Gå til innhold

K-Soft saksøker en web-debatant


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg ønsker ikke å utdype meg stort om en pågående rettsak, men jeg kan si at prosesskrift fra begge parter er på flere hundre sider og at saken vil komme opp for Tingretten i Oslo innen kort tid, tror at det blir satt av ca 3 dager til hovedforhandling.

 

Denne saken har pågått i mer enn 1 år nå, jeg ser fram til at den blir for rettferdighetens og ytringsfrihetensskyld avgjort av Tingretten i Oslo.

 

Når det gjelder prosessskriftet så har noen spurt meg via PM om jeg kan laste den opp, jeg tror at den er u.off og det er snakk om flere hundre sider.

Lenke til kommentar
Det tror jeg ikke dommeren hadde godtatt, men det kunne jo vært både interessant og tilfredsstillende å fått med seg disse premieklovnenes gressbiting i levende live. Etterpå kunne man sjenket gregas sanseløs. Bare synd jeg bor i Bergen og sannsynligvis ikke kommer til å være til stede.

9415922[/snapback]

 

Hmm.. Kanskje malt hver sin bokstav på magen, og så av og til flashet "Go Gregas" da ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Jeg får heller ikke delta i forhandlingene, ettersom jeg har ett år igjen av studier i utlandet.

 

9416074[/snapback]

 

 

Er det ikke en borgerplikt å delta om du blir innkalt til rettsak?

Er det ikke i din egen beste interesse å overvære dette?

Tror du til og med får kompensasjon i forhold til reisekostnader og opphold fra utlandet til Oslo. Med hotell og mat.

Lenke til kommentar
Kan man komme og se på?

9415908[/snapback]

 

Ja, det kan man.

 

Hovedreglen er at rettssaken kjører for åpne dører. Men vær obs på at rommet kan være lite, med plass til ikke så mange.

 

Eneste man må vite er når saken er berammet, og det står nok i prosesskrivene.

Lenke til kommentar
Jeg får heller ikke delta i forhandlingene, ettersom jeg har ett år igjen av studier i utlandet.

 

9416074[/snapback]

 

 

Er det ikke en borgerplikt å delta om du blir innkalt til rettsak?

Er det ikke i din egen beste interesse å overvære dette?

Tror du til og med får kompensasjon i forhold til reisekostnader og opphold fra utlandet til Oslo. Med hotell og mat.

9416170[/snapback]

 

 

Jeg får sikkert kompensasjon dersom saken ender i tingretten, men ettersom en Advokat vil representere oss så er det ikke mye jeg kan gjøre der uten å irritere meg selv over hele saken tror jeg.

Lenke til kommentar

Du får passe på å poste et innlegg når du vet datoen for rettsaken. Kan ikke se noen grunn til at det ikke skal være åpne dører. Er registert som meddommer, så jeg krysser fingrene for at det er snart min tur.. hadde vært gull å være med og dømme i en slik sak.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Jeg leser i artikelen på IDG.no at K-Soft vil saksøke etter straffelovens § 247. Det advokaten muligens har oversett er:

§ 249.

1. Straff efter §§ 246 og 247 kommer ikke til anvendelse dersom det føres bevis for beskyldningens sannhet.

Dersom Gerog sitter på korespondanse som underbygger hans påstander så har han ikke noe å frykte.

 

Leser også i posten på https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=473428 fra Emanuel Karlsson at han fremmer meget grove beskyldninger om piratkopiering av programvare. Jeg vil anbefale Georg og bruke dette i et motsøksmål om injurier da dette er rimelig alvorlige anklager. Det vil også være meget interessant å se hvorvidt Emanuel & co. kan fremlegge bevis for en slik påstand.

 

Min mening er at alt i alt så tror jeg ikke K-Soft kommer noen annen vei enn ned i søla med denne saken. Jo fler som får vite om disse personene jo bedre er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...