Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det er vondt når katta på garden her får kull. vi har så månge at nesten alle må avlivast. av et kull som hadde fått leve nåken veke, fora dei, klappa dei, blitt gla i alle 5 faktisk. men man vi kan ikkje ha 9 katter. So eg og pappa var aleine heime den dagen og eg måtte velge ut 4 hårnøste for å bli kakka ihjell. en etter en  :( (berre for å betrykke folk her var det en mometant død)

 

so jævli, eg var heller ikkje særlig gammal.

men so negativ eg va. bilder kjeme her:

9223519[/snapback]

Må være jævlig å peke ut hvem som skal dø når det gjelder små puser.

Lenke til kommentar
det er vondt når katta på garden her får kull. vi har så månge at nesten alle må avlivast. av et kull som hadde fått leve nåken veke, fora dei, klappa dei, blitt gla i alle 5 faktisk. men man vi kan ikkje ha 9 katter. So eg og pappa var aleine heime den dagen og eg måtte velge ut 4 hårnøste for å bli kakka ihjell. en etter en  :( (berre for å betrykke folk her var det en mometant død)

 

so jævli, eg var heller ikkje særlig gammal.

men so negativ eg va. bilder kjeme her:

9223519[/snapback]

Må være jævlig å peke ut hvem som skal dø når det gjelder små puser.

9245672[/snapback]

 

indeed

Lenke til kommentar
Når du har masse katter, og de igjen får unger hele tiden så kan jeg fint skjønne at det er vanskelig å få noe kjærlig forhold til dem. Da er de bare dyr da, de har ingen plass i familien eller livet ditt egentlig.

 

Dette er selfølgelig ikke en unnskyldning. Og alle burde behandle dyr og mennesker med verdighet og godhet, uansett om man er glad i dem eller ikke. Men det gjør at jeg litt lettere forstår hvorfor kanskje ikke alle behandler dyrene sine så godt. De har ikke noe forhold til dem overhodet.  :ermm:

9229872[/snapback]

 

 

Ja, men for å få masse katter, må man først få en.. bryr man seg om DEN katten, så kastrerer/steriliserer man den... Vil man ha en katt til, skaffer man seg den, og gjør det samme med den. DA bryr man seg om kattene sine, og ikke lar de parre seg i det vide og det brede. Så blir det heller ikke mange katter ut av det som man "ikke får noe kjærlig forhold til"...

 

Grrrr, jeg blir syk av alle kattungene som blir født og som oftest ender opp som mor ller far 6 mnd gamle, og ikke blir tatt vare på.

 

 

 

 

ikke tolk meg feil men eg elsker katter.

det er sant det er med lenger ut på landet latere er man med kastrering. men kattemora her får sjeldent kull da

9232096[/snapback]

 

 

 

Så et kull en gang i blandt er helt ok, man kan jo gi bort dyra og sørge for at de avler x antall nye kull i året og ender opp som villkatter osv?

 

 

 

 

 

 

Nei hallo folkens, ta dette på alvor. Hadde dere VISST hvor mye katter som blir kastet ut, slått ihjel, sparket, pint til døde, eller bare overlatt til seg selv, til en skjebne med kattunge kull på kattunge kull, og som dør av utmattelse, mark, eller skade etterhvert, så hadde dere seriøst tenkt dere om engang ekstra.

 

Fysj og fy! :mad:

Lenke til kommentar
LuciferLynx: TRUR du ikkje at eg og brødrene har prøvd å gje dei bort?  :hrm:  :mad:

 

fuck off. der gjor du meg sur

9251545[/snapback]

 

 

Sorry for at du ble sur asså, men hadde katta blitt sterilisetr hadde du sluppet å prøve å gi dem vekk....

 

 

 

 

Da har jeg og mamma funnet ut hva slags katt vi skal få tak i..

 

En bengalsk katt :D

 

Fant en oppdretter i DK hvor man kan få tak i en søt kattunge til rundt 2000kr +/- ..

Og det som er så sykt fett er at de liker å bade..

 

Også er de sinnsykt søte!

 

bengal_03.jpg

9264915[/snapback]

 

 

Gratulerer med valg av flott pus! De er NYDELIGE!

Lenke til kommentar
Den der er ikke vår da, just for the record.. men de fleste ser vel forholdsvis like ut da :p

 

Men damn, så fine de er..

9273414[/snapback]

 

 

Skjønte det, men ja... De er jo "forholdsvis like" alle sammen. Selv om jeg personlig har forelsket meg i snø bengaler... ;)

 

 

 

 

Jeg hadde brukt 8k på en med bra mønster i stedet for å kjøpe en "ok" en fra danmark for 2. Penger er papir, mens katten nå du se på de neste 15 åra. Er bare å spare litt til.

9273653[/snapback]

 

 

Dette kommer jo litt ann på hva man skal bruke katta til da.. Er det en kosekatt, så er det jo mer eller mindre et fett åssen den ser ut bare den er vettug i hodet ;)

Og Bengalern er jo fin uansett mer eller mindre. Mener JEG da.. ;)

Lenke til kommentar
Kattemat: 4kgsekk med Royal Canine koster 350+/- Blir kanskje 4 sånne i året? Er ikke heeelt sikker, men tror det er noe sånt.

9243546[/snapback]

:!: Her i huset går det 7,5 kg på 2-3 uker

9244190[/snapback]

 

 

Skjønner ikke dette med å kjøpe så små kvanta jeg?

 

 

Akkurat handla 10 kg til mine "små" hannkatter nå... :roll: Kanliksom ikke skjønneat det går så himla mye mat?? :whistle: (digre drågene av noen katter :p)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke dette med å kjøpe så små kvanta jeg?

 

 

Akkurat handla 10 kg til mine "små" hannkatter nå...  :roll:  Kanliksom ikke skjønneat det går så himla mye mat??  :whistle: (digre drågene av noen katter :p)

9274120[/snapback]

Kjøper vanligvis 15 kg, men de var tom for den jeg bruker så jeg kjøpte av et annet merke. Så ikke før jeg kom hjem hvor lite det var :( Har tre hankatter og en hukatt. Fyller opp matskålene dems (laget for mellomstore hunder) hvertfall en gang om dagen.

Men det er bedre at det går litt mye mat, enn å gi dem posjoner så de begynner å slåss og hive i seg maten. De er jo ikke overvektige og da ser jeg ikke på det som noe problem med fri tilgang til mat.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...