Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ditt forhold til kondomer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg kan vel nevne at grunnen til at jeg bruker kondom under samleie med folk jeg ikke kjenner, er fordi jeg er hypokonder og redd for HIV. Alt det andre pisset skylles bort med en pille. Hvis det svir litt i skrittet går jeg 10 meter til sanitetslegen og pisser i et glass. Militæret er greit sånn sett.

 

Jeg vil tippe at det er rundt 700 i Bergen med HIV. Prøv å tegne et nettverk over alle du har pult og indirekte pult - da kan jeg garantere deg at du kommer til å våkne kaldsvettende i natt, overbevist om at du kommer til å daue av Aids.

Lenke til kommentar
Jeg kan vel nevne at grunnen til at jeg bruker kondom under samleie med folk jeg ikke kjenner, er fordi jeg er hypokonder og redd for HIV. Alt det andre pisset skylles bort med en pille. Hvis det svir litt i skrittet går jeg 10 meter til sanitetslegen og pisser i et glass. Militæret er greit sånn sett.

 

Jeg vil tippe at det er rundt 700 i Bergen med HIV. Prøv å tegne et nettverk over alle du har pult og indirekte pult - da kan jeg garantere deg at du kommer til å våkne kaldsvettende i natt, overbevist om at du kommer til å daue av Aids.

6778062[/snapback]

 

Haha jeg ler så jeg griner :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Kan forresten nevne for a fact at det er over 200 kjente HIV-tilfeller i Stavanger. Det bør nok et par av gutta nede i Madlaleiren tenke på før de går ut og sprer genene sine.

Lenke til kommentar
Har faktisk gutter i 2006 et slikt forhold til kondomer at det er en uting?!

Kondomer er en uting. Det eneste tilfellet der kondom gjør sex bedre er hvis det er første gang og man er så spent at det ikke skal mer enn noen få støt til. Da er det greit å fjerne følelsen, men dette blir like teit som å runke før man har sex for å vare lenger. Sex er nytelse, sex er naturlig og kondom er noe som hindrer naturlig sex.

 

Da mener eg(min mening) at man har gått glipp av noe. Kanskje seksualundervisninga på u-skolen bestod av en lærer i 70 åra som demonstrerte med ei agurk? Kondomer er først og fremst for å hindre reproduksjon og minske risikoen for å få/overføre sykdommer. Er man ikke moden nok til å bedømme behovet for kondom er man ikke moden for sex. Situasjonen kommer så klart ann på hvilket forhold en har til partneren, egen helsestatus, sivilstatus og ønske om å bli far.

Alle her inne kjenner til hvorfor man bruker kondom, vi vet at det ikke er pynt. Alle her inne forstår at med kondom får man ikke kjønnssykdommer og damen blir ikke gravid. I faste forhold, eller med jenter man stoler på, så er det ikke mer som skal til enn en liten pille og tro på at jenten ikke har noe galt med kroppen før man med sikkerhet kan kaste kondomet ut vinduet. I et fast forhold er kondom kun et alternativ hvis jenten absolutt ikke kan gå på noe annet, fordi som nevnt tidligere tar det vekk spenning og romantikk, for ikke å snakke om følelse. Hvis det er snakk om ONS med en jente du ikke stoler på, så er kondom en selvfølge; hvis man først ønsker å sette seg i den situasjonen. Jeg er ikke typen som drar til syden med mål å ta flest jenter, ei heller dra ut på byn og dra meg med en jente hjem. Derfor har jeg ingen grunn til å bruke kondom.

 

Men, er det virkelig ingen som har forstått det at det også kan piffe opp selve akten? Kondomene kommer i forskjellige fasonger, farger og smaker, og dersom man ikke har kreativitet nok til å bruke det til noe fornuftig trenger man heller ikke å klage. Da er det vel mest "bang, bang, thank you ma'am" og hade bra?

