Gå til innhold

Beste boka du har lest?


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

American gods av Neil Gaiman har jeg akkurat lest nå. Den var veldig god, men langt fra den beste. Fantasy fan som jeg er tror jeg at jeg må si at Raymond Feist sin riftkrig trilogi er noe det beste:)

7423644[/snapback]

 

Her er en som har samme smak som meg altså :D tror Magician av Feist må være den beste :thumbup: men liker du disse bøkene så må du lese Legend av David Gemmel. Klarer ikke å si hva som er best av magician og Legend :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg leste igjennom en serie på 6 bøker med en steinalder setting. hovedpersonen het lille mår ellnosånt. husker ikke navnet på bøkene. synes de var bra når jeg gikk på barneskolen :p

7545911[/snapback]

 

Høres litt ut som Hellerfolket-serien av Åse Gyrid Solli, den ligner iallefall, og jeg storkoste meg med den på barneskolen.

Lenke til kommentar

Dette er alle bøkene i serien:

 

Under Helleren (1987)

Mårs Hevn (1988)

Høvdingen Varg (1989)

Mårs Arving (1990)

Ferden Over Havet (1991)

I Uroksens Land (1992)

 

I tillegg har hun skrevet en bok som heter "Tidsmysteriet", men den har vel ikke så mye med serien å gjøre.

 

En spennende robinsonade fra et norsk fjordlandskap. Det som skulle bli en vanlig gutteferie med kano og telt og fiskestenger, endrer seg brått til en over-levelseskamp i for-tiden. Med en dunk og et brak befinner guttene seg med ett i stein-alderen, som usynlige gjester i en annen tid. De synes omgitt av dragende krefter som spesielt får makt over Martin. Hva er båndene mellom ham og steinaldergutten de kaller Ulv? En fascinerende fortelling for leseglade unger, som får mer enn bare tradisjonell spenning.
Lenke til kommentar

synes Wheel of time bare ble dårlig til slutt... likte serien veldig godt i 9.klasse og et par år frem men kan ikke si at bøkene er bra etter 6 omtrent : /

 

For å si noen gode fantasy bøker.

 

Riftwar sagaen av Raymond Feist

Empire triologien av Raymond Feist

Legend av David Gemmel

 

the drow triologi er også veldig bra bok i forgotten realms serien :)

 

Må være de beste bøkene jeg har lest. Arn bøkene av Jan Guillou er også bra, men det er ikke så mye fantasy da ^^

Lenke til kommentar

Må være de beste bøkene jeg har lest. Arn bøkene av Jan Guillou er også bra, men det er ikke så mye fantasy da ^^

7557173[/snapback]

 

Er utrolig bra bøker de der, koste meg igjennom sommerferien i fjor med de bøkene. Måtte bare lese hva som skjedde med Arn (selv om eg skippa de kjedelige om dama hans første gang eg leste bøkene xD)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...