Gå til innhold

topp 10 kuleste gitarister


ramones

Anbefalte innlegg

Eg mente eldre generasjon ikke at du er yngre :p om du tok fornærmelse av det. Men takk for velkomsten :p

6597003[/snapback]

Jeg forstod hva du mente, og syntes vel egentlig det var litt morsomt :)

 

Edit: Selvfølgelig kritiserte jeg dem, selv om min hovedintensjon var å finne ut hva folk likte med dem.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg mente eldre generasjon ikke at du er yngre :p om du tok fornærmelse av det. Men takk for velkomsten :p

6597003[/snapback]

Jeg forstod hva du mente, og syntes vel egentlig det var litt morsomt :)

 

Edit: Selvfølgelig kritiserte jeg dem, selv om min hovedintensjon var å finne ut hva folk likte med dem.

6597007[/snapback]

 

Då skulle du liggi til "hvorfor liker dere dem" eller noe liknende, for det var ikke noe antydning på at du ville vite hvorfor vi likte dem :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242
Legg også merke til at du ikke spør hva som er kult med imaget dems, men at du rett og slett bare kritiserer de

6596961[/snapback]

Vel, har jeg ikke spurt ved flere anledninger i diskusjonen hva som er så spesielt/kult med deres image?

6596998[/snapback]

Jo det har du, men siden det tok sted etter at vi startet diskusjonen, virket det som om du prøvde å skjule peppringen.

 

Men la oss si oss ferdig og kansje Forklare hvorfor vi syntes vår nummer en på listen er så tøff som han er.

Jeg kan starte:

 

Jeg syntes at Zakk Wylde er rå, fordi han har en dyp men klar stemme, og hans bruk av Harmonics. Det store og lange skjegget passer bra sammen med det lange blonde håret. klestilen er grei, men ikke noe spessielt. Gitarene han bruker er råtøffe. Spesiellt den gamle les paul'en med korker på.

 

Ikke nokk med det. Han lager også fete riffs på gitar: Tøff

Jeg liker også de mange akustiske variantene av sangene hannes, hvor hansmeller til meg meget fin soloer: Pen sang -

post-46517-1154451155_thumb.jpg

Endret av Slettet+1242
Lenke til kommentar
Legg også merke til at du ikke spør hva som er kult med imaget dems, men at du rett og slett bare kritiserer de

6596961[/snapback]

Vel, har jeg ikke spurt ved flere anledninger i diskusjonen hva som er så spesielt/kult med deres image?

6596998[/snapback]

Jo det har du, men siden det tok sted etter at vi startet diskusjonen, virket det som om du prøvde å skjule peppringen.

 

Men la oss si oss ferdig og kansje Forklare hvorfor vi syntes vår nummer en på listen er så tøff som han er.

Jeg kan starte:

 

Jeg syntes at Zakk Wylde er rå, fordi han har en dyp men klar stemme, og hans bruk av Harmonics. Det store og lange skjegget passer bra sammen med det lange blonde håret. klestilen er grei, men ikke noe spessielt. Gitarene han bruker er råtøffe. Spesiellt den gamle les paul'en med korker på.

 

Ikke nokk med det. Han lager også fete riffs på gitar: Tøff

Jeg liker også de mange akustiske variantene av sangene hannes, hvor hansmeller til meg meget fin soloer: Pen sang -

6597064[/snapback]

 

Zakk er konge han. Blir spennende å se hva han klarer på Ozzys nye album.

Lenke til kommentar

Dimebag, er vanskelig og forklare med ord hvorfor jeg liker denne artisten. Han er etter min mening den mest talentfulle gitaristen og tidenes beste gitarist (flames no ja :p). Alt ved denne mannen var tøft, gitaren, spille stilen utseendet osv.

Ta en titt på soloen på http://www.youtube.com/watch?v=ClfojUwtZL8&search=pantera

så skjønner du hva jeg mener med spille stilen.