Nå skal ikke du anta at sex uten kondom automatisk resulterer i rask og kjedelig sex, det er det omvendte som er tilfellet med meg og flere her inne. Ved å slippe å tre på og kaste kondom i hytt og pine, men heller kunne konsentrere seg utelukkende om å kose seg sammen med partneren, så har man bedre muligheter til å eksperimentere. Det er et stort utvalg av kondomer nettopp fordi så mange synes det er en negativ ting, men kondomer med smak synes jeg er tåpelig. Oralsex med kondom er noe jeg håper jeg aldri opplever, da er jenten rimelig prippen (og får tilbake med plastfolie over seg når det er min tur ;) ).

 

 

Hvis man stoler på partneren til å ikke ha noen former for sykdom, og hun bruker pille, så er kondom avleggs. Hvis du traff jenten tidligere på kvelden, så kan kondom brukes, men jeg vet at i mitt tilfelle vil noe sånt aldri skje. Rundbrennerne skal heller få de jentene, jeg holder meg til faste forhold.

6777274[/snapback]

 

Eg forstår veldig godt at kondomer kan ses på som upraktiske og morro-dreper. Men eg sier bare at det også går an å bruke de til noe positivt, og ikke bare for å unngå sykdommer.

 

Og selv om alle her inne kjenner til hvorfor, og hvordan man bruker en kondom er eg overrasket over hvor negative ungdommen er til dem. Det virker som om det er bedre å bli uplanlagt pappa eller bli smittet med ett eller annet en å drepe sexen med kjedelige kondomer. Fordommer virker det som, eller et par uheldige episoder. Kondomer er ikke enkelt å bruke, som en påpekte ovenfor, og som med sex generelt trengs det øvelse for å bli mester.

 

Eg bruker ikke kondom med smak fordi kona ikke vil gi meg en blowjob uten, eller ruglete for å gi kona orgasme, ei heller fordi eg kommer tidlig. Poenget mitt er bare kondom er ikke mer stress en hva man gjør av det selv. Stresser man med å finne frem og få på kondomet så har man seg selv å takke, da har man drept morroa.

 

Og nei, eg tror heller ikke sex uten kondom er kjedelig, eg bare sier at det, som annet kan fint brukes som et sex-leketøy. ;)

 

Og så klart er det forskjell på ONS og langvarige forhold. Det viser tillit til partneren å ikke bruke kondom, fra begge parter. Men det ser ikke ut til å være en bekymring fra brorparten av de som har svart i denne tråden.

 

En annen ting som bekymrer meg veldig er at holdningene smitter over. Gutter og jenter som enda ikke har prøvd selv kan fort sitte igjen med oppfattelsen av at kondom er og blir en uting, og når første gangen kommer våger de ikke å bruke det for å drepe lysten, eller ødelegge for partneren. I stede blir man gravid, eller smittet. Og når 90% av kameratgjengen sier at kondom er en fest-brems, så hjelper det lite at det både hindrer graviditet og mot seksuelt overførbare sykdommer.

 

Men eg er gift, og vi har storst sett sex uten. Men siden vi sluttet med kondom og frem til nå har vi vel totalt brukt 5-6 kondomer. Et par med smak, et par med rare fasonger og en selvlysende. Festbrems? Ikker her :thumbup:

 

(anbefaler ikke selvlysende ;) )

Lenke til kommentar

Jeg kunne godt vært foruten kondomer, men det er praktisk å ha om man verken vil bli syk eller far. Spesielt behagelig er det dog ikke. Om man bruker kondom for å forhindre farskap eller ei, kommer vel egentlig an på hva slags prevensjonsmidler jenta bruker.

 

Men når vi er inne på det... hva koster p-piller, og hvor gammel bør man være før man tar det i bruk?

Lenke til kommentar
Men når vi er inne på det... hva koster p-piller, og hvor gammel bør man være før man tar det i bruk?

