Gå til innhold

Norsk PlayStation 3-pris klar? (PS3)


Anbefalte innlegg

Det er for øvrig et slags poeng at selv Xbox 360 Premium har a.) en tredjedel av harddiskplassen til en PS3 premium, og b.) mangler støtte for trådløst nett. Jeg endte med å betale 3300 kroner for selve boksen da jeg kjøpte den, og 700 for den Wi-Fi-dingsen, så den reelle prisen ble faktisk fire høvdinger. I tillegg må man betale ekstra hvis man ønsker oppladbare kontroller på 360, noe som vel er standard på PS3, hvis jeg ikke husker feil.

 

Til slutt er det verd å nevne at PS3-en, i følge det jeg har lest, skal støtte en hvilken som helst PC-harddisk. Kanskje tøv, men hvis det stemmer er det klart å foretrekke framfor de vanvittig dyre 360-spesifikke diskene, sett i forhold til hvor mye plass du får for pengene.

 

Med denslags i bakhodet er igrunn 5500 litt mer forståelig, selv om det fortsatt er dyrt. Men som ble sagt her: PS3-en kommer sannsynligvis til å gå som varmt brød uansett, så hvorfor ikke ta litt ekstra for den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mye greier.

 

Ellers synes jeg argumentasjonen din ikke henger helt sammen, først mener du forskjellen mellom 25 Gig mpeg2, og 30 Gig mpeg er miniskul, horfor skulle sa litt mer plass hjelpe blu-ray å slå igjennom?

 

Mye rart fra deg her. For det første, jeg sier ikke at forskjellen er miniskul, testene jeg har lest sier derimot det.

 

For det andre er det en vesensforskjell mellom 5GB mer plass, og 20GB mer plass, eller enda mer, om vi skal ta dette i ytterste konsekvens (med så mange (og så «store») lag som det er mulig å lage på de respektive teknologiene).

 

horfor skulle sa litt mer plass hjelpe blu-ray å slå igjennom?

 

Det var ikke det jeg sa, og det vet du vel godt selv. Jeg sa at når BR begynner med fler-lags-plater og MPEG4-encoding, så er det liten vits i å fortsette med HD-DVD, såfremt det ikke har fått skikkelig fotfeste. Dette er noe helt annet.

 

BR kommer antageligvis til å overleve på PC-industrien alene, det kommer antageligvis ikke HD-DVD. Hvis BR blir kvalitetsmessig bedre på film før noen av formatene har fått fotfeste kan HD-DVD-campen begynne å forberede seg på å rive leiren, siden det er entusiastene som kjøper i første omgang.

Lenke til kommentar
Det er for øvrig et slags poeng at selv Xbox 360 Premium har a.) en tredjedel av harddiskplassen til en PS3 premium, og b.) mangler støtte for trådløst nett. Jeg endte med å betale 3300 kroner for selve boksen da jeg kjøpte den, og 700 for den Wi-Fi-dingsen, så den reelle prisen ble faktisk fire høvdinger. I tillegg må man betale ekstra hvis man ønsker oppladbare kontroller på 360, noe som vel er standard på PS3, hvis jeg ikke husker feil.

 

Til slutt er det verd å nevne at PS3-en, i følge det jeg har lest, skal støtte en hvilken som helst PC-harddisk. Kanskje tøv, men hvis det stemmer er det klart å foretrekke framfor de vanvittig dyre 360-spesifikke diskene, sett i forhold til hvor mye plass du får for pengene.

 

Med denslags i bakhodet er igrunn 5500 litt mer forståelig, selv om det fortsatt er dyrt. Men som ble sagt her: PS3-en kommer sannsynligvis til å gå som varmt brød uansett, så hvorfor ikke ta litt ekstra for den?

6715873[/snapback]

 

Ingen tvil om det. Men vi må da ikke glemme BD også. Selv om det er delte meninger om man egentlig trenger HD format på spillene, så må vi huske på at vi får den til nå rimeligste BD spilleren på markedet.

 

Om man skulle oppgradere 360 til et tilsvarende system, med HD-DVD er man oppe i samme pris eller mer. Facts of life.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Fra før av har jeg følgende:

*2 pcer (en stasjonær og en laptop) som begge er i high-end delen av markedet

*PS2 Slim

*Gamecube

*Xbox 360

*PSP

*Nintendo DS

 

Har bestilt meg PS3 fra komplett, og skal ha Wii når den kommer...

Jeg synes det er i dyreste laget med 5500 for en konsoll, men så lenge det er den prisen jeg må betale, så må jeg bare finne meg i det.

Lenke til kommentar

Mente bare at jeg (og flere med meg) blir å kjøpe alle konsollene uansett.

