Gå til innhold

topp 10 kuleste gitarister


ramones

Anbefalte innlegg

kordan kan du si at slash og angus young ikke kan spille?

forbanna gode begge to

6593452[/snapback]

Middelmådige begge to, vil vel jeg heller si. En god del andre gitarister der ute som er adskillig bedre. Jeg er egentlig ikke særlig begeistret for kåringer men er enig med en del på Rolling Stone sin kåring av de 100 beste gitaristene. Angus Young er plassert på en fin 96. plass, og Slash er ikke på listen engang.

 

Slike kåringer skal riktignok taes med en klype salt, selv om jeg er enige i endel navn på den listen.

 

Jeg kommer nå med en utfordring til deg: Hva er det disse gitaristene har gjort for gitarverden? AC/DC har en sang som er bra, Back in Black. Riffet er utrolig bra. Utenom det, har ingen av bandene prestert noe særlig.

6593522[/snapback]

Fy faen nå får du meg til å se rødt her. Jeg er riktignok ikke noen AC/DC fan, og heller ikke en Guns'n'roses fan, men herregud a! "Bandene har ikke prestert no særlig?"

 

Du er klar over at du snakker om 2 av historiens kanskje største rockeband?!

 

Både Slash og Angus Young er inspirasjonskilden til millioner av gitarister! Det er helt greit at du liker andre gitarister bedre, men det å si at AC/DC har en bra sang, og å kalle de to "middelmådige gitarister" er faenmeg å gå over streken :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du er klar over at du snakker om 2 av historiens kanskje største rockeband?!

 

Både Slash og Angus Young er inspirasjonskilden til millioner av gitarister! Det er helt greit at du liker andre gitarister bedre, men det å si at AC/DC har en bra sang, og å kalle de to "middelmådige gitarister" er faenmeg å gå over streken  :mad:

6594604[/snapback]

1. Ikke største, men stor var de. Rart nok.

2. De er ihvertfall inspirasjonskilder til folk som vil lære seg å spille gitar. Så kommer de forbi det stadiet og blir så stolt når de lærer seg "Stairway to Heaven", men soloen klarer de ikke :roll: De er middelmådige gitarister i forhold til toppene, det kan ingen si noe på. Det at du helliggjør det de har gjort, sier vel kanskje litt mer om deg?

Lenke til kommentar
Fy faen nå får du meg til å se rødt her. Jeg er riktignok ikke noen AC/DC fan, og heller ikke en Guns'n'roses fan, men herregud a! "Bandene har ikke prestert no særlig?"

 

Du er klar over at du snakker om 2 av historiens kanskje største rockeband?!

 

Både Slash og Angus Young er inspirasjonskilden til millioner av gitarister! Det er helt greit at du liker andre gitarister bedre, men det å si at AC/DC har en bra sang, og å kalle de to "middelmådige gitarister" er faenmeg å gå over streken  :mad:

6594604[/snapback]

 

Du kan se rødt så mye du vil. Jeg har aldri likt Slash og Angus Young, og noen journalister i et av verdens sørste musikkmagasiner er enig med meg. Jeg spør deg da: Hva er det som gjør dem spesielle, eller bedre enn andre gitarister? At AC/DC har solgt 140 millioner album, sier mer om menneskene som kjøper platene. At unge gitarister bruker dem som inspirasjonskjilde sier heller noe om de unge gitaristene. Hva blir det neste? At vokalister bruker Axl Rose som inspirasjon?

 

Ingen av gitaristene har orginalitet eller versalitet, altså musikken deres er ikke orginal, og de spiller innenfor en svært så liten rekkevidde, holder seg innenfor en sjanger, og spiller på det enkle trygge. Ikke nok til å imponere meg, ei heller journalistene i Rolling Stone.

Lenke til kommentar
...

6594604[/snapback]

 

...

 

Ingen av gitaristene har orginalitet eller versalitet, altså musikken deres er ikke orginal, og de spiller innenfor en svært så liten rekkevidde, holder seg innenfor en sjanger, og spiller på det enkle trygge. Ikke nok til å imponere meg, ei heller journalistene i Rolling Stone.

6594684[/snapback]

Er helt enig i at hverken AC/DC eller Guns'n'roses oser av orginalitet..! Men syns ikke det utgjør forskjellen på en god og dårlig gitarist.. Det er selvfølgelig en faktor, men ikke avgjørende..

 

Måten Angus legger sjelen sin i det han spiller, og måten han drar med seg publikum på, overgår de fleste. det er en Grunn til at AC/DC har solgt 140 mill album. de er bra! og de spiller musikk folk vil høre! Andre kan være så kreavite, orginale de vil, men å holde seg til det enkle trygge er en kunst det og!

 

Det er få band som spiller like simpelt som AC/DC. Det er deres stil. Enten du liker det eller ikke, så har de lykkes med det..!