6778852[/snapback]

P-piller koster fra litt under 100 kroner til 350 kroner, litt avhengig av typen.

Du må være 16 for å få støtte på 100kroner per eske med P-piller, og man skal/bør ha en samtale med lege før man får den første resepten på p-piller. jeg vet ikke noen minstealder, dessverre

Lenke til kommentar
Men når vi er inne på det... hva koster p-piller, og hvor gammel bør man være før man tar det i bruk?

6778852[/snapback]

 

tror de må ha hatt mensen regelmessig et par år før de kan begynne med p-piller..... tror cirka 18 år er vanlig å starte på, men det vet vel andre her bedre enn meg,,, pris og sånn har jeg ikke peiling på....

Lenke til kommentar

kondomer er ikkje akuratt så veldig behagli for guttene:) haha ...

man får ikkje så god nytelse som man får uten kondom ;)

 

men skjønner egentlig vitsen med kondom når du ikkje er i et forhold... men visst du er i ett langvari forhold råder jeg til å begynner med p-piller ;) hehhe :thumbup:

Endret av soool
Lenke til kommentar
Jeg kan vel nevne at grunnen til at jeg bruker kondom under samleie med folk jeg ikke kjenner, er fordi jeg er hypokonder og redd for HIV. Alt det andre pisset skylles bort med en pille. Hvis det svir litt i skrittet går jeg 10 meter til sanitetslegen og pisser i et glass. Militæret er greit sånn sett.

 

Jeg vil tippe at det er rundt 700 i Bergen med HIV. Prøv å tegne et nettverk over alle du har pult og indirekte pult - da kan jeg garantere deg at du kommer til å våkne kaldsvettende i natt, overbevist om at du kommer til å daue av Aids.

6778062[/snapback]

 

Tja, i 2003 var det litt over 1200 registrerte HIV smittede i Norge. Jeg tviler på at over halvparten av dem befinner seg i Bergen, om det roer nervene dine litt. :)

 

Når det er sagt, one-night stand uten kondom er en tåpelig lek.

Lenke til kommentar
Tja, i 2003 var det litt over 1200 registrerte HIV smittede i Norge. Jeg tviler på at over halvparten av dem befinner seg i Bergen, om det roer nervene dine litt. :)

 

Når det er sagt, one-night stand uten kondom er en tåpelig lek.

6779560[/snapback]

 

Enig med Dotten på begge punkt. For øvrig er velflertallet av HIV smittede menn, hvis det gjør saken enda bedre :)

Lenke til kommentar
Men når vi er inne på det... hva koster p-piller, og hvor gammel bør man være før man tar det i bruk?

6778852[/snapback]

 

tror de må ha hatt mensen regelmessig et par år før de kan begynne med p-piller..... tror cirka 18 år er vanlig å starte på, men det vet vel andre her bedre enn meg,,, pris og sånn har jeg ikke peiling på....

6778886[/snapback]

 

Veldig mange i 16-års alderen som bruker P-piller også. :)

Lenke til kommentar
Men når vi er inne på det... hva koster p-piller, og hvor gammel bør man være før man tar det i bruk?

6778852[/snapback]

 

tror de må ha hatt mensen regelmessig et par år før de kan begynne med p-piller..... tror cirka 18 år er vanlig å starte på, men det vet vel andre her bedre enn meg,,, pris og sånn har jeg ikke peiling på....

6778886[/snapback]

Uten å gå i detaljer; jenten er 16 år nå, og har gått på pillen i 2 og et halvt år. Jeg tror mensen er alt som trenges, og den kan komme i 12-årsalderen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Tja, i 2003 var det litt over 1200 registrerte HIV smittede i Norge. Jeg tviler på at over halvparten av dem befinner seg i Bergen, om det roer nervene dine litt. :)

 

Når det er sagt, one-night stand uten kondom er en tåpelig lek.

6779560[/snapback]

 

Per i dag er det over 3300 registrerte tilfeller i Norge.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...