Gå til innhold

K-Soft saksøker en web-debatant


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg må si at dette selskapet her er et gøyalt et. Har lest litt på regnskapet deres, og må si at det er noen småting som forundrer meg- og ut ifra revisors bemerkninger har det nok forundret revisor og.

 

K-soft omsatte i 2005, som forøvrig var første driftsår som AS for cirka 1,2 millioner. Det er jo for så vidt helt greit, selg 1200 lisenser iløpet av året.

Men det som er forunderlig er kontantstrømmen i selskapet. Ved årsskiftet hadde K-soft utestående fordringer på svimlende 900 000 kroner. Dette betyr at K-soft ikke har klart å drive inn mer enn 20 % av årets omsetning.

 

Det var da merkelig, sender de ikke i oppkrav? (Det er vel den eneste måten de kan få folk til å betale for dritten.)

Lenke til kommentar
Jeg fikk mail av K-Soft idag hehe.

svarte på mailen med å returnere linken til denne tråden hehe

6962020[/snapback]

Hmm, da fikk man en ny, Denne gangen svarte jeg med å spørre etter referanser, dette kan bli interessant.

 

7098130[/snapback]

 

Noen som har klart å bli fjernet fra maillinglisten til K-Soft? Å gjøre det via http://www.k-soft.no/mailliste.htm funker tydeligvis ikke, og epost svarer de ikke på.

Lenke til kommentar
Det var da merkelig, sender de ikke i oppkrav?

 

Tror du virkelig ei eneste krone av den omsetninga er reell?

/Noe/ er nok reell omsetning, det virker som de i hvertfall har klart å lure noen kunder/offer.

 

Hvis du driver en business, så er det ikke så vanskelig å fabrikere omsetning, cluet ligger i å få andre,

Hva er hensikten med det?

Lenke til kommentar
Det var da merkelig, sender de ikke i oppkrav?

 

Tror du virkelig ei eneste krone av den omsetninga er reell?

 

Hvis du driver en business, så er det ikke så vanskelig å fabrikere omsetning, cluet ligger i å få andre, og helst revisor til å tro på det du har fabrikert.

7101262[/snapback]

 

Hvem har glemt Sponsor service, papir-make up de luxe.... :whistle:

Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg har fått en telefon fra Ringerike Forliksråd om at de er i ferd med å finne et tidspunkt for når tid saken kommer opp for retten. Når det gjelder advokatutgifter, så vet jeg ikke helt hvor mye dette blir, men for en student er det klart at en sånn sak er meget ødeleggende for økonomien. Man har håp at rettferdigheten vinner og samtidig skulle jeg ønske at K-Soft skulle betale et beløp, helst til en humanitær organisasjon for vårt arbeid og stress denne saken har medført.

6963184[/snapback]

Mener grensa for å kunne få fri rettshjelp er inntekt på under 230.000,- i året. som student regner jeg med at du er plassert i denne kategorien :)

Lenke til kommentar
Noen som har klart å bli fjernet fra maillinglisten til K-Soft? Å gjøre det via http://www.k-soft.no/mailliste.htm funker tydeligvis ikke, og epost svarer de ikke på.

7101189[/snapback]

De er klassiske spammere, så det er neppe noen vits i å kaste bort tid på å prøve å melde seg av. Send alt søppelet til http://www.spamcop.net/ så vil de som gir dem nettilgang til slutt bli svartelistet.

Lenke til kommentar
Jeg må si at dette selskapet her er et gøyalt et. Har lest litt på regnskapet deres, og må si at det er noen småting som forundrer meg- og ut ifra revisors bemerkninger har det nok forundret revisor og.

 

K-soft omsatte i 2005, som forøvrig var første driftsår som AS for cirka 1,2 millioner. Det er jo for så vidt helt greit, selg 1200 lisenser iløpet av året.

Men det som er forunderlig er kontantstrømmen i selskapet. Ved årsskiftet hadde K-soft utestående fordringer på svimlende 900 000 kroner. Dette betyr at K-soft ikke har klart å drive inn mer enn 20 % av årets omsetning. For et hvert annet selskap ville en slik situasjon vært kroken på døra.

7098741[/snapback]

Fra skattelista for selskap (2005):

 

K-SOFT NORGE AS 988251178 RINGERIKE TOLVSRØD 0 24 157 (nettoinntekt) 6 964 (skatt)

Lenke til kommentar

Det må vel bare sies; :lol:

 

Det som jeg synes er ille med denne saken er at det ikke virker som om noen av bedriftene som er oppførte som referanser vurderer å gå til sak. Greit nok at det kanskje kan virke som en håpløs sak, men når firmaet er så omtalt på nett, og det er så mange som urettmessig er oppført som referanser, da burde vel ett av dem klare å slenge inn en klage i det minste? Det er vel tross alt ett ganske kraftig brudd på markedsføringsloven?

 

Det gir nok oss lesere en god latter til tider, men jeg ønsker trådstarter (og alle andre), lykke til i saken, jeg regner med en dundrene seier i retten!

