Gå til innhold

K-Soft saksøker en web-debatant


Anbefalte innlegg

Det nevnes noe om fratreden av revisor "fordi han ikke liker svensker". Det finnes mange grunner til at en revisor gir ifra seg et oppdrag, men at han ikke liker svensker, er nok ikke veldig vanlig.. Det er ikke veldig uvanlig med skifte av revisor, og det kan komme av mange forskjellige udramatiske grunner, slik at man ikke kan dra en konklusjon om selskapet basert på den informasjonen.

 

Når det er sagt: alle aksjeselskaper skal etter aksjeloven ha en revisor, og om K-Soft kommer til konklusjonen at alle revisorer i Norge er svenskehatere, vil de ikke få lov til å drive videre, enkelt og greit. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg føler jeg må kommentere visse utsagn som kommer i denne diskusjonen.

 

Etter min mening så kommer Mayhem med noen usanne påstander. Jeg som trådstarter har signert mine innlegg med mitt fulle navn. Dersom du, Mayhem har noen gode opplysninger å komme med i denne diskusjonen bør du legge de fram klar og tydelig og ikke komme å si at vi alle er K-Soft hatere. Denne saken hadde vært ikke til om ikke K-Soft hadde handlet slik de/eller han gjort, som igjen har fått meg og andre i denne saken til å reagere. Jeg tillot meg til å bruke denne saken som et eksempel i en presentasjon i en jusklasse jeg har hatt dette semesteret (International Public & Privat Law) . Professoren sa til meg at dersom en kjennelse fra en Norsk Rettsinstans skulle felle min person for ytringsfrihet så ville dette vært i strid med det internasjonale lovverket. Det er derfor at Forliksrådet ikke var egnet for denne saken. Jeg ser fram til event. rettsak. Ettersom jeg studerer i utlandet og har dobbel statsborgerskap er det K-Soft sin plikt å stevne meg for retten der jeg er bosatt for tiden.

 

Gjør deg kjent med Universal Declaration of Human Rights (FN - 10.12.1948), særlig artikkel 19, samt International Covenant on Civil and Political Rights fra 1976, også artikkel 19, som Norge ratifiserte og er pliktig til å følge.

 

Til slutt kan denne saken havne hos Cour internationale de Justice (eller International Court of Justice på engelsk).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan dette firmae, kan holde på sånn som det her jeg.

 

Har lest en god del om k-soft på nette.

Jeg kan ikke finne noen kunder som er fornøyde med k-soft.

untak av det som står på siden ders da.. :p

 

Håper virkerlig du vinner i retten gregas. :-)

Endret av rolfrr
Lenke til kommentar

Kjekt at man får opp disse innleggene som resultat når man googler etter k-soft, da :-)

 

Dessuten må jeg virkelig skryte av Ksofts markedsføring!!

 

Å la den forbanna faxmaskinen deres ringe hjemtelefonen KL.2-3 OM NATTA GJENTATTE GANGER ER IKKE GOD MARKEDSFØRING!! Spesielt når man er reservert mot alt slikt ball i Brreg (og da har det ingenting å si dersom noen har oppgitt deg som referanse)!! Jeg skal ta hevn, jeg! Jeg skal fakse deg i loop med store, svarte flekker, slik at du bruker opp alt ditt dyrebare faxpapir- og blekk/toner!!

 

 

Apropos mayhem; Er det mulig å kalle seg kunde når man bruker egne programmer? :p

Lenke til kommentar
Kjekt at man får opp disse innleggene som resultat når man googler etter k-soft, da :-)

 

Dessuten må jeg virkelig skryte av Ksofts markedsføring!!

 

Å la den forbanna faxmaskinen deres ringe hjemtelefonen KL.2-3 OM NATTA GJENTATTE GANGER ER IKKE GOD MARKEDSFØRING!! Spesielt når man er reservert mot alt slikt ball i Brreg (og da har det ingenting å si dersom noen har oppgitt deg som referanse)!! Jeg skal ta hevn, jeg! Jeg skal fakse deg i loop med store, svarte flekker, slik at du bruker opp alt ditt dyrebare faxpapir- og blekk/toner!!

