Gå til innhold

Norsk PlayStation 3-pris klar? (PS3)


Anbefalte innlegg

Ingen selskap i USA  er kontraktforpliktet, kan gjøre akkurat som dem vil

 

Blue-ray filmer er på 25 gb pr dags dato, HD DVD 30 gb , Blue ray filmer på 50 GB pr dags dato er ikke i nærheten av å bli realisert pga. problemer med filmcoatingen som skulle brukes blir for dyr og og har for mange feil i masseproduksjon

 

HD DVD vil komme med hybridisker, alså både vanlig dvd og HD version på 1 og samme disk, et STOOOORT plus

 

Har ikke hørt noe om region koder til HD DVD, blue ray skal ha 3

 

HD DVD har nå TrueHD lyd i 5.1, noe Blue ray ikke gjør

6738941[/snapback]

 

Jeg er ansatt i det ene firmaet som er kontraktforpliktet så jeg vet at dette er faktum. Det er også filmer som Mission Impossible 3 som faktisk kommer på 50GB Blu-Ray plater samt dette vil bli standarden på PS3 spill også. Det blir heller ikke regioner i Blu-Ray plater.

 

Blu-Ray har nesten dobbel så stor kapasitet, flere lydspor og kan prosessere data raskere.

6742281[/snapback]

 

jasså du! hvilket selskap er så det?

 

Det blir 3 soner,

Nord Amerika , Sør Amerika , øst Asia

Europa og Afrika

Kina, Russland og andre land

 

og du er liksom ansatt i et selskap og ikke vet det :whistle:

 

Angående 50 GB disker, ingen vits å diskutere før disse dukker opp på markeded, ikke vet jeg prisen på hva det vil koste å produsere 50 GB filmer, Filmer flest holder nok med 25 GB en god stund og billigere å produsere

 

Angående Mission Impossible 3 på Blue ray,du sier den blir på 50 GB disk, skal quote deg den dagen den havner i butikken. Finner ingen artikkel som tilsier det vil skje, eneste jeg finner er at HD dvd version vil ha mer ekstra material enn blue ray version

 

 

 

skikkelig off topic det her da men :w00t:

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Derimot er jeg glad for at jeg får 1080p ut på filmer som jeg kan nyte på min 1920*1200 skjerm ;)
Så lenge kilden er progressiv (noe den praktisk talt alltid vil være for film) vil sluttresultatet vist på en 1080p HDTV bli identisk - uavhengig av om transporten mellom spiller og fremvisningsenhet er 1080i eller 1080p. Den eneste forskjellen er rekkefølgen linjene blir overført i. Endret av qwert
Lenke til kommentar
men hvor stor blir en 2timers film i 1920*1200 oppløsning med Dolby Digital/DTS og menyer og alt... hvor mange GB? Er det fortsatt uvisst?
Eh? Den blir så stor som du har plass til. Man kan skvise inn hele LoTR-triologien i 1280p på en 25GB Bluray-disk i MPEG2 hvis man vil. Det vil imidlertid ikke se mye bra ut...

 

I realiteten kommer størelsen selvsagt helt an på lengden på filmen, kompresjonsrate, bitrate, og hvilket codec som er valgt.

Lenke til kommentar

fakta: blu-ray har også film(er) på markedet :p Ikke Hybid; men film(er) Jeg TROR har utviklerene kan KAN jobbe med å få til det samme for blu-ray selvom du ikke har hørt et pip om det..

6739260[/snapback]

jeg prøver igjen:

 

fakta: HD dvd har allerede hybrid film(er) på markeded, Rumor Has It (det er en film ja) .MI:3 blir også det, muligens andre som jeg ikke kommer på i farta

 

(er) tok jeg med fordi det er flere filmer på vei

 

ps: viste faktisk ikke at blue ray har filmer, utrolig

 

ps2: har aldri sagt at folka ikke jobber med en løsning. _i praksis_ mener jeg da en film i salg som kan vise begge deler. Sannheten er at det er mulighet for at det aldri skjer

6739344[/snapback]

Ah; så Rumor has it er en film :D Jeg trodde faktisk at du mente at ryktet sier at MI3 skulle på en slik disk, ikke at det allerede har kommet.

