Gå til innhold

Jenter som spiller fotball


Notatblokk

Anbefalte innlegg

Men det verste med damefotball er jo at Marta (som er regnet som verdens beste kvinnelige fotballspiller) blir betalt drøye 1000 000 NOK i året.

 

Når de fleste spillerne i Tippeligaen ligger godt under det, men kunne eid Marta dem henda i lomma og øynene igjen.

 

Huff... hvorfor blir man ikke betalt etter prestasjon?

6962123[/snapback]

Hvor mye mener du? 100 000 eller 1 000 000?Skriv tydeligere takk...

6962653[/snapback]

 

Jeg mener det jeg har skrevet... en million kroner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det verste med damefotball er jo at Marta (som er regnet som verdens beste kvinnelige fotballspiller) blir betalt drøye 1000 000 NOK i året.

 

Når de fleste spillerne i Tippeligaen ligger godt under det, men kunne eid Marta dem henda i lomma og øynene igjen.

 

Huff... hvorfor blir man ikke betalt etter prestasjon?

6962123[/snapback]

Hvor mye mener du? 100 000 eller 1 000 000?Skriv tydeligere takk...

6962653[/snapback]

 

Jeg mener det jeg har skrevet... en million kroner.

6964492[/snapback]

 

Du vet bare ikke hvor man bruker å sette mellomrommene i store tall.... :whistle:

Lenke til kommentar

Det beste med dame fotball er keeperen. De ser jo så jevla små og talentløse ut. Ler hver gang jeg ser en dame keeper i aksjon. Lurer på om det finnes en dame keeper som klarer å hoppe opp og ta i tverleggeren..

 

Kanskje dame fotball skulle hatt mindre mål, mindre baller og mindre baner? :p

Lenke til kommentar

Jeg syens det er alright med jenter som spiller fotball, så lenge jentene er oppegående. Jeg var på date med en ganske så flott jente for litt siden, som spiller og er utrolig engasjert i fotball. Vi hadde kjempe mye å snakke om, og det ble en veldig morsom date.

 

Asker jentene er flinke.

 

Det er også veldig underholdende å gå på fotballkamp med jenter som er engasjerte. Det er moro.

Lenke til kommentar
Det beste med dame fotball er keeperen. De ser jo så jevla små og talentløse ut. Ler hver gang jeg ser en dame keeper i aksjon. Lurer på om det finnes en dame keeper som klarer å hoppe opp og ta i tverleggeren..

 

Kanskje dame fotball skulle hatt mindre mål, mindre baller og mindre baner? :p

6980753[/snapback]

 

Kunne ikke vært mer enig.

 

Joda, jentene skal selvsagt få spille fotball, men den eneste underholdningen er jo å se hvor utrolig latterlig de er, og da spesielt keeperen.

 

Hvor mange mål blir scoret pr. runde i dameligaen? Nok.

 

Kolbotn (som er det lokale damelaget her) scorer jo 5 til 9 mål hver gang de vinner.

Lenke til kommentar

Jente fotball er dritkjedelig å se på, hvis du skal se på fotball.. Hvis du derimot skal se på noe annet..... :whistle:

Bare synd at over halvparten av alle jenter som spiller fotball er lesber, og/eller ser ut som menn (hege riise)...

 

Jenter som er INTERESSERT i fotball derimot, har jeg sansen for.. Da har vi jo noe å snakke om.. Og om dem ikke kan så mye, men i hvertfall har interesse for det, ser jeg på det som positivt.. Da kan jo til og med JEG lære bort noe... Hehe...

Lenke til kommentar
Kvinnefotball? Ikke er det kvinner og ikke er det fotball!
:yes:

men artig? ja. sjelden jeg får meg en så god latter som når kvinnene vil spille cup-finale på ullevaal, men ikke får lov pga menn som skal spille eller "spare banen (til bedre anledninger)".. i fjor delte dem ut flere tusen gratisbiletter og klarte fortsatt ikke å fylle bislett eller nadderud eller hvilken bane det nå var :p for ikke å si hvor høyt jeg hyle-ler nå jeg ser dem spille.. på grensen til fritidsproblemer ^^,

Lenke til kommentar
Her var det mye rart. Har vi fordommer imot kvinnefotball eller hva? Ble uvel av å lese enkelte ting, håper ikke alt her er alvorlig ment.

7014784[/snapback]

Det jeg har skrevet er mitt oppriktige mening om jentefotball generelt. Trådstarter er forøvrig et sannsynlig unntak fra "ikke er det kvinner" i ivar hoff quoten min, men vet ikke sikkert :p

hun virket veldig hyggelig å snakke med :love::p

Lenke til kommentar

Søndag den 01.06.06 så jeg kampen mellom Asker og et eller annet damelag på TV2 Zebra (dog en del switching mellom Aalesund – M/S).. Dette var i semifinalen i NM! JA NM!