Lenke til kommentar

1. Satch. Hans musikalitet og orginalitet, hans flytende og nesten utenomjordisk lydbilde er det veldig få som kan sammenlignes. I tillegg er han skikkelig stilig på scenen (se satch boogie live)

 

2. Stevie Ray Vaughan. Jeg tror han var tidenes kuleste bluesgitarist. Hans timing, tone, feel og utrolig repetoar av blueslicks er enestående. Bare hør på Texas Flood

 

3. Eric Johnson. Ingen spiller som han. Bare når han spiller pentatoner er det helt fantastisk. Hør Cliffs of Dover. Den fineste instrumentalen som er laget.

 

4. Steve Morse. Utrolig varierte soloer og riff som er en blanding av alt mulig. Han er en utrolig god shred/rock/metal/country gitarist. Anbefaler "Ted The Mechanic" soloen. Sykt tøff

Lenke til kommentar
Er helt enig i at hverken AC/DC eller Guns'n'roses oser av orginalitet..! Men syns ikke det utgjør forskjellen på en god og dårlig gitarist.. Det er selvfølgelig en faktor, men ikke avgjørende..

 

Måten Angus legger sjelen sin i det han spiller, og måten han drar med seg publikum på, overgår de fleste. det er en Grunn til at AC/DC har solgt 140 mill album. de er bra! og de spiller musikk folk vil høre! Andre kan være så kreavite, orginale de vil, men å holde seg til det enkle trygge er en kunst det og!

 

Det er få band som spiller like simpelt som AC/DC. Det er deres stil. Enten du liker det eller ikke, så har de lykkes med det..!

6594724[/snapback]

 

Vel, Angus har ikke mer sjel enn kattepusen. Det er mange gitarister der ute som det oser sjel av, så sånn sett fortjener Angus fremdeles ikke plassering blandt de 95 beste i verden. Er det sjel du vil ha? Hva med Hendrix, Paige, SRV, Eric Jonson, Allmann?

 

Platesalg har ingenting å si, bare se på Coldplay. Verre sutrmølje skal du lete lenge etter.

 

Ja, AC/DC er simple. De har en dårlig vokalist, og en trommis som kun kan spille to takter. Men det var ikke bandet som var i fokus her, det var gitaristen. Og jeg mener at Angus Young ikke har bevist seg verdig til en topp-plassering av verdens beste gitarister, så jeg venter fortsatt spent på gode argumenter for hvorfor han burde være der.

Lenke til kommentar
trådtittelen sier KULESTE GITARISTER ikke BESTE GITARISTER

6595503[/snapback]

 

Ja, om du leser innleggene mine, så skriver jeg faktisk at om det er imaget til Slash og Angus Young enkelte sikter til så bør de skrive det, for jeg skrev at de ikke kunne spille... Enkelte tålte ikke å høre det, og diskusjonen var i gang.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242
Er helt enig i at hverken AC/DC eller Guns'n'roses oser av orginalitet..! Men syns ikke det utgjør forskjellen på en god og dårlig gitarist.. Det er selvfølgelig en faktor, men ikke avgjørende..

 

Måten Angus legger sjelen sin i det han spiller, og måten han drar med seg publikum på, overgår de fleste. det er en Grunn til at AC/DC har solgt 140 mill album. de er bra! og de spiller musikk folk vil høre! Andre kan være så kreavite, orginale de vil, men å holde seg til det enkle trygge er en kunst det og!

 

Det er få band som spiller like simpelt som AC/DC. Det er deres stil. Enten du liker det eller ikke, så har de lykkes med det..!

6594724[/snapback]

 

Vel, Angus har ikke mer sjel enn kattepusen. Det er mange gitarister der ute som det oser sjel av, så sånn sett fortjener Angus fremdeles ikke plassering blandt de 95 beste i verden. Er det sjel du vil ha? Hva med Hendrix, Paige, SRV, Eric Jonson, Allmann?

 

Platesalg har ingenting å si, bare se på Coldplay. Verre sutrmølje skal du lete lenge etter.

 

Ja, AC/DC er simple. De har en dårlig vokalist, og en trommis som kun kan spille to takter. Men det var ikke bandet som var i fokus her, det var gitaristen. Og jeg mener at Angus Young ikke har bevist seg verdig til en topp-plassering av verdens beste gitarister, så jeg venter fortsatt spent på gode argumenter for hvorfor han burde være der.

6594922[/snapback]

 

Jeg syntes det er fantaskisk hvordan du prøver å banke meninger inn i hodene våres.

 

Om du liker eller ikke liker gitarkunstene deres, får være din mening. Topicen heter faktisk "topp 10 kuleste gitarister. Om noen syntes de er kulest får du bare respektere meningene deres og holde kjeften din igjen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...