Gå til innhold

Dummeste en jente har sagt til deg ?


Anbefalte innlegg

Var på tur med noen venninner mot butikken i storefri på VGS en gang. Landsbyen hadde vel 7000 innbyggere, men var på vei til å bygge mot sitt første kjøpesenter. Da vi er på vei til Rimi og står rett ovenfor gravemaskiner, en stor inngjerdet byggeplass og arbeidere sier plutselig ene jenta: "Hvor skal egentlig kjøpesenteret bygges?".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Diskuterte fisk med to venner, spesielt da fargen på forskjellig fisk. Begge to var fast bestemt på at makrell var rød fisk. Da jeg beviste at makrell er hvit fisk sa begge to: "Jammen den er jo rød i makrell i tomat..." :wallbash:
Host.. makrell er rød fisk :p

Nei. Laks, ørret og røye er rød fisk. Ikke ta fargen rød for bokstavelig, det er mer fisketype som menes enn ren farge. Uer er for eksempel typisk hvit fisk selv om den er knallrød/oransje utenpå. Makrell er i likhet med sei ganske grå i kjøttet, men regnes likevel som hvit fisk. Akkurat som torsk, steinbit, kveite osv.

Lenke til kommentar

Nei. Laks, ørret og røye er rød fisk. Ikke ta fargen rød for bokstavelig, det er mer fisketype som menes enn ren farge. Uer er for eksempel typisk hvit fisk selv om den er knallrød/oransje utenpå. Makrell er i likhet med sei ganske grå i kjøttet, men regnes likevel som hvit fisk. Akkurat som torsk, steinbit, kveite osv.

 

Blir muligens litt off topic dette, men ville satt pris på en kilde hvis du har det. Tok et kjapt googlesøk nå, og det eneste jeg fant var den engelske wikien om makrell (http://en.wikipedia.org/wiki/Atlantic_mackerel), der det står "It consists mostly of red meat".

Lenke til kommentar

"Hei"

 

Det hørtes jo skikkelig dumt ut..

Hva blir det neste..

"Ha det" kanskje?

 

En joggende jente spurte meg forresten "om det virkelig gikk an å sykle her" da jeg syklet opp en bratt bakke full av røtter og stein med terrengsykkelen i dag,jeg svartenei og sykla samme bakken ned.

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Blir muligens litt off topic dette, men ville satt pris på en kilde hvis du har det. Tok et kjapt googlesøk nå, og det eneste jeg fant var den engelske wikien om makrell (http://en.wikipedia....lantic_mackerel), der det står "It consists mostly of red meat".

 

Har fisket makrell hele mitt liv, har aldri sett rødt kjøtt i en makrell.

 

Mulig man da sikter til at det ikke er hvitt?

 

kanskje det er en dame som har skrevet den wikien :p

Endret av flowerpot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...