Gå til innhold

K-Soft saksøker en web-debatant


Anbefalte innlegg

Hele tråden her er basert på markedsføringen av produktet, ikke produktet i seg selv. Det kan godt hende det er et helt ok og funksjonelt program, spesielt for små bedrifter. Referansene derimot har beviselig vært totalt oppspinn, men jeg ser han har endret dette noe. Vil allikevel holde en lite knapp på at Tine og Electrolux ikke bruker Fakt2000. Tror ikke det helt passet inn i regnskapsystemet i slike store bedrifter.

Det er også mye annet morsomt som har kommet opp, men det får man heller lese om i denne eller linkede tråder.

 

Mannen bak K-soft er gal og jeg er ikke redd for å bli saksøkt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og der kom nok en spam mail fra dem...

 

Flere som fikk?

 

Sakset fra header:

Return-path: <[email protected]>

Envelope-to: (min mail)

Delivery-date: Tue, 13 Mar 2007 11:29:21 +0000

Received: from [213.150.135.107] (helo=smtp.telenor.se)

        by server.(mittdomene).org with esmtp (Exim 4.63)

        (envelope-from <[email protected]>)

        id 1HR5Bx-0008HN-Dg

        for (min mail); Tue, 13 Mar 2007 11:29:21 +0000

Received: from k-software.net (unknown [212.105.110.66])

        by smtp.telenor.se (Postfix) with ESMTP id 47EA82DE5

        for <(min mail)>; Tue, 13 Mar 2007 12:29:13 +0100 (CET)

Lenke til kommentar
Hele tråden her er basert på markedsføringen av produktet, ikke produktet i seg selv. Det kan godt hende det er et helt ok og funksjonelt program, spesielt for små bedrifter. Referansene derimot har beviselig vært totalt oppspinn, men jeg ser han har endret dette noe. Vil allikevel holde en lite knapp på at Tine og Electrolux ikke bruker Fakt2000. Tror ikke det helt passet inn i regnskapsystemet i slike store bedrifter.

Det er også mye annet morsomt som har kommet opp, men det får man heller lese om i denne eller linkede tråder.

 

Mannen bak K-soft er gal og jeg er ikke redd for å bli saksøkt.

8094850[/snapback]

 

Jeg har tidligere gjennomgått programmet teknisk, og for å si det mildt så er det tvilsomt også kodemessig. Den versjonen jeg sjekket var bygd på Access 2.0 og Visual Basic i versjon fra ca 1996. Tviler på om det er særlig oppdatert (men jeg kan ta grundig feil). Og når prisen er ca 1 000 kr, og alternativer som daTax faktura koster akkurat det samme, og daTax Totaløkonomi bare 1 990 + support (Næringsregnskap, Faktura, Reiseregning, Kjørebok, Privatøkonomi, Skatt/selvangivelse, Inventar og Nettbutikk er med i dette produktet), da oppfatter jeg Fakt2000 som et overpriset produkt av tvilsom kvalitet. Kan godt være at man synes det fungerer, men da har man ikke vurdert alternativer i samme prisklasse - og som funksjonalitetsmessig langt overgår K-Soft sine programmer (og er minst like brukervennlige).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Melder meg på om kommentarer vedr. K-Soft.

Maken til useriøst selskap skal man lete lenge etter. Har selv en sak gående med de. De sender varer og faktura om igjen uten bestillinger. Junior var i et øyeblikk "sinnssyk" nok til og bestille fakturaprogram som kom og ble betalt.

Det tok 2 uker så kom samme cd og en ny faktura må vite på nytt. Da vi så prøvde ydmykt nok og gjøre de oppmerksomme på dette, TOTALT stillet i to nye uker. Så kom purring!

Dette minner om kataloghaier som de fleste tidligere kjenner.

De unnlater effektivt og svare på: telefon, e-post og faks som de ber kundene respondere på.

Det eneste som nytter er og politianmelde de! Dett er ren svindel, verken mer eller mindre.

 

Så finn andre seriøse og mer samarbeidsvillige leverandører, det er mitt råd.

 

Mvh uheldig K-soft kunde.

:no:

Lenke til kommentar

gregas - Noen ny utvikling i saken?

 

Jeg har heller lite å si om samme firma, men nå er faksen fjernet fra huset og nr'et sagt opp, så slipper forhåpentligvis å få noe mer reklame.

 

Rart hvordan et firma som skal være så seriøst som de prøver å påstå, er 9 av 10 tilfeller plent umulig å få tak i.

 

Uansett en sak jeg vil følge med på, tror du har mye støtte her på forumet gregas, stå på.

Lenke til kommentar

Egentlig skulle man ha slått seg i sammen og fådd laget en sak i NRK sitt FBI eller TV2 Hjelper deg.

Er nok mange som lar seg lure av den falske markedsføringen.

 

Faderen fikk brev her om dagen med en faktura på ny support for 1 år til.

De reklamerer med 15 000 fornøyde kunder. Tror heller vi sier 15 000 uvitende kunder kanskje ?

