Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det er vondt når katta på garden her får kull. vi har så månge at nesten alle må avlivast. av et kull som hadde fått leve nåken veke, fora dei, klappa dei, blitt gla i alle 5 faktisk. men man vi kan ikkje ha 9 katter. So eg og pappa var aleine heime den dagen og eg måtte velge ut 4 hårnøste for å bli kakka ihjell. en etter en  :( (berre for å betrykke folk her var det en mometant død)

 

so jævli, eg var heller ikkje særlig gammal.

men so negativ eg va. bilder kjeme her:

9223519[/snapback]

 

 

Ja, for å sterilisere er jo liksom ALDRI noe alternativ... :mad:

 

SOm noen andre her sa, det koster 1000 kr! Det er VIRKELIG verdt det for å slippe å la katten gå gjennom fødsler gang på gang, og ikke minst måtte avlive de smågang på gang... Fysj og fy.

 

Min mening! Folk som ikke gidder å koste på katten sin sterilisering eller kastrering, burde ALDRI hatt katt! :mad:

Lenke til kommentar
Ja, for å sterilisere er jo liksom ALDRI noe alternativ...  :mad:

 

SOm noen andre her sa, det koster 1000 kr! Det er VIRKELIG verdt det for å slippe å la katten gå gjennom fødsler gang på gang, og ikke minst måtte avlive de smågang på gang... Fysj og fy.

 

Min mening! Folk som ikke gidder å koste på katten sin sterilisering eller kastrering, burde ALDRI hatt katt!  :mad:

9229464[/snapback]

 

Word!

Igrunn synes jeg det samme gjelder for katteiere som fôrer katta med mat kjøpt på KIWI.

Lenke til kommentar

Jeg syntes virkelig at folk kan ta seg bryet med å sterilisere og kastrere kattene sine, det er så mange hjemløse katter allerede. Men det jeg har sett, er at jo lengre ut på landet du kommer, jo latere blir folk når det gjelder å kastrere og sterilisere. Det er skikkelig kjipt, egentlig.

Lenke til kommentar

Yapp, tragisk. Har kidnappet en katt her jeg, fordi eiern ikke gadd å sterilisere den... Den gikk da med sitt tredje kull, kun 1 år gammel.. Kull nr to døde etter kort tid. Og sannsynligvis var en av hannene fra kull nr en, far til de to neste. Slik er IKKE bra!

 

men, folk skal ha katt. En katt klarer seg jo, og får den en unge eller 20 i løpet av livet, så er joikke det så farlig, de kan jo bare slås ihjel/druknes/gasses eller bare kastes ut til reven. For hva er vel egentlig et katteliv verdt?

 

:mad::mad::mad:

Lenke til kommentar

Jeg hater at det er så mange som har en sånn motbydelig innstilling til katter, de kan jo fylle livet ditt med så ufattelig mye glede, og allikevel så er det så mange som skaffer en kattunge for å underholde barna, og så rett før ferien blir de "allergiske" mot det dyret. Motbydelig ><

Lenke til kommentar

Når du har masse katter, og de igjen får unger hele tiden så kan jeg fint skjønne at det er vanskelig å få noe kjærlig forhold til dem. Da er de bare dyr da, de har ingen plass i familien eller livet ditt egentlig.

 

Dette er selfølgelig ikke en unnskyldning. Og alle burde behandle dyr og mennesker med verdighet og godhet, uansett om man er glad i dem eller ikke. Men det gjør at jeg litt lettere forstår hvorfor kanskje ikke alle behandler dyrene sine så godt. De har ikke noe forhold til dem overhodet. :ermm:

Lenke til kommentar

Det værste jeg ser er folk som gjør alt for hundene sine, mens katten er liksom ikke verdt noenting. Var en gang hus en chihuahuaoppdretter med 6 hunder. Hun gjorde alt hun kunne for hundene, men gadd ikke kjøpe ordentlig mat til kattungen engang. :roll:

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Haha katten vi hadde før gjorde også noe liknende..

 

Hoppet opp på gelenderet som går ved siden av trappen, som videre fører til stuen. Så satte den seg på bakbeina og strakte seg så lang han var samtidig som den skrapte på ruta :p Skvatt like mye hver gang den gjorde det. Mor blei heller ikke så glad for å vaske vinduet hver dag :p

Lenke til kommentar

Når jeg flytter blir det første jeg gjør å hogge høl i utgangsdøra til kattene. Nå er jeg dritt lei av å slippe fire katter inn og ut døgnet rundt. Ødelegger nattesøvnen gjør det også. Når den ene skal ut, skal to andre inn. Ett minutt etter det igjen skal to ut, og akkurat i det jeg lukker vinduet, kommer det faen meg en katt til. :roll:

Lenke til kommentar
Er ikke det at vi sliter med penger, er mer det at jeg prøver å overbevise foreldre om at en katt går fint å ha i huset :dribble:

9243534[/snapback]

 

hehe, fattern praktisk talt hater alt av katter, kunne ALDRI tenke seg å ha en - men han smelter fullstendig hver gang han er på besøk :)

 

 

Edit: angående utgifter:

Vaksinasjon 12uker~ - omtrent 300-400,-.

Kastrering,vaksinering,IDmerking 7mnd, 1600,-

"ettervaksine" 3-4 uker senere, 300,-

Deretter er det omtrent 300 i året.

Men dette med vaksinasjon er altså for utekatter. Da må du også gi de ormekur noen ganger i måneden, men det koster 100 spenn for en 2-4kurer.

 

 

Kattemat: 4kgsekk med Royal Canine koster 350+/- Blir kanskje 4 sånne i året? Er ikke heeelt sikker, men tror det er noe sånt.

 

 

Kattesand; Hvis katta er ei innekatte, driter'n bort sandkassa si på rekordtid. Du aner ikke hvor mye et sånt lite dyr kan presse ut :p Hvis den er utekatt (og er flink til å slippe den ut), blir det betraktelig mindre.

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...