Gå til innhold

Jenter som spiller fotball


Notatblokk

Anbefalte innlegg

Jeg må si at jeg ikke er en veldig stor fan av fotball i seg selv, unntatt å spille sammen med venner da, det er jo artig. Har jo sett på et par kamper med jenter som spiller fotball og jeg må si at jeg syns det er litt komisk. Ganske klønete fotball egentlig :p Men nå kan jeg jo være akkurat like klønete selv, om ikke ennå mer :p Men har ikke noe imot at jenter spiller fotball, de må da få gjøre som de vil.

Endret av 3raz3r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Damefotball er på et utrolig lavt nivå. Det er en grunn til at damelandslaget eks. spiller treningskamper mot juniorlaget til Fana (et middels bergenslag i 2. divisjon)

 

Målvaktene i damefotball er så utrolig lite teknisk at det er skummelt. De slipper inn selv de svakeste skudd, om man skal være så hyggelig å kalle det for skudd. For i herrefotball hadde mange av målene blitt kategorisert som misslykkede innlegg, som ved en tilfeldighet rullet i mål.

 

Når det er sagt, er jeg enig med at det er kult å spille med jenter :)

Lenke til kommentar

Jentefotball er dritt å se på. Mange trilleballer som ruller sakte i mål fordi keeperen ikke turte å slenge seg etter den.

 

Damene ser ut som om de tenker først på neglene (klisjé) og så på å jage etter ballen. Det går ikke like fort og pasningene og skuddene er ikke harde nok.

 

Alt i alt, drit kjedelig. Men å spille mot dem :!:

 

En gang da jeg var vel 9 år, og spilte på guttelaget i en cup med 15-minutterskamper, og et jentelag fra ungdomsskolen sto uten motstadere, så vi spilte mot dem, og vant 4-0! 9-åringer mot 13-åringer i 15 minutter!

 

Sier det meste :p

Lenke til kommentar
Jeg synes det er OK med jentefotball. Selv om de ikke er fullt så bra, så er det fint at de har pågangsmot. :)

6647041[/snapback]

Det ligger en viss underholdning i alt pågangsmot, spesielt når det kombineres med mangel på talent. Fotball for mongloide er i så måte helt konge å se på - mer iherdige folk skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar

Underholdningsverdien på jentefotball = 0. Det er som sagt tidligere i tråden en grunn til at håndball ble oppfunnet.

De beste er kanskje på høyde med et middels 4. divisjonslag i norsk herrefotball. Jeg har selv spilt mot et 1. divisjonslag for damer (dette var vel for 2 år siden eller noe), og vi slo de lett. Å spille mot de var ikke så dumt, men å se på blir for drøyt.

 

En annen ting som ble nevnt var jo utseedet til jentene. Vel, her er en liten vurdering fra min side:

 

Godt trente fotballjenter vs "vanlige" jenter

 

Fotballjenter: 8/10. Veldige variabelt, fra de værste traktorlesbene (med snus og hele pakka), til noen skikkelige lekkerbiskner. De som sitter lengst frem i den reklama med de to guttene som går på feil buss, er et godt eksempel på lekkerbiskner :wee:

 

Vanlige jenter: 7/10. Jeg vil påstå at prosentandelen med spreke jenter er lavere blant de som ikke spiller fotball. Blant de vanlige jentene kommer dog femininiteten tydligere frem, noe som ofte er bra. Snus og jenter hører ikke sammen.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal man være lesbe, mandig og snuse fordi man spiller fotball? ELLER utseendefiksert? Hehe.. Det er noe som ikke stemmer overens med egen erfaring overhodet.

 

Teknisk sett er jeg helt enig i at det er kjedelig. Bortsett fra noen veldig, veldig få jenter, så er det omtrent ingen som er særlig teknisk gode og kan drible seg over hele banen. Men temperamentsmessig er jo jentefotball ganske underholdende, om man treffer de rette lagene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...