Gå til innhold

Hvorfor får avskummet Arfan Bhatti privatfly "hjem"?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mannen med ljåen skrev (2 minutter siden):

Har du dobbelt statsborgerskap, og ble arrestert i Tyskland?

Hva har det å si når det var her i Norge jeg brøt loven? Dere må virkelig lære dere at Norge kan ikke kreve at Pakistan skal drive rettssak på våre vegne.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Han kan dømmes in absentia i Norge, og sone i Pakistan. Norge kan avtale dette med Pakistan. Så slipper vi at han er en fri mann i Norge når dommen er ferdig sonet noen måneder senere. Eller bare trekke tilbake statsborgerskapet hans, så han ikke kan returnere. Om Pakistan fengsler ham eller foretrekker at han får frihet til å terrorisere Pakistan er opp til pakistanske myndigheter. Han trengs ikke her.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (39 minutter siden):

Han kan dømmes in absentia i Norge, og sone i Pakistan. Norge kan avtale dette med Pakistan. Så slipper vi at han er en fri mann i Norge når dommen er ferdig sonet noen måneder senere. Eller bare trekke tilbake statsborgerskapet hans, så han ikke kan returnere. Om Pakistan fengsler ham eller foretrekker at han får frihet til å terrorisere Pakistan er opp til pakistanske myndigheter. Han trengs ikke her.

Her er det mye å ta tak i.

1) Det er kanskje en mulighet for at Norge kan avtale dette med Pakistan - det vet jeg ikke nok om til å si noe om - men har Norge nok tillit til det pakistanske rettssystemet til at det er en risiko som er verdt å ta? Og hvor mye penger kommer det til å koste Norge versus å få han hjem?

2) Hvis han blir sluppet fri i Pakistan, så er det ingenting som stopper han fra å fortsette å planlegge terror her i Norge. Er det en risiko vi ønsker å ta for å spare litt penger?

3) Ref. den norske grunnloven, så kan han ikke miste statsborgerskapet sitt. Han er født i Norge, og er per den norske grunnloven like mye norsk som du og jeg.

Det er absurd å se hvor mye dere forsøker å vri og vende på det at han har dobbelt statsborgerskap. Jeg kan vedde gode penger på at dere hadde hatt en annen holdning hvis f.eks Manshaus hadde hatt, la oss si, norsk og dansk statsborgerskap.

Dere kan være så innvandringskritiske som dere bare vil, men jo raskere dere evner å skille mellom en flyktning/innvandrer uten statsborgerskap, og en norsk statsborger, som har ukrenkelige grunnlovsbetingede rettigheter, jo raskere er det mulig å ta dere seriøst.

Endret av Coffey
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (På 13.5.2024 den 6:47 PM):

Jeg ser selvsagt penger ditt. Men slike dilemma blir det bare flere av i fremtiden, så lenge grensa er vidåpen og alle har krav på norsk statsborgerskap.

Dobbelt statsborgerskap skulle aldri vært mulig.

Alle har ikke krav på statsborgerskap. Tvert imot.

Og hvis dobbelt statsborgerskap ikke var mulig, så hadde Bhatti kun hatt norsk statsborgerskap, og da hadde vi (forhåpentligvis) aldri hatt denne diskusjonen.

Endret av Coffey
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...