Gå til innhold

topp 10 kuleste gitarister


ramones

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3)Axl Rose

 

 

..? gitarist?

6588599[/snapback]

Axl Rose er så kul at han trenger ikke spile gitar for å være en kul gitarist en gang! :cool:

 

 

Min liste:

  • Daron Malakian (System of a Down)
  • Tom Morello (Rage Against The Machine, Audioslave)
  • Carl August Tidemann (Winds, Arcuturs)
  • Adam Jones (Tool)
  • Alex Lifeson (Rush)
  • Mikael Åkerfeldt og Peter Lindgren (Opeth)
  • Omar A. Rodriguez Lopez (The Mars Volta, At The Drive-In)
  • Ihsahn/Vegard Tveitan (Emperor, Solo, Peccatum)
  • Billy Howerdel (A Perfect Circle)
  • Robert Flipp (King Crimson)

Lenke til kommentar
kordan kan du si at slash og angus young ikke kan spille?

forbanna gode begge to

6593452[/snapback]

Middelmådige begge to, vil vel jeg heller si. En god del andre gitarister der ute som er adskillig bedre. Jeg er egentlig ikke særlig begeistret for kåringer men er enig med en del på Rolling Stone sin kåring av de 100 beste gitaristene. Angus Young er plassert på en fin 96. plass, og Slash er ikke på listen engang.

 

Slike kåringer skal riktignok taes med en klype salt, selv om jeg er enige i endel navn på den listen.

 

Jeg kommer nå med en utfordring til deg: Hva er det disse gitaristene har gjort for gitarverden? AC/DC har en sang som er bra, Back in Black. Riffet er utrolig bra. Utenom det, har ingen av bandene prestert noe særlig.

Lenke til kommentar

Henhau, November rain er på 6 og Sweet child of mine soloen er vel på 37'ende plass i "100 greatest gitar solos".(Back in black er vel ikke med på den listen engang dog you shook me all night long er med) Uansett kunne eg nevnt ufattelig mange flere sanger fra guns and roses kor gitar spillingen i mine ører ihvertfall er fantastisk bra

 

Må bare sies at du synes kanskje denne gitaristen er oppskrytt, det er din mening, men du må jo ha hørt alt dette skrytet fra ett sted, og det er fra de millionene av mennesker som elsker gitar spillingen hans. greit nok om man hører folk si at han "er den beste gitaristen noensinne", så er jo det uansett dems mening, de vet kanskje ikke bedre, men det vet du så det er ingen grunn til og la det gå innpå deg isåfall

Endret av Alex OK
Lenke til kommentar
Henhau, November rain er på 6 og Sweet child of mine soloen er vel på 37'ende plass i "100 greatest gitar solos".(Back in black er vel ikke med på den listen engang dog you shook me all night long er med) Uansett kunne eg nevnt ufattelig mange flere sanger fra guns and roses kor gitar spillingen i mine ører ihvertfall er fantastisk bra

 

Må bare sies at du synes kanskje denne gitaristen er oppskrytt, det er din mening, men du må jo ha hørt alt dette skrytet fra ett sted, og det er fra de millionene av mennesker som elsker gitar spillingen hans

6593619[/snapback]

 

Vel at enkelte mennesker er tonedøve, er ikke mitt problem :)

 

Det finnes utallige mennesker som liker syngingen til Axl Rose også...

Lenke til kommentar
Eg tar det første du sier der med humor, ellers blir det littegranne dumt:P

6593637[/snapback]

One hit wonder? :roll:

 

Hverken Slash eller Angus Young står til platesalgene de har hatt. Greit nok å si at Britney Spears og Coldplay selger mye, men å synge det kan de ei. Platesalg skal man også ta med en klype salt, da ABBA (verdens mest monotone drittband) ligger på andre plass i salg av plater.

Lenke til kommentar
Eg tar det første du sier der med humor, ellers blir det littegranne dumt:P

6593637[/snapback]

 

Det er bra. Han kan spille, ja, selv om jeg er enige med de i Rolling Stone som ikke tok han med på listen, da han i mine øyne er middelmådig. Det var også ment som en stikker til mitt neste utsagn, om at platesalg ikke nødvendigvis hadde noe å si for kvaliteten på utøveren. Axl Rose synger dritfalskt, og var(velger å si var da Guns N' Roses i mine øyne ikke eksisterer lengre) da også en del av bandet?

Lenke til kommentar

HenHau: Jeg skal være enig i at mange gitarister er teknisk bedre enn Angus Young, men inni helsike som han kan improvisere. Er fantastisk å høre på konserter der han springer rundt å spiller, spiller og spiller. Jeg vil si at om du er god til å improvisere er vel så viktig som å være god teknisk.

Ellers har du hørt lite på AC/DC hvis du sier Back In Black er eneste bra sangen de har...

Endret av cp-nilsen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...