 

 

Apropos mayhem; Er det mulig å kalle seg kunde når man bruker egne programmer? :p

7806528[/snapback]

 

Ja da er man kunde av sitt eget produkt.. :p

Endret av rolfrr
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

K-soft ja... husker de... jeg anmeldte de en gang for brudd på markedsføringsloven.. de sendte meg stadig epost om tilbud på deres fantastiske programvare, og jeg ba om å bli fjernet fra listene deres flere ganger uten at det hjalp noe... fikk bare et nytt tilbud uken etter. Etter anmeldelse hørte jeg ikke noe mere i fra de pussig nok.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er helt utrolig.

Rett før jul fikk vi K-soft fax med Fakt2000 tilbud, det evinnelige tilbudet som alle vet om. Jeg sitter ikke engang i nærheten av faksen så det var helt tilfeldig jeg plukket den opp. Første jeg gjorde var å melde oss av på websiden.

Idag går jeg nok engang forbi faksen og hva ligger det? Nettopp, enda et Fakt2000 tilbud fra K-soft. Nok engang melder jeg meg av, men jeg tok meg også bryet med å spørre ALLE på jobben om de hadde meldt seg på mail eller faksliste. Etter 19 "Nei, aldri hørt om K-soft" (hvorav kun 2stk faktisk jobber på regnskap/økonomi) så er i alle fall jeg overbevist om at ingen her på bruket med viten og vilje har meldt oss på noe faksliste. Det eneste jeg vet er at jeg har meldt oss av to ganger!

 

Vi får mye annet skit på faksen i løpet av ei uke, men K-Soft topper skalaen av irriterende ting, spesielt siden jeg har fulgt denne saken gjennom et par sperrede tråder på dette forumet ;)

Lenke til kommentar

k-soft er en plage.

som flere her har sagt så har de påstått at folk har meldt seg inn i mailinglista.

men det er jo åpenbart at de har tråla brønnesundsregisteret for e-postadresser og annen informasjon.

Hvis jeg ser på spam som har norsk opprinelse så har jeg disse:

*k-soft regelmessig (jeg gidder ikke melde meg ut av noe jeg aldri har meldt meg inn i. så da blir det spam regel rettet mot akkurat denne e-posten)

*husker ikke navnet på nr2 i lista. men det var et norsk firma som ville selge søppelposer

 

 

hmm. virker som k-soft sine e-poster er sendt igjenom en svensk server.

smtp.telenor.se

Lenke til kommentar

Det søppelposefirmaet gikk på en liten smell ifjor. Der hosta mailserveren ut en mail to-tre ganger om dagen fra fredag til mandag. Jeg ringte inn og snakket med ei dame som var helt fortvila over feilen. Hele dagen hadde hun tatt imot sinna telefoner og hun var helt på gråten. Sånn kan det gå når man bruker litt tvilsomme metoder for å spre budskapet sitt ;)

Lenke til kommentar
Det søppelposefirmaet gikk på en liten smell ifjor. Der hosta mailserveren ut en mail to-tre ganger om dagen fra fredag til mandag. Jeg ringte inn og snakket med ei dame som var helt fortvila over feilen. Hele dagen hadde hun tatt imot sinna telefoner og hun var helt på gråten. Sånn kan det gå når man bruker litt tvilsomme metoder for å spre budskapet sitt ;)

8089679[/snapback]

 

hehe stakkar.

markedsføringer over e-post har alltid vært tvilsomt i mine øyne.

men kundebrev går jo an hvis man har bedt om det.

kan huske at jeg fikk kanskje to-tre stk av det søppelpose greiern.

men så lenge de ikke pøser regelmessig ut e-post så er det ikke så alt for plagsomt. sånn som k-soft slenger ut 1-2 hver måned.

Lenke til kommentar

Så det var ikke bare jeg som har dette problemet.