Regniga ble selvfølgelig ikke betalt og mail er sendt med oppsigelse av programmet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har det skjedd noko meir i denne saka eller?

 

Ser i spamboksen at K-soft sender ut ca kvar 14 dag spam-mailer, hadde vore veldig behageleg å fått ein dom på saka slik at det firmaet kan gå til den varme plassen det hører heime.

8626618[/snapback]

 

 

Er ikke forbud mot å sende ut spam i norge?

 

Synd jeg ikke får noen selv .. skulle likt å tatt en prat med IDIOTEN her. Han bor ikke sååå lange unna.

Denne typen mennesker mangler store deler av hjernen sin. De skjønner ikke at i tillegg til å drite seg ut så gjør de folk så forbannet at de risikerer en trøkk-16 og en kongsbergknekk, to tette og en badehetta, og noe attåt.

Lenke til kommentar
Har det skjedd noko meir i denne saka eller?

 

Ser i spamboksen at K-soft sender ut ca kvar 14 dag spam-mailer, hadde vore veldig behageleg å fått ein dom på saka slik at det firmaet kan gå til den varme plassen det hører heime.

8626618[/snapback]

 

 

Er ikke forbud mot å sende ut spam i norge?

 

Synd jeg ikke får noen selv .. skulle likt å tatt en prat med IDIOTEN her. Han bor ikke sååå lange unna.

Denne typen mennesker mangler store deler av hjernen sin. De skjønner ikke at i tillegg til å drite seg ut så gjør de folk så forbannet at de risikerer en trøkk-16 og en kongsbergknekk, to tette og en badehetta, og noe attåt.

8626915[/snapback]

 

Er bare å resgistrere et foretak så er du garantert en hyggelig mail fra k-soft.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sjekka tilfeldigvis spamfolderen min idag.

Der fant eg reklame for Fakt 2000 frå vår kjære K-soft.

 

Og denne eposten blei sendt til mi private adresse og ikkje til post @ foretaket mitt.

Kunne godt tenkt meg eit slikt program, men det kjem ikkje på tale å kjøpe noko som helst frå desse skurkane.

 

 

Innhold:

 

Fakt 2000 er tilpasset kravene i den nye bokføringsloven !

Blant annet kravene på leveringsdato og leveringsadresse på fakturaen, samt mer detaljert mva spesifikasjon.

 

Fakt 2000 - Norges "lettest-å-bruke" faktureringsprogram.

 

Mer info? - Trykk her K-Software

 

 

 

De fleste faktureringsprogrammer er tungvinte og vanskelige å bruke. Og ikke noe for "vanlige" folk. For noen år siden skjønte vi dette og tok derfor frem Fakt 2000. Fakt 2000 er spesielt designet for småbedrifter.

 

- Det er meget lett å lære og å bruke.

 

- Det er raskt å jobbe med.

 

- Og ... ... prisen er svært lav!

 

E-Mail tilbud: kun kr 970,- eks. mva.

 

Vil du ha mer info eller bestille? - Trykk her: K-Software

 

eller skriv www.k-software.net i din webbrowser.

 

 

 

 

-----------------------------------------------------------------

 

Ærede Kunde / Kontakt !

 

Dere har mottatt denne mail siden dere har valgt å være en del av vår mailingliste, noe vi setter stor pris på. Hvis dere ønsker å legge til en adresse, eller ikke lenger ønsker å være en del av listen, Klikk her: Mailliste

 

Hvis dere har mottatt denne mail grunnet at noen annen har klart å melde dere inn på vår mailingliste beklager vi dette å det sterkeste. Dessverre er det meget vanskelig å forhindre at slikt kan skje. Dette rammer derfor så vel oss, som andre store aktører i markedet, som NRK, Hegnar Online osv.

 

Vi ønsker selvsagt å ha dere på vår mailingliste, men kun etter deres eget ønske. Ønsker dere å bli fjernet så følg linken ovenfor.

 

Etter at en emailadresse er blitt fjernet fra vår liste, blir den sortlistet slik at den ikke igjen kan legges inn i vår liste. Dette for å beskytte dere mot falske innmeldinger. Hvis dere ønsker å være en del av listen etter å ha slettet dere, må dere derfor kontakte oss manuelt.

 

Ikke bruke Replay-To-Sender / Svar-Avsender knappen hvis du vil kontakte oss, da denne postkassen ikke leses av mennesker og email til denne adressen derfor ikke vil bli lest.

 

Vi ønsker Dere en fortsatt riktig god dag.

 

 

 

Denne mail er sendt fra K-Soft Sverige AB.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Hjelper lite det når K-Soft slår seg selv konkurs etter rettssakene. Bare pass på å få mr. Karlsson til å være solidarisk personlig ansvarlig, samt at man tar utleggspant i bedriftens aktiva. Selv om jeg tviler de har noe.

 

Grunnen til at de gjorde om til A/S var fordi da skulle de slippe å bli personlig ansvarlig når de går konkurs.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...