 

Pjokk

Lenke til kommentar
Regnskap (i hele tusen kroner)   

Se komplett regnskap  Se forklaring av regnskapsposter 

  2005 2004 2003

Oppsummering av regnskap:     

Driftsinntekter 1 219 Ikke tilgjengelig Ikke tilgjengelig

Sum driftskostnader -1 188 Ikke tilgjengelig Ikke tilgjengelig

Driftsresultat 31 Ikke tilgjengelig Ikke tilgjengelig

Sum finansinntekter -1 Ikke tilgjengelig Ikke tilgjengelig

Resultat før skatt 30 Ikke tilgjengelig Ikke tilgjengelig

Sum eiendeler 1 023 Ikke tilgjengelig Ikke tilgjengelig

Sum egenkapital 127 Ikke tilgjengelig Ikke tilgjengelig

Sum gjeld 896 Ikke tilgjengelig Ikke tilgjengelig

 

 

http://www.fastinfo.no/etablert.php?orgnr=988251178

Fritt tilgjenglig for alle.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk ny reklame for K-Soft på jobben idag. De gir seg ikke.

 

Det mest idiotiske er imidlertid all teskten i bunn av reklamen som tar mer plass enn selve produktpresentasjonen:

 

Ærede Kunde / Kontakt !

 

Dere har mottatt denne mail siden dere har valgt å være en del av vår mailingliste, noe vi setter stor pris på. Hvis dere ønsker å legge til en adresse, eller ikke lenger ønsker å være en del av listen, Klikk her: Mailliste

 

Hvis dere har mottatt denne mail grunnet at noen annen har klart å melde dere inn på vår mailingliste beklager vi dette å det sterkeste. Dessverre er det meget vanskelig å forhindre at slikt kan skje. Dette rammer derfor så vel oss, som andre store aktører i markedet, som NRK, Hegnar Online osv.

 

Vi ønsker selvsagt å ha dere på vår mailingliste, men kun etter deres eget ønske. Ønsker dere å bli fjernet så følg linken ovenfor.

 

Etter at en emailadresse er blitt fjernet fra vår liste, blir den sortlistet slik at den ikke igjen kan legges inn i vår liste. Dette for å beskytte dere mot falske innmeldinger. Hvis dere ønsker å være en del av listen etter å ha slettet dere, må dere derfor kontakte oss manuelt.

 

Ikke bruke Replay-To-Sender / Svar-Avsender knappen hvis du vil kontakte oss, da denne postkassen ikke leses av mennesker og email til denne adressen derfor ikke vil bli lest.

 

Jeg føler meg virkelig beæret over at K-Soft er så hensynsfulle at de svartelister oss for å 'forhindre falske innmeldinger'. Hvem i all verden skulle finne på å melde inn min bedrift falskt? Eller for ikke å glemme det store spørmålet: Hvem meldte oss inn i første omgang? Det er ikke jeg, ikke regnskapsdama vår og ei heller noen andre. Hver eneste ting K.Soft skriver i teksten bare understreker det mange hevder: K-Soft er et useriøst firma! Drevet av en eller flere totalt useriøse folk som stiger frem som en av norges mest irriterende spammere.

 

Jeg må bare sakse inn noe jeg leste på hjemmesiden deres også:

 

 

Prisen på et dataprogram avhenger av 3 ting. Utviklingskostnaden, fortjenesten per program og salgsvolumet.
Helt riktig, akkurat som alle andre produkter her i verden, men:
Og siden våre programmer er svært gode så har de en høy utviklingskostnad og ville, hvis vi solgte på "vanlig" måte i dag, ha kostet mellom kr 7000,- og kr 13000,-

Det er på INGEN måte noe altomslukende fysisk lov som tilsier at gode programmer må koste mye å utvikle. Argumenteringen han bruker her er rene fyllerøret. Og hva er forresten 'vanlig salg' i 2006? Er ikke nettsalg 'vanlig' enda? Jeg får mark av denne fyren. Slutter av nå før jeg blir sinna ;)

Endret av Mozze
Lenke til kommentar

Hehe, bare jeg som legger merke til at de ikke har lært å slutte å bruke referanser : "Dette rammer derfor så vel oss, som andre store aktører i markedet, som NRK, Hegnar Online osv."

Ganske ironisk ikke sant?

 

Og et brev hvor de skriver "Ikke bruke Replay-To-Sender / Svar-Avsender knappen hvis du vil kontakte oss" blir jo ganske useriøst da de fleste seriøse selskaper bruker folk som kan engelsk i utforming av tekster. Det heter vel "Reply-To-Sender"? :p

 

Eller kanskje det er med vilje slik at de kan si at "jo men de hadde jo brukt replay-knappen i Outlook noe som jo betyr "gjør det igjen" og da sendte vi jo nok en spam mail..."

Lenke til kommentar

Jeg fikk samme mailen på organisasjonens mail som står registrert i Brønnøysunregisteret, og under står det klart at man ikke ønsker reklame.

 

Forresten er det kun til Brønnøysundregisteret vi benytter denne adressen.

 

K-Soft er så useriøse at det lukter på lang vei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Og jeg har fått mail av dette firmaet på min private mail. Adressert til meg personlig. Jeg har da aldri vært eller kommer til å ta kontakt med K-Soft.. Så hvorfor de sender mailer til meg skjønner jeg ikke..

 

På den andre siden, K-Soft sine mailer havner rett i spamfilteret.. :tease:

 

Edit: edit

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...