Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ditt forhold til kondomer


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Axby2kEH
Du kan virkelig ikke vite hvordan en jenter er på sexen utfra personlighet, finnes utrolig mange søte, små som virker utrolig uskyldige som absolutt ikke er det!!

6805419[/snapback]

 

kall meg gjerne naiv,men jeg velger å tro at det er nettop slike mennesker som ber om slike tester.....

6805538[/snapback]

 

Norge er et av de landene i verden som slurver mest med prevensjon, jenter kvir seg ofte til å insistere på kondombruk for å virke kjipe allerede, skal man også stemple dem som ønsker partneren testet som løse sånn at jentene bare går rundt og er livredde for å bli smittet men ikke tør si noe for ikke å bli stemplet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Norge er et av de landene i verden som slurver mest med prevensjon, jenter kvir seg ofte til å insistere på kondombruk for å virke kjipe allerede, skal man også stemple dem som ønsker partneren testet som løse sånn at jentene bare går rundt og er livredde for å bli smittet men ikke tør si noe for ikke å bli stemplet?

6806665[/snapback]

Dette gjelder da også gutter! Når vi treffer på jenter som mener kondom er turn off er det ikke lett å si at man tenker på sikkerheten.

 

EDIT:

Jeg føler at svært mye bunner på holdninger i Norge, og gutter såvel som jenter trenger å forstå at kondom er mer enn bare barnebidragskontroll. Folket må forstå at sykdommer ikke er barnemat, at det er ikke alltid like lett å bli kvitt, og at det kan ha fatale utfall.

En annen ting er at gutter ikke har en ting vi skulle sagt dersom man baker bolle i ovnen på jenten. Det er hun som bestemmer om barnet skal bli født eller ikke. Det kan ha ganske mye å si på økonomien når man plutselig må ut med 2-3000,- hver måned.

 

Nei, jo mer jeg tenker på det, desto mindre forstår jeg at folk tør å ligge med andre uten å føle seg 100% sikker.

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det er holdning som gjør at folk dropper det, jeg tror det er følelsen av å ha sex med kondom. Når p-piller er så vanlig som det er for tiden, så er det kun tilfeldig sex som krever kondom. I faste forhold eller tilfeller der man kjenner og stoler på personen og vet at de ikke har noen kjønnssykdommer, så er det ikke nødvendig.

6802095[/snapback]

Hva om partneren din ikke KAN eller vil bruke hormonelle prevensjonsmidler?

 

 

hehe :)

6806110[/snapback]

Nei, det får bli en "hva om"-situasjon jeg tar meg av hvis den dukker opp.

Lenke til kommentar
Du går ikke/har ikke tenkt å gå på piller?

6811048[/snapback]

 

Jeg går på piller. Og er i et fast forhold. Jeg sier bare at jenter som ikke bruker kondom på one night stands og gir etter for gutten sitt mas burde seriøst slutte å ligge rundt. For da er man ikke moden nok til ha sex. Uansett om jeg gikk på pillen eller ikke, så hadde jeg aldri droppet kondom vist jeg valgte å ha sex med noen jeg kjente dårlig.

Lenke til kommentar

Det er vel ytterst få som ikke aksepterer at ONS krever kondom, jeg tror vi snakker ellers. Jeg hadde foretrukket å ikke brukt kondom hvis jenten gikk på piller, og unnskyldningen "da er man ikke moden for sex" er det ytterst få som enda tror på. Sannheten er at det er et hinder som ikke behøver være der, det finnes alternativ som gjør naturlig, kondomfri sex mulig uten risiko.

 

Når det gjelder din siste setning, så er mitt standpunkt: Jeg ville aldri valgt å ha sex med noen jeg kjente dårlig.

Lenke til kommentar

For deg å meg så virket det helt logisk å bruke kondom i et sånn situasjon. Men for såå mange jenter og gutter så er det ikke det. Bare se på statestikken. Og det syntes jeg er skremmende. Man må skille denne diskusjonen mellom one night stands og fast forhold. I faste forhold syntes jeg det er helt greit at den ene bare bruker prevansjon, uansett hvilke prevansjon det er. Om noen par velger at begge bruker prevansjon syntes jeg det er oxo helt greit, det er jo opp til dem. Men når folk treffer noen på byn eller uansett hva det er, og de ikke kjenner denne personen særlig godt. Så undrer jeg meg over hva som får de til å droppe kondom. Jeg vet med meg selv jeg hadde aldri tatt den sjansen. Med tanke på hvor mange som får disse sykdommene hvert år burde ingen ta den sjansen i mine øyne. Hvorfor ta sjansen..?

Lenke til kommentar

Tja, litt alkohol med i bildet, sammen med litt sannsynlighetsregning i hodet gjør at folk flest tenker "det skjer aldri meg". Det er nok en god del som går ubeskyttet hver helg og aldri støter på noe, helt til de plutselig våkner og pisser blod (hvis de er heldig, og ikke har fått HIV). Det er trist, men hvis jeg noen gang blir typen som drar ut på byen for å få meg noe, så blir det kondom eller ingenting

Lenke til kommentar
Jeg sier bare at jenter som ikke bruker kondom på one night stands og gir etter for gutten sitt mas burde seriøst slutte å ligge rundt.

6811089[/snapback]

Man gjør det jo som oftest for nytelsens skyld. Er vel ikke noe vits i å gjøre det med kondom hvis det er turn off.

 

:wee:

Endret av Vero_NiCa
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Er en del som er allergisk mot latex, det finnes kondomer uten latex. Pga. at de lages av et sterkere stoff er de tynnere så man beholder en del mer følsomhet, men de jeg fant ved et kjapt søk var ganske dyre. Likevel sikkert billigere enn herpesmedisiner resten av livet.

 

http://www.kondomeriet.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=81

http://www.kondomeriet.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=51

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...