Etter denne kampen var det ikke lenge før tårene tok plass i øyekroken, jeg blei rett og slett trist og sur at det går ann å spille så utrolig dårlig fotball. Ingen form for taktikk eller mening..

Til dere som ikke er enige med meg, kom gjerne med etterspill =)

Nå kommer min tolkning av damefotball, den vil inneholde ;

Skudd, takklinger, straffer, markering, 1- og 2 forsvarer, forsvar, pasninger,

 

Damefotball:

Hvorfor har det seg sånn at jeg misliker damefotball så utrolig mye? Dette spørsmålet har utrolig mange svar.. Skal prøve så godt jeg kan å ikke ”mobbe” dette utrolig teite fenomenet damefotball, men kan dessverre ikke love noen verdens ting..

For det første, damer har ingen ting på en fotball bane å gjøre.. Dette er en mannesport, bortsett fra David Beckham, er uvisst om han går under mann eller kvinne..

Tempoet til damene er helt ufattelig tregt, la og si at dem skal prøve å sette opp en kontring fra egen 16 menter etter en corner.. Først og fremst tar det hvert fall 1 minutt før dem klarer å få kontroll på ballen, når dem endelig har klart dette tar det 1 minutt til før dem klarer å få fart på beina.. Når dem først er i gang med løpingen, så kommer det en ting som er utrolig vanskelig nemlig å sentre ballen til en medspiller.

1 av 100 pasninger kommer frem til en medspiller, resten av pasningene går enten til motspiller eller utenfor banen.. Det vil si at 0,01% av pasningene treffer der dem skal!

Men la oss si at pasningen går ditt den skal, meget godt gjort.. Men sekunder senere mister mottakeren ballen, hvorfor? De klarer ikke å dempe ballen eller ta noen vendinger.

Hvis dem en gang prøver å ta en vending, veit vi jo alle hva som skjer! De snubler eller dem klarer å surre bort ballen. Utrolig dårlig egenskap..

 

Forsvars spill:

Når det kommer til forsvars spill er det ikke mye å si, hvis jeg skal ramse opp alle feil som blir begått kommer dette til å ta maaaaaaaange dager. Men for det første, når man er bakerste mann (i denne situasjonen kvinnen) går du ALDRI inn mot egen 16 meteren også for å prøve å drible. For det første så kan dere ikke drible, dere har ikke den egenskapen dessverre, sånn er det bare. For det andre så prøver skal du ha en meget god grunn for å løpe tilbake til egen 16 meter, man skal angripe angrip angripe..

 

Takklinger

Hørt uttrykket skulder mot kjerring? Behøver jeg å si noe mer en dette? Når man går inn i en takling går man ikke inn for å kose, man skal inn for å skade.. la spilleren kjenne at du har finnes på banen. Er helt utrolig hvor mye man kan tjene på en hard takkling, enten så blir spilleren redd for deg nesten gang han/hun får ballen, eller så prøver spilleren å ta igjen på deg. Det sier seg selv at takklingen ikke blir fin, men på den lysesiden så får enten spilleren gult kort eller rødt kort. Bruk gjerne noen ufine takter for å hisse opp motspilleren jenter, men sørg for guds skyld å ikke bli sett av dommeren.. Husk at det er kun dommeren som kan skrive deg opp i boken, ikke motspillere eller publikum! I løpet av kampen jeg på søndag, så jeg en takling, jeg tror hvert fall det var en form for takling.

 

 

Skudd

Veit dere i det hele tatt hvor målet står? Veit dere hvordan man skal skyte med rista? Veit dere hvordan man tar underskru? Veit dere hvordan man plasserer? Veit dere hvordan man kan finte ut keeperen? Veit dere hvordan dere lobber?

Svaret på disse spørsmålene er NEI!

 

Straffer

Greit noen er ganske bra på straffer, men det er ikke mange. Dere klarer ikke å finte keeperen, eller å plassere slik at keeperen ikke har mulighet å ta ballen. Prøv enten å skyt har langs bakken, sikt litt innenfor stolpen. Eller dere kan gå får tysker straffe, lang løpefart rein rist også smelle ballen høyt.. Da er det ingen sjanse for at keeper klarer å ta ballen da. Men neida, dere skyter enten i keeper høyde eller en lompe som skal se ut som èn lobb eller no. Men vanligvis hvis dere prøver å få høyde på ballen smeller dere enten foten i bakken eller dere har den beryktede ryggsekken, ballen går laaaaaangt over mål.

