Gå til innhold

Jenter som spiller fotball


Notatblokk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes damefotball kan være bra og den kan suge hardt.

Ser man damefotball på TV er det aldri morro. Lompeskudd, lav hastighet på spillet, alt går så treigt, og det er kjedelig.

Men ser man på, eller spiller med jenter, så er det noe helt annet. Jentene de arbeider og står på hele kampen, de kjefter ikke, og de gir positive tilbakemeldinger hvis du gjør en tabbe eller noe.

 

Jentefotball på TV er kjedelig, men å spille med de, er noe helt annet. :)

Lenke til kommentar
Jeg synes damefotball kan være bra og den kan suge hardt.

Ser man damefotball på TV er det aldri morro. Lompeskudd, lav hastighet på spillet, alt går så treigt, og det er kjedelig.

    Men ser man på, eller spiller med jenter, så er det noe helt annet. Jentene de arbeider og står på hele kampen, de kjefter ikke, og de gir positive tilbakemeldinger hvis du gjør en tabbe eller noe.

 

Jentefotball på TV er kjedelig, men å spille med de, er noe helt annet.  :)

6925717[/snapback]

 

Jeg ser på alle kampene til dama mi. Og tro meg, man lærer veldig mange nye banne ord av å høre på de.

Lenke til kommentar

6925717[/snapback]

 

Jeg ser på alle kampene til dama mi. Og tro meg, man lærer veldig mange nye banne ord av å høre på de.

6925826[/snapback]

 

Hehe, jaja, når du ser på så er det noe annet, men spiller du på et realtivt reint guttelag, med kanskje et par jenter, så kjefter de ikke mye.. Var det jeg mente. Men ja er sant det, at de banner mye når de er jentelag mot jentelag! :)

Endret av The_dark_lord
Lenke til kommentar

Ser på hjemmekampene til Røa, en del fordi jeg spiller på Røa selv og fordi det tar 5min på sykkel til alle hjemmekampene. Spilles ganske mye bra synes jeg, siste kampen jeg var på; mot Arna-Bjørnar, endte det med total enveiskjøring. Så ganske mye bra fotball og koste meg jeg.

Ser ikke mye på fotball på tv, da følgelig ikke damefotball heller.

Lenke til kommentar

:cry:

 

Som jente og "gammel" kretslagsspiller i fotball må jeg si jeg er dypt såret av de mange negative kommentarene som har kommet "på trykk" her. Nå er jeg så langt nede at jeg faktisk ikke makter å prøve og motbevise alle disse grusomme påstandene til enkelte av dere....

 

:p

 

PS: er en djevel på å trikse.

Lenke til kommentar
:cry:

 

Som jente og "gammel" kretslagsspiller i fotball må jeg si jeg er dypt såret av de mange negative kommentarene som har kommet "på trykk" her. Nå er jeg så langt nede at jeg faktisk ikke makter å prøve og motbevise alle disse grusomme påstandene til enkelte av dere....

6944689[/snapback]

hmm jeg mener selv, at jentefotball(topp dame fotball) er veldig kjedelig å se på. Er det samme som å se på en gutt 16 kamp, og det bryr jeg meg lite om. Ikke noe spesielt tempo, mye "flaksing".. Men må også si at damefotball har sine øyeblikk. Jeg glømmer ikke norge sitt OL gull, de var utrolig morro å se på :)

 

men generelt kjedelig. Det er det utrolig mange jenter som kan bcke meg up på..

 

PS: er en djevel på å trikse.

6944689[/snapback]

Jeg selv syns triksing ikke har noe med fotball å gjøre.

Lenke til kommentar

#1 Fotball i seg selv er som oftest kjedelig, det er sjelden jeg ser en kamp jeg finner interessant (og enda sjeldnere jeg ser kampene).

#2 Kvinnefotball er ofte enda kjedeligere enn mannsfotball.

#3 Kvinnene i seg selv kan jo være gøy å se på, men det er ikke ofte det er noen flotte eksemplarer på banen; det er andre steder man får se mer fint.

 

Konklusjon: Kvinnefotball :thumbdown:

 

 

edit: Jeg glemte jo selvsagt det faktum at det er godt at jentene trener og holder seg i form, det gjør mye både for utseende og personlighet i de fleste tilfeller.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

Triksing = ballkontroll. I rule. Hehe.