 

Jeg får også stadig vekk mail fra k-soft om deres "fantastiske" fakturaprogram. Må vel være forsiktig så man ikke selv blir anmeldt for å krenke den seriøse integriteten de har og for ikke å snakke om søppelprogrammet de stadig prøver å prakke på meg :p

 

Ikke nytter det heller å si ifra at man ikke vil ha mailene deres, men spamfilteret tar det bort nå. Ser det er noen andre som nevte det et par sider bak at det er bare å legge inn adressen i en svarteliste så slipper man problemet og det burde jo hvem som helst klare. Det er jo ikke det som er saken. Man skal jo ikke være nødt å ta masse forholdsregler for å unngå spam. Det skal ikke være sånn! Nå er det litt "artig" i denne situasjonen at det er et norsk firma som spammer og er vel det eneste nordiske firmaet jeg har fått spam hos. Når det er utenlandske tenker man kanskje ikke så mye over det (jeg gjør i allefall ikke det) nårr det dumper inn om legemidler, aksjetips og annet fordi det er så innlysende at det er spam. Dette firmaet derimot sender meg innhold som om at jeg skulle ha spurt om det, og desverre er det vel en stakkar her og der som detter i fella.

 

De sender til en epost adresse som jeg _bare_ har registrert i br. reg. i forbindelse med et firma, så det er ingen tvil hvor de har fått tak i den.

Endret av RoutineX
Lenke til kommentar
Ps! dersom du blir plaget med "all denne spammen" fra K-soft, så har du et filter der du kan legge inn adressen deres, så slipper du dette. Alle med en liiiiten smule innsikt i pc, vet dette, og klarer med letthet å legge det inn..

7783700[/snapback]

Alle med en liten smule innsikt i forretningsdrift, vet at å spamme potensielle kunder ikke er noe sjakktrekk. For å ikke snakke om at dette er ulovlig for norske firmaer. Alle vet, inkludert deg, at detter ikke noe en seriøs aktør driver med.

 

Men det er kanskje ikke så viktig...

 

Dessuten er det vanskelig å filtrere innkommende faxmeldinger.

 

Har dere sjekket troverdigheten hos denne kunden av K-soft?

kopiert følgende, fra K-soft's side:

 

Vi velkommer dere til å se nærmere på de programmer vi har å tilby. Vi tror dere vil bli like fornøyd som for eksmpel T. Bærland som skriver, sitat:

 

Etter å ha kikket igjennom Fakt2000 ser jeg at dette systemet er like genialt som det er enkelt. og det er så enkelt som det overhodet kan bli :) Jeg er strålende fornøyd, og med tiden vil jeg komme tilbake for bestilling av flere programmer fra K-soft, dette etter som behovet melder seg. Der må gjerne bruke uttalelsen fra meg som referanse i reklame dersom dette er ønskelig, for dette er en av de beste investeringene jeg har gjort!

 

Jeg synes ikke det ser ut som om kunden som her skriver tilbakemelding til K-soft, er særlig misfornøyd..

7784196[/snapback]

Den type referanser minner om reklamer for slankemidler, der det vises bilder av personer som er anonyme, gjerne kun med et fornavn, som vissnok har hatt et fantastisk resultat ved bruk av produktet.

 

For at en referanse skal ha noen hensikt, må man kunne kontrollere at den stemmer. At det står et tilfeldig navn uten firmanavn er verdiløst.

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Det k-soft gjør er jo å ta saken så langt at de håper privatpersonen vil gi seg.. Men lar man det gå langt nok, så skal du se at k-soft skjelver i buksene og gir seg.

 

Faderen fikk en mail fra k-soft rett etter han registrerte nytt firma i registerene. Han hadde aldri hørt om det eller vært i nærheten av å registrere seg, men alikavel fikk han mail. Han kjøpte programmet.. og det funker greitt nok for han, men jeg fikk han til å la vær å kjøpe noen support avtale.

Programmet er greitt nok synes han, oversiktlig og det funker..

 

Men fakser får han av og til, selv om man har prøvd å melde seg av.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...