 

Markering

Dere er utrolig flinke til å stå ved en motspiller, men så fort motspilleren løper av sted blir det kaos. Man må alltid følge mann/kvinne, uansett hva.. Så lenge dere ikke har sone da, men tviler på at dere har lært dette. Følger man ikke spiller, blir det mål. Følger man spiller blir det sjelden mål, men man veit aldri. Alltid prøv å sett deg selv i situasjonen, hva ville du gjort for å score mål på en corner eller et frispark.. Hvor ville du løpt? Hvor ville du fått rom?

 

 

1 og 2 forsvarer

I de kampene jeg har sett har jeg aldri lagt merke til dette.. Enten så støter begge eller så faller dem begge. Hva med at en støter pluss at vi har en i sikring slik at ikke motspilleren kan gå rett igjennom hvis første man ikke klarer å stoppe motspilleren? Tenk hvor mye enklere det hadde blitt da. Når man da treffer andre forsvarer har man mer en nok tid til å sette opp en form for tredje forsvarer.. Men dette har ikke damene helt fått med seg, jeg veit ikke om det er treneren som ikke helt veit hvordan dette fungerer. Men da burde du ta deg et kurs fort som mulig.

 

Offside (I dette tilfelle skal ta opp forsvaret jobb)

Jeg går ut ifra at dere vet hva offside er. Men det finnes utrolig nok en del knep for å sette motspilleren i offside, la oss si at det er kontring. Det er deg mot to motspillere (etter en corner som gikk i dass), du ser at ballfører setter fart, du ser i samme sleng at en annen motspiller er på full fart mot ditt mål. For det første må du se hvor midt banen er, i denne situasjonen er både ballfører og motspiller over midtbane delen (pluss deg selv). Først og fremst holder du et øye på hva motspilleren gjør, også prøver du å sette deg i selv i hva du hadde gjort som ballfører.. Du rygger rolig bakover, når du ser at ballfører senker farten litt løper du frem å prøver å ta ballen.. Mest sannsynlig får ballfører litt panikk, enten så prøver hun å sentre ballen til sin medspiller (men han/hun er jo langt bak deg ettersom du satt ut et støt mot ballfører), eller så prøver hun å drible, men som jeg skrev tidligere så skal det veldig mye til at en dame klarer å finte.. Så utfallet blir enten at du klarer ballen bort, eller offside! Meget enkelt, meget smart!

 

Men dette har ikke damene tenkt over enda, de løper enten hjemover eller løper dirkete mot ballfører, men da kan jo ballfører bare skyte ballen et par menter frem så er du i pølseboden.

 

 

Huff, dette ble utrolig mye negativt.. Men måtte få det ut, beklager damer.. Men fotball er ikke tingen for dere =(

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ser sjelden noen kamper på TV, om det ikke har litt følelsesmessig betydning for meg, som Norge-Brasil, eller en Liverpool-Man-u.

 

Har egentlig lite sans for både manns og kvinnefotball på TV.

 

Når det kommer til å se det lokalt, er det jo gøy. :)

 

Veltrente fotballjenter var alltid de fineste damene i ungdomsskolen

6595323[/snapback]

 

 

Dama mi spiller på kretslaget :!:

6646701[/snapback]

Får jeg låne? :tease:

 

Bitex har forøvrig helt rett.

 

Snus og jenter hører ikke sammen.

6657306[/snapback]

Joda.

 

Ikkje noko og setter meg ned å ser på når det går på TV nei. Å spele saman med jenter er berre morro, er svak for jenter i fotballdrakt :love:

6657401[/snapback]

I second that.

 

:cry:

 

Som jente og "gammel" kretslagsspiller i fotball må jeg si jeg er dypt såret av de mange negative kommentarene som har kommet "på trykk" her. Nå er jeg så langt nede at jeg faktisk ikke makter å prøve og motbevise alle disse grusomme påstandene til enkelte av dere....

 

:p

 

PS: er en djevel på å trikse.

6944689[/snapback]

Er du opptatt? Spanderer middag og en pint øl! :)

Lenke til kommentar
For ikke å glemme at platas missbrukerlag slo Røas Damer 11-0.

7262025[/snapback]

Er det sant?

 

Uansett Tufte vant over Dufte(De beste kvinnelige spillerene i Norge). TUFTE! Tufte som tapte mot Norges verste mannlige lag...

7263590[/snapback]

 

Dufte er nok ikke de beste kvinnelige fotballspillerne i landet.

 

Men Tufte vant 10-1, så det sier jo litt...

 

Tror faktisk at Kolbotn ville slått Tufte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...