 

Du mener altså at BR -folk muligens KAN jobbe med en lignende løsning, men et at det er store muligheter for for at dette ikke blir utgitt noe? Hvem vet? Personlig ser jeg ikke poenget med en Hybrid HD-DVD/DVD eller en Blu-ray/DVD .. Men det er meg da.

Lenke til kommentar
PS3 har flere fortrinn over det 360 har;

-Tilbakekompatiblitet til et spillbibliotek som MS bare kan drømme om.

6740218[/snapback]

Dette vet vi ikke enda. De har riktignok sagt at bakoverkompatibiliteten skal være flott og fin og alt det der, men det siste jeg leste var at de tar samme rute som Microsoft: Emulering. Dette i sterk kontrast til PS2-løsningen, hvor hele PSX-maskinvaren er inkludert i PS2-maskinen, og bakoverkompatibiliteten er dertil svært god.

 

Erfaringene med Microsoft tilsier at en slik emulert bakoverkompatibilitet krever mye jobb (og penger), og jeg synes derfor ikke vi skal ta det for gitt at Sony vil gjøre dette noe bedre, før vi ser det i praksis.

 

-Et år med teknologisk utvikling og finpussing på diverse greier der 360 har svakheter; Støy, varmeproblematikk osv.

6740218[/snapback]

Dette er det umulig å si noe om nå. Maskinen er ikke ute enda.

 

-1080p

6740218[/snapback]

Igjen, Sony pålegger ikke utviklerne å støtte 1080p, så hvor mange spill som vil støtte dette er det umulig å si. Som nevnt tidligere her er det dobbelt så mange piksler som skal males i 1080p som det er i 720p - som en konsekvens må enten PS3-maskinvaren være mye kraftigere enn hva vi har sett hittil, eller så blir 1080p preget av færre effekter og dårligere rendering, eller andre former for ytelseskompensasjon. Med andre ord er det her, igjen, en nødvendighet å vente å se.

 

-Et utviklet Eyetoy system

6740218[/snapback]

Igjen: Ja, de arbeider med å utvikle Eyetoy videre. Det er imidlertid ikke gitt noen store eksempler på dette enda, og Microsoft ser dessuten ut til å kanskje kopiere hele konseptet med sitt Xbox Live Vision-kamera. Vi må vente og se.

 

Synes ikke den er så dyr, i tillegg til Cell og Bluray, så tar ikke Sony betalt for onlinespilling som på samme måte som MS, dersom du vil spille online mot andre.

6742215[/snapback]

Nok et spørsmål som ikke er avklart. Hvis du fulgte med på E3-presentasjonen, listet Sony opp en rekke onlinetjenester som skulle være gratis på PS3. Imidlertid var ikke onlinespilling med/mot andre blant disse punktene. Jeg tipper derfor at dette spørsmålet fortsatt er en het potet internt i Sony, både hva gjelder pris og hvor omfattende mellomvaren eventuelt blir. Uansett, igjen: Vi må vente og se. Kanskje vil det koste penger, akkurat som Xbox Live.

Lenke til kommentar
PS3 har flere fortrinn over det 360 har;

-Tilbakekompatiblitet til et spillbibliotek som MS bare kan drømme om.

6740218[/snapback]

Dette vet vi ikke enda. De har riktignok sagt at bakoverkompatibiliteten skal være flott og fin og alt det der, men det siste jeg leste var at de tar samme rute som Microsoft: Emulering. Dette i sterk kontrast til PS2-løsningen, hvor hele PSX-maskinvaren er inkludert i PS2-maskinen, og bakoverkompatibiliteten er dertil svært god.

 

Erfaringene med Microsoft tilsier at en slik emulert bakoverkompatibilitet krever mye jobb (og penger), og jeg synes derfor ikke vi skal ta det for gitt at Sony vil gjøre dette noe bedre, før vi ser det i praksis.