Og en annen årsak til at jeg ramset opp alt var for å understreke at jeg ikke er noen fan av noen av nextgen-konkurrentene (hvis Sega hadde relansert seg som konsollmaker derimot.... :love: )

Noe annet er at selv om 5.500 er mye penger for en konsoll, mener jeg ikke at det er avskrekkende. Som mange andre har nevnt har Sony inklurert mye av det du må betale ekstra for hos Microsoft. Et annet poeng er at 5-6 lapper for noe som kan spille de nyeste spillene i flere år fremover er ikke mye hvis man sammenligner med PC-verdenen.

Lenke til kommentar

PS3 blir en maskin som dekker så og si alle multimediabehov man vil ha og det synes jeg er verdt pengene. Jeg lagde en liten liste med fordeler på forrige side og det ble på denne siden lagt til øvrige viktige fordeler.

 

Den har bla. en "detachable 2,5" HDD slot" som er pc hdd kompatibel. I dag får man 160GB 2,5" HDD til en grei pris. De trådløse BT2 kontrollerne kan lades med USB kabel mens man spiller.

 

Man får veldig mye for pengene med PS3 når man legger sammen alle disse tingene. Jeg skal kjøpe PS3, men IKKE den første revisjonen.

 

Etter min erfaring er det først i 3-5 revisjon at konsollen begynner å bli moden. Min PS2 modell var en sen modell.

 

Det som blir spennende å se er hvilke forbedringer man får med revisjonene, samt hvilke ting man evt. fjerner eller endrer.

 

Og et viktig punkt!

- Har den USB mass storage driver? Det betyr nemlig at man kan koble til eksterne diskkabinetter med så mye disk man bare orker via USB2 hastighet. Man kan sikkert få dette på Linux mod'en, men viktig at den har det også i standard OS'et.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Snip

 

Og et viktig punkt!

- Har den USB mass storage driver? Det betyr nemlig at man kan koble til eksterne diskkabinetter med så mye disk man bare orker via USB2 hastighet. Man kan sikkert få dette på Linux mod'en, men viktig at den har det også i standard OS'et.

6717631[/snapback]

 

Jeg ville foretrekke at man får muligheten for å mounte nettverksdrev slik at man kan kjøre en NAS drive eller server av ett ellerannet slag via 1Gbps. Men for all del, ja takk begge deler. :D

 

Men dette får vi da neppe svar på før det nærmer seg launch..

Lenke til kommentar

De som slettet bestillingen sin hos mpx og istedet bestilte hos komplett fordi det var billigere med ps3 der kan angre nå. Prisen hos mpx er nå hele SEKS kroner billigere enn kompletts pris, nemlig 5 489kr. LINK

 

Jeg bestilte hos mpx i mai, men er ikke sikker på om jeg vil kjøpe den allikevel. Bare bestilte med en gang i tilfelle jeg skulle ønske å ha den med en gang den kommer ut.

Lenke til kommentar

Bestilte på Fredag den 18.08 rett før 16.00. Det sto da at de hadde ca. 910 stk. igjen...

 

Ja, det kommer sikkert an på hvor mange komplett velger å bestille, tror PS3 kommer til å komme i et ganske solid «førsteopplag» :)

6718485[/snapback]

 

Det kommer vel mer ann på hvor mange de får. De vil jo ha inn så mange som mulig, sikkert flere enn de kan få inn når det fordeles...

Endret av AlfSimen
Lenke til kommentar
Bestilte på Fredag den 18.08 rett før 16.00. Det sto da at de hadde ca. 910 stk. igjen...

 

Ja, det kommer sikkert an på hvor mange komplett velger å bestille, tror PS3 kommer til å komme i et ganske solid «førsteopplag» :)

6718485[/snapback]

 

Det kommer vel mer ann på hvor mange de får. De vil jo ha inn så mange som mulig, sikkert flere enn de kan få inn når det fordeles...

6718510[/snapback]

Er Norge heldig så greier de å skaffe et femsifret antall til lanseringsdagen... men bare hvis de er heldige. ;)

Lenke til kommentar
Antallet ps3 som står på komplett sin side, er det som er igjen etter folk har forhåndsbestilt?

 

Hvilke spill lanseres på relase-datoen?

6718684[/snapback]

 

Korrekt. Den går stadig nedover ettersom folk bestiller. Men de vet jo ikke nøyaktig hvor mange de får inn, så det tallet er jo bare et estimat...

 

Er ikke helt sikker på release-spill...

Lenke til kommentar

Takk til de av dere med mer penger enn vett, så kan resten av oss lene oss tilbake, slappe av og vente til prisene når et nivå vanlige mennesker er villige til å betale for en spillkonsoll :) (sagt med en humoristisk tone av typen som bare ikke lar seg gjenspeile i et forum på internett, så ikke stygt ment!).

Lenke til kommentar
(sagt med en humoristisk tone av typen som bare ikke lar seg gjenspeile i et forum på internett, så ikke stygt ment!).
Bare jeg som ikke helt fikk med meg meningen av setningen? Høres ut som 3 forskjellige setninger i et utsagn.

 

Men enig i det at det er bedre å vente. Jeg venter ikke bare på pris, men et par nyere revisjoner samt mer tilbehør og kunnskap rundt boksen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...