Gå til innhold

Beste boka du har lest?


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemmer med i at enkelte burde se litt utenfor kiosklitteraturen. Two wrongs don't make a right, og å være i toppen av bestsellerlistene sier lite om litterær kvalitet.

 

Denis Diderot: "Fatalisten Jaques og herren hans" - :!:

Haruki Murakami: "Norwegian Wood" - stille som høstregn. :cry:

Gabriel Garcia Marquez: "100 års ensomhet" - :w00t:

Endret av 8086
Lenke til kommentar
Hvorfor skal man ikke få lov til å være uenige, forresten? Trodde det het diskusjon.no.

7069941[/snapback]

Jeg sier ikke at davinci er dårlig, jeg har aldri lest den, men at han skal få lov til å like den boken uten at dere sier hvor dårlig smak han har og hvor få bøker han har lest.

Dere har lov til ikke å like boken på samme måte som han har lov til å like den, men dere kan si hvorfor dere ikke liker den, istedet for å slenge rundt teite kommentarer.

Men bra du fant ut det selv :)

 

Det er jo litt vanskelig med sakligdiskusjon.no :hmm::)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Aller beste boka jeg har lest må være Beatles av Lars Saabye Christensen

Naiv super er en fantastisk enkel, morsom, og spennende bok. Begge disse bøkene er bøker som får deg til å tenke. Samtidig som de har en litt melankolsik undertone. Har lest begge to flere ganger og anbefaler de på de varmeste.

 

EDIT: har lest litt mer i tråden og ser at noen sier at Da Vinci-koden er en dårlig bok etc. og at folk som leser den har dårlig smak etc. men er det ikke bedre at man leser den boken enn at man ikke leser noe i det hele tatt? jeg skal ærlig si at jeg synes at boken var bra, selvom den var litt enkel og på sin egen måte forutsigbare så likte jeg det jeg leste...

Endret av Mbang
Lenke til kommentar
Synes det er merkelig at så mange synes at Da Vinci koden er en god bok...

7060458[/snapback]

 

Er enig i at det finnes mange bedre bøker en Da Vinci koden, har lest en del i det siste og en god del av det er etter min mening like godt eller bedre.

 

Men liker sjangeren veldig godt da :)

 

Favorittboka er vel mildt sagt i samme gate nemlig: Dan Brown - Engler & Demoner den går Da Vinci koden en høy gang :)

Lenke til kommentar

Å prøve å si hvilken bok som er den beste jeg har lest, blir håpløst... Aner ikke...

 

Kan kanskje prøve å trekke frem noen bøker som har overrasket med positivt i stedet (selv om jeg kanskje har lest bedre bøker):

 

Kjærlighet av Hanne Ørstavik - En bok jeg glemte å avbestille i bokklubben. Etter hva jeg hadde lest om forfatteren tidligere og ikke minst tittelen på boken, hadde jeg ventet meg en kvalm søtsuppe som jeg aldri ville orke å lese. Men boken var tynn og en dag jeg kjedet meg, begynte jeg altså å lese i boken. En veldig god bok, med en mørk og sår undertone og en slutt som både gjorde inntrykk og vekket tanker...

 

Frankenstein av Mary Shelly - Kioskkjøp i militæret. Hadde vel egentlig ventet meg en lettvekter ala Stephen King, men fikk altså en bok av høy litterær kvalitet. Riktig nok noe pompøs i tonen, men den satte definitivt følelsene i sving.

Lenke til kommentar
Hmm, vansklig detta. Kanskje Don Quijote, Wheel Of Time, eller Vernon God Little(den er bra den). Og så må eg jo sjølvsagt nevne, De Fire Og Han Som Gjør Galt Verre. Sist nevnte er vertfall blant dei morsomaste.  :D

7183589[/snapback]

 

De Fire!

Glemte å nevne de!:( utrolig morsomme :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...