjøre? Kan dette meldes til noen? Skal vi prøve å ta vare på katten inntil vi ser at det er liv der borte? (Noen kan sikkert tenke at det ikke er bare å gå bort til naboen og sjekke hva status er, men når det er fare for hva en kan støte på der borte, frister det ikke særlig.)

 

Håper noen har et tips. :)

 

Edit: Greit å lese gjennom posten før en slenger den ut.

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...