6746751[/snapback]

 

Ehh Emuleringen har vel blitt tilbakevist og de har vel gått for samme greia som Ps2. Jeg har ikke noen kilde på dette her og nå; men jeg er 92.578% sikker på at jeg har lest det et pålitelig sted. Og sa ikke Sony 100% bakoverkompatabilitlitet var et faktum på årest E3?

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar

Jo, det kan godt hende at de sa det. Men jeg sier: Vent og se. Det er ikke akkurat som om Sony ikke har gått tilbake på slike løfter før. Husker du støtten for 2 TV-er? Syv kontroller?

 

Jeg kan se for meg at det finnes veldig gode grunner for å ikke belemre en maskin som allerede skal inneholde ganske kraftig maskinvare, med enda mer ballast i form av gammel PS2-arkitektur. Men jeg kan ta feil, og jeg håper at jeg gjør det.

 

I alle tilfelle trenger debatten kilder. :)

Lenke til kommentar
Jo, det kan godt hende at de sa det. Men jeg sier: Vent og se. Det er ikke akkurat som om Sony ikke har gått tilbake på slike løfter før. Husker du støtten for 2 TV-er? Syv kontroller?

 

Jeg kan se for meg at det finnes veldig gode grunner for å ikke belemre en maskin som allerede skal inneholde ganske kraftig maskinvare, med enda mer ballast i form av gammel PS2-arkitektur. Men jeg kan ta feil, og jeg  håper at jeg gjør det.

 

I alle tilfelle trenger debatten kilder. :)

6747460[/snapback]

Jeg husker det.. FOR ET ÅR SIDEN. Jeg tror ikke ting blir forandret så mye etter ting faktisk skal gå i produksjon. Vi er ca 2 måneder fra langsering, og vi har enda ikke ikke hørt noe om emulering, derfor er jeg ganske sikkert på at vi ikke ser det som et PLUTSELIG tilbakesteg. Jeg tror du tar feil, og at vi ser 100% bakoverkompatiblitet når ps3 blir lansert..:) Om ikke så gah! ;)

Lenke til kommentar

Playstation har alltid hatt bakoverkompatibilitet og ingen grunn for dem å fjerne det nå plutselig. Det er en god del rykter som florerer på nettet nå, noen fra "visse" utviklere selv om de er pålagt taushetsplikt. Virker som enkelte er i harnisk over at PS3 nærmer seg nå.

Lenke til kommentar
Playstation har alltid hatt bakoverkompatibilitet og ingen grunn for dem å fjerne det nå plutselig. Det er en god del rykter som florerer på nettet nå, noen fra "visse" utviklere selv om de er pålagt taushetsplikt. Virker som enkelte er i harnisk over at PS3 nærmer seg nå.

6749992[/snapback]

Da blir det bakoverkompatilibet? Bare at man må gå ut med 5k for konsollen :(.

Lenke til kommentar
Synes ikke den er så dyr, i tillegg til Cell og Bluray, så tar ikke Sony betalt for onlinespilling som på samme måte som MS, dersom du vil spille online mot andre.

6742215[/snapback]

Nok et spørsmål som ikke er avklart. Hvis du fulgte med på E3-presentasjonen, listet Sony opp en rekke onlinetjenester som skulle være gratis på PS3. Imidlertid var ikke onlinespilling med/mot andre blant disse punktene. Jeg tipper derfor at dette spørsmålet fortsatt er en het potet internt i Sony, både hva gjelder pris og hvor omfattende mellomvaren eventuelt blir. Uansett, igjen: Vi må vente og se. Kanskje vil det koste penger, akkurat som Xbox Live.

6746751[/snapback]

 

Slik jeg har forstått det så får medlemmer på gratisabonnemanget 'basic' (som inkluderer bl.a. matchmaking, videochat, gamedata upload/download, ranking, etc) også muligheten til å hoste egen spill-server på PS3'en sin. :)

Så online multiplayer, og comunity servie skulle være gratis, ihvertfall det planene var 16. mars i år. Har ikke hørt de har forandret seg.

Spill som benytter seg av egne serverer som f.eks. World of Warcraft er en annen historie derimot.