 

Clapton: Manden ser jo ikke ut, men kan han behandle en gitar som den skal bli behandlet? Definitivt! fantastisk og se hvordan han lever seg inn når han fyrer til med en solo.. Kjøp Eric clapton live from hyde park og se selv!

 

Zakk wylde: min venn torstein ok har vel sagt alt som trenger og bli sagt.

 

Slash: Har blitt sagt tidligere, manden er flink på gitar, elsker håret og den generelt slaskete stilen hans med siggen halvveis hengende fast på leppen.. Stillig fyr(in a non gay way)

Lenke til kommentar

1. Luca Turilli

2. Kirk Hammet

3. Clapton

4.Hendrix

5.Knopfler

 

 

ingen som har nevnt Turilli her enda ? bortsett fra meg..

 

da snakker jeg om en skilled gitarist ass...

 

trudde at Axl Rose ikke var gitarist men..han spilte ikke gitar på konserten dem hadde i spektrum

Endret av Northcity
Lenke til kommentar
Så hvor er problemet?

Lag en liste med enorme gitarspillere og ferdi med den.

Tviler på at du/dere kommer til å forandre synet til noen her inne ved å si at de ikke kan spille gitar :)

6596447[/snapback]

Her er listen min. Listen over de hundre beste gitaristene, kulhet er for meg like viktig som penis på jenten min. (Sløyf Slash og la Page komme litt høyere på listen).

6596464[/snapback]

 

 

Er ikke klitorisen på din jente viktig? stakkars jente.

Lenke til kommentar

Min liste er:

 

1. Jimmie Hendrix

 

2. Ritchie Blackmore

 

3. Paul Kossoff ( Free )

 

4. Mick Ralphs ( Bad Company )

 

5. Ted Nugent ( Amboy dukes )

 

6. Frank Marino ( Mahogny Rush )

 

7. Chris Spedding ( Alt fra solo-Nina Hagen-Sex Pistols-Roxy Music+++)

 

8. Joe Satriani

 

9. Tommy Bolin ( Zephyr-Deep Purple++++)

 

10. Vinnie Martell ( Vanilla Fugde )

 

Ikke nødvendigvis alltid i denne ranking, og ja jeg liker Angus Youngs stil.

Lenke til kommentar
Listen over de hundre beste gitaristene, kulhet er for meg like viktig som penis på jenten min. (Sløyf Slash og la Page komme litt høyere på listen).

6596464[/snapback]

Er ikke klitorisen på din jente viktig? stakkars jente.

6599529[/snapback]

Selv om dette beveger seg svært OT, så må du vel vite at penis er på gutt og klitoris på jente? Stakkars deg, sier jeg. :roll::ermm:

Lenke til kommentar

Mine 10 favoritter i prioritert rekkefølge.. merk: favoritter, betyr verken kuleste som i tittel eller beste som i det råeste jeg kan lete frem..

1. Steve Vai

2. Eric Johnson

3. John Petrucci

4. Joe Satriani

5. Jimi Hendrix

6. Eric Clapton

7. Paul Simon

8. Gary Moore

9. Øystein Sunde

10. Daron Malakian (jeg er første til å nevne han, er jeg ikke? :p)

Lenke til kommentar
Klarer ikke å lage en topp 10 liste føler jeg, men for meg er det liten tvil om toppen.

 

1. Jimi Hendrix

2. Knut "Euroboy" Schreiner

3. Dave Murray

4. Pete Townshend

5. Jimmy Page (mye alene pga. soloen på Stairway To Heaven)

6597486[/snapback]

 

hvis du (eller andre) er interessert i å utvide spekteret ditt av gode artister kan jeg anbefale navn på lista mi i forrige post.. sjekk følgende artister:

-Dream Theater (Petrucci)

-G3 (Vai/Satriani/Petrucci)

-Jimi Hendrix

-Eric Clapton

 

Se også:

-Simon & Garfunkel (evt Paul Simon som solo-artist)

-Dire Straits (evt Mark Knopfler som solo-artist)

På de siste er det noe avstand mellom gitar-performance..

Endret av lathorv
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...