Gå til innhold

K-Soft saksøker en web-debatant


Anbefalte innlegg

Det eneste K-soft kan anke er sakene om æreskrenkelse, den sk. piratkopieringen ble avvist av retten pga. manglende interesse for saksøker(K-Soft Norge as) og kan ikke ankes, dvs. sannsynligheten er stor for at REK anker saken mot deg,Helge og meg, og anlegger ny sak på vegne av K-Soft Sverige ab, som angivelig eier lisensen til makkverket, mot Helge og meg..

 

 

Det får de bare gjøre. Jeg har masse bevis for mine påstander om K-Soft som jeg presenterte i 2005 og dersom det blir nødvendig blir disse brukt i en ankesak, som jeg tipper ikke kommer før om tidligst 1 år e.l. , dersom den kommer i det hele.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tidligere erfaringer viser at K-Soft-rotta er både frekk nok, og dum nok til å prøve seg igjen.

 

IDE:

Opprette et fond med formål å bekjempe og forsvare seg imot "skadedyret".

 

I denne tråden er det flere hundre som er mulige fondsmedlemmer.

Rundt i landet er det sikkert flere tusen mulige.

1000 medlemmer x Kr:500,- = halv million!

Jeg vil være en av de første til å støtte fondet med Kr. 1 000,-.

 

Ser ut til å være noen jurister innblandet som kan ta seg av formalitetene.

 

Bjørn W.

 

Takk for ideen og tilbudet, Bjørn. Og takk til alle dere andre som har gratulert oss forhenværende saksøkte med seieren mot denne spammeren. Det er tydelig at denne saken vekker følelser hos folk. (og det med rette!) Jeg vet ikke hva de andre i panelet (av de saksøkte) synes og nå snakker jeg på mine egne vegne her, men jeg vil helst avstå fra å motta penger for å forsvare meg. Det er jeg som har fremsatt påstandene jeg er saksøkt for og det er noe jeg kan og vil stå for. Jeg føler på en måte at en inngår et kompromi med ytringsfriheten som et prinsipp hvis jeg trenger penger fra andre for å ha "råd" til å fremsette en påstand jeg mener jeg har belegg for å fremsette.

 

Det dere kan gjøre (dere som har førstehåndskjennskap med selskapet, enten dere har blitt spammet eller kjøpt det ubrukelige programmet Fakt 2000), som vil hjelpe oss alle mot dette uforetaket, er å møte som vitner når og hvis vi trenger det. Det hadde jeg og sikkert flere satt stor pris på.

 

Mer skal jeg ikke spørre av noen!

 

Edit: Send meg en mail på [email protected] med kontaktinformasjon, evnt erfaringer med selskapet hvis du/dere er villig til å stille opp som vitne i en eventuell fremtidig rettsak. Dette med anke kan også være en bløff fra k-softs side. Vi har jo sett mye av det fra den kanten.

Endret av sirwaffel
Lenke til kommentar
Det ser ut at Forbrukerombudet kan være den rette for spamklager.

Er du privatperson og mottar epost eller fax fra K-Soft og andre norske bedrifter kan du klage til dem.

 

Se her: http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?i...627&subid=0

 

Er ikke noe av problemet at K-Soft er registrert som firma på en hotelladresse i Hollywood el.l, og at de på denne måten klarer å unngå norske regler og lover rundt spam? Hvis ikke burde alle bidra til å melde de, backer dere selvfølgelig til en evt ankesak.

Grats for denne omgang!

Lenke til kommentar

Vil også slenge meg på gratulasjonene her :fun: Har fulgt saken og tråden fra begynnelsen. Ikke bare er den interessant fra et juridisk ståsted, men også meget underholdende :) Får lese igjennom dommen når jeg får tid. Så vidt jeg har forstått, var den temmelig knusende og det burde være grunn nok til at en anke avvises (hvis anker til lagmannsretten kan avvises da)

Lenke til kommentar

De har vesentlig mere å gå på før det er brudd på vær-varsom-plakaten. Folk blir forhåndsdømt i alle medier for voldtekt, drap og barnemishandling. Da ser jeg ikke helt problemet med å omtale en sak som faktisk er avgjort i rettsapparatet med litt mere bakgrunnstoff. VG fremstiller nesten REK som offeret, mens vi som har fulgt med litt vet at verden er mere nyansert enn som så..

Lenke til kommentar

Nå forsøker REK alias Liveman igjen å sensurere Wikipedia, og det virker som om han delvis lykkes med sitt forsett: Diskusjon:K-Soft.

REK lykkes til en viss grad med de forskjellige krumspringene sine å tåkelegge hele saken, og det virker som om det faktisk fins de som tror at REKs konspirasjonsteori om at kritikken mot K-soft er en vendetta fra noen få enkeltpersoner, medfører et snev av riktighet. :whistle:

Lenke til kommentar
Nå forsøker REK alias Liveman igjen å sensurere Wikipedia, og det virker som om han delvis lykkes med sitt forsett: Diskusjon:K-Soft.

REK lykkes til en viss grad med de forskjellige krumspringene sine å tåkelegge hele saken, og det virker som om det faktisk fins de som tror at REKs konspirasjonsteori om at kritikken mot K-soft er en vendetta fra noen få enkeltpersoner, medfører et snev av riktighet. :whistle:

Jeg må si jeg ikke helt deler din oppfatning av saken her Dahn, og etter hva jeg kan se i linken din, så er det flere brukere der av wikipedia som mener at ting ikke er så sorthvitt som hverken du eller Karlsson vil ha det til. Satser på at brukerne av wikipedia i felleskap kommer frem til en løsning.

Lenke til kommentar

Denne tråden har nå fått leve lenge, dom i saken er gitt, og vi ender etterhvert ut i noe som er ferdig diskutert.

 

Moderatorer har avgjort i felleskap at denne tråden her stenges av, og så kan det heller opprettes en ny tråd i vårt politikk og samfunnsforum som dekker mer enn det denne tråden gjorde.

 

 

MVH

 

KVTL

Endret av KVTL
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...