 

(http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=15378)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Slik jeg har forstått det så får medlemmer på gratisabonnemanget 'basic' (som inkluderer bl.a. matchmaking, videochat, gamedata upload/download, ranking, etc) også muligheten til å hoste egen spill-server på PS3'en sin. :)

Så online multiplayer, og comunity servie skulle være gratis, ihvertfall det planene var 16. mars i år. Har ikke hørt de har forandret seg.

6750037[/snapback]

Jeg mente også at jeg hadde hørt dette tidligere i år, men det er da ganske underlig at de ikke nevnte onlinespilling spesifikt som en del av denne gratispakka da de holdt sin E3-presentasjon?

 

00:38:51 - Account management, friends list, profiles, voice and text messaging, video chat, rankings, and latest info as basic services - i.e. free of charge, he adds.

Jeg håper naturligvis, som deg, at det blir gratis, men ser ingen grunn til å ta dette for gitt foreløpig.

Lenke til kommentar
Jo, det kan godt hende at de sa det. Men jeg sier: Vent og se. Det er ikke akkurat som om Sony ikke har gått tilbake på slike løfter før. Husker du støtten for 2 TV-er? Syv kontroller?

 

Jeg kan se for meg at det finnes veldig gode grunner for å ikke belemre en maskin som allerede skal inneholde ganske kraftig maskinvare, med enda mer ballast i form av gammel PS2-arkitektur. Men jeg kan ta feil, og jeg  håper at jeg gjør det.

 

I alle tilfelle trenger debatten kilder. :)

6747460[/snapback]

 

 

ps3 har forsatt støtte for 7 kontroller...ingenting som er avkrefter der..kun dual hdmi output..det 4 lysene bak på kontrollen er vist batterimåler til kontrollen, ikkje kor mange kontroller som var koblet til slik som vi trodde først..

Lenke til kommentar
Eh? Den blir så stor som du har plass til. Man kan skvise inn hele LoTR-triologien i 1280p på en 25GB Bluray-disk i MPEG2 hvis man vil. Det vil imidlertid ikke se mye bra ut...

 

I realiteten kommer størelsen selvsagt helt an på lengden på filmen, kompresjonsrate, bitrate, og hvilket codec som er valgt.

6745098[/snapback]

Eh?

Ok... så da ender en 2 timers film på....? :ermm: (Med tanke på at de selvfølgelig vil bruke en bra codec når de skal selge BluRay filmer).

Lenke til kommentar

Eh? (vi må så slutte med Eh :!: )

 

Nei det er ikke rart - var det jeg tenkte meg de ville gjøre. Men blir det ikke dumt for forbrukerne da hvis en lang film vil få dårligere kvalitet? Det er jo ikke tilfellet på DVD. Spørsmålet mitt var hvor mange GB en 2timers film vil ta i 1080 oppløsning, men det er visst fortsatt uvisst.

 

Jaja :)

 

Edit: Dette er kanskje veldig off-topic.. bare glem det..

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar
Spørsmålet mitt var hvor mange GB en 2timers film vil ta i 1080 oppløsning, men det er visst fortsatt uvisst.
Poenget er at det er umulig å gi et generelt svar på spørsmålet siden det avhenger av for mange faktorer. Per i dag er alle filmer som er utgitt på Bluray tett opp mot 25GB i MPEG2 siden det er så stor plass man har og man trenger alt man kan få for å oppnå akseptabel kvalitet.

 

På kommende utgivelser er variasjon mellom 15GB og 50GB er ikke helt usansynlig. Det ene studioet vil kanskje gå over til 2-lags plater og beholde MPEG2 så lenge de kan. Andre vil kanskje bruke MPEG4-variantene som støttes av Bluray og holde seg på 25GB plater. Noen vil kunne komme til å ofre kvalitet for å få plass til ekstramatriale, andre ikke... Det er umulig å si noe sikkert.

 

Man kan spekulere i hvorvidt Sony hadde satset på at to-lags plater skulle være klare til lanseringen slik at kapasitetsfordelen mot HD-DVD ville gjøre MPEG2 bra nok (billigere å lisensiere og Sony er en betydelig eier av MPEG2-ip slik at de på mange måter betaler til seg selv).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...