 

Jeg må innrømme at mitt tidligere innlegg ikke var ment å være særlig saklig. I fare for å bli klubbet ned av ihuga kvinnefotballfans må jeg dessverre si meg enig i at tempoet ikke er det helt store i forhold til herrefotball, men my god så spennende det var i VM-Finalen i USA. Da hadde jeg gåsehud og tårer i øynene.

Må også skyte inn at endel selvfølgelig har med fysikk å gjøre, sånn kjønnsmessig. Det er dog vanskelig å utvikle spillere i f.eks Norge når økonomien i klubbene ofte er svært dårlig og klubber som også "huser" herrelag velger å satse på herrelaget i 3. divisjon fremfor kvinnelaget som kanskje er på vei til å rykke opp til eliten.

Jeg forstår at et kvinnelag kanskje ikke har like stor reklameverdi, men man må jo begynne i det små. Hvis ikke kan ALDRI kvinnefotball få utviklet seg.

Lenke til kommentar
Triksing = ballkontroll. I rule. Hehe.

 

Jeg må innrømme at mitt tidligere innlegg ikke var ment å være særlig saklig. I fare for å bli klubbet ned av ihuga kvinnefotballfans må jeg dessverre si meg enig i at tempoet ikke er det helt store i forhold til herrefotball, men my god så spennende det var i VM-Finalen i USA. Da hadde jeg gåsehud og tårer i øynene.

Må også skyte inn at endel selvfølgelig har med fysikk å gjøre, sånn kjønnsmessig. Det er dog vanskelig å utvikle spillere i f.eks Norge når økonomien i klubbene ofte er svært dårlig og klubber som også "huser" herrelag velger å satse på herrelaget i 3. divisjon fremfor kvinnelaget som kanskje er på vei til å rykke opp til eliten.

Jeg forstår at et kvinnelag kanskje ikke har like stor reklameverdi, men man må jo begynne i det små. Hvis ikke kan ALDRI kvinnefotball få utviklet seg.

6944778[/snapback]

Når damelag som ligger ann til å rykke opp i eliteserien, blir slått av ett middels bra guttelag, da sier det seg vel selv at det ikke er så mye å satse på?

Damefotball er kjedelig, og ikke spesielt bra. Så enkelt er det. Hadde det derimot vært mer midler som kunne blitt brukt til å utvikle spillere, ja da kunne det blitt noe annet, men jeg ser ikke helt hvor pengene skulle kommet fra..

Lenke til kommentar
Triksing = ballkontroll

6944778[/snapback]

det er feil. Jeg har veldig bra ballkontrol, er ikke noe god til å trikse. Er du god til å trikse kan du holde ballen oppe i lufta, fair enough. Men god ballkontrol får du av å spille med fotballen på bakken, finte osv. Triksing er en liten del.

 

(har ikke noe imot deg, men liker ikke at folk tror triksing har såå mye med alt å gjøre)

Lenke til kommentar
Men det verste med damefotball er jo at Marta (som er regnet som verdens beste kvinnelige fotballspiller) blir betalt drøye 1000 000 NOK i året.

 

Når de fleste spillerne i Tippeligaen ligger godt under det, men kunne eid Marta dem henda i lomma og øynene igjen.

 

Huff... hvorfor blir man ikke betalt etter prestasjon?

6962123[/snapback]

 

??

 

Man blir så klart betalt etter hva man presterer i forhold til sine motstandere, vanskelig å skjønne?

Lenke til kommentar
Men det verste med damefotball er jo at Marta (som er regnet som verdens beste kvinnelige fotballspiller) blir betalt drøye 1000 000 NOK i året.

 

Når de fleste spillerne i Tippeligaen ligger godt under det, men kunne eid Marta dem henda i lomma og øynene igjen.

 

Huff... hvorfor blir man ikke betalt etter prestasjon?

6962123[/snapback]

Ja til makslønn på 400 000 i året for fotballspillere, de presterer ikke for mer enn det.

Lenke til kommentar
Men det verste med damefotball er jo at Marta (som er regnet som verdens beste kvinnelige fotballspiller) blir betalt drøye 1000 000 NOK i året.

 

Når de fleste spillerne i Tippeligaen ligger godt under det, men kunne eid Marta dem henda i lomma og øynene igjen.

 

Huff... hvorfor blir man ikke betalt etter prestasjon?

6962123[/snapback]

Hvor mye mener du? 100 000 eller 1 000 000?Skriv tydeligere takk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...