Gå til innhold

En aldeles fortreffelig whiskytråd


Anbefalte innlegg

Noen som kjenner en god butikk i London? Skal dit i Juli og vil gjerne også kjøpe meg noen Glencairn glass.

 

Milroy's of Soho.

3 Greek Street

London W1V 6NX

Kan også anbefale The Whisky Exchange.

 

1 Bank End, City of London SE1 9BU, United Kingdom (nærmeste Tube-stasjon er London Bridge (Jubilee eller Northern line avhengig av hvor du kommer fra).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare si jeg er så ufattelig glad jeg tok med tiden til å like whisky å ikke GI opp fordi det ikke var supergodt første gangen.

Var en tur på puben i helga og kjøpte meg noen glass det er virkelig noe eget med å sitte i en bar å drikke whisky i forhold til alt annet.

Lenke til kommentar

Whiskey er virkelig ikke kjempegodt de første par gangene, og høy pris behøver overhodet ikke bety at du kommer til å elske det, selv om du drikker den pga dårlig samvittighet fordi den kosta over 500,- Smak er totalt forskjellig fra person til person.

 

Og du behøver heller ikke jålete tulipanglass for å like det. Det er litt som å kjøpe en koffert med verktøy til 2000,- når du egentlig bare trenger et par flatskrutrekkere.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke mange ungdommer som egentlig liker whisky. Det er en "aquired taste", som britene sier. Jeg vet om noen som gjerne vil like whisky, fordi det er noe "voksent" over det, men ...

Og det er nok som Hugo sier - en førstegangs opplevelse med hodet ned i dassen for å gulpe opp whisky, er en fæl opplevelse. Hatt den selv. Og det er nok mange som aldri blir kvitt den asosiasjonen med whisky.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke mange ungdommer som egentlig liker whisky.

Jeg har drukket og nytt whisky siden jeg var 19, bryter dette med statistikken din?

 

Absolutt. Jeg brøt den selv, en gang i tiden - var ikke gamle karen før jeg kom meg over det første sjokket, og fikk smaken for ordentlig vare, og drukket på ordentlig vis ;).

Men jeg mener fortsatt at størsteparten av de som nyter en god whisky rett som det er, er folk som i hvert fall har nådd de 30 .... stort sett.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Jau, jeg var over 30 når jeg smakte det første gang, og da fikk jeg bare lyst å prøve en single malt rett og slett. Jeg var ikke super begeistret.

Men har nå et par tre flasker stående nå, tar meg et koseglass en og annen gang bare. Drikker meg aldri full på dyre dråper. Drikker meg egentlig aldri full i det hele tatt.

 

Et par glass Highland Park så svinger det egentlig greit i hodet.

 

Hilarious da, jeg bestilte et glass Glenfiddich i en pub, det kosta 250 kroner.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8723

Jeg har gått på en smell med vodka 60% når jeg var 16 år gammel, en stoooor smell. Derfor tåler jeg ikke sprit i det hele tatt. Men whiskey derimot, det har jeg vært veeeldig forsiktig med, da jeg elsker det. Er 20 år gammel nå, og kan lett bare drikke whiskey en hel kveld på vors, må bare passe på å ikke drite meg ut så kommer jeg alltid til å elske whiskey ;P

Lenke til kommentar

Og du behøver heller ikke jålete tulipanglass for å like det. Det er litt som å kjøpe en koffert med verktøy til 2000,- når du egentlig bare trenger et par flatskrutrekkere.

Fikk inntrykk av at du kaller tulipanglass jålete fordi de er veldig dyre (correct me if I'm wrong, men mtp sammenligningen din)? Glencairns-glassene mine glass kosta £5 stykket og har visstnok vunnet pris for å være de beste whiskyglassene el. Anbefales absolutt. De er pene og skal vi tro virkelige kjennere så nyter man whiskyen bedre pga at glassets form leder lukten rett opp i nesa.

Lenke til kommentar

Noen som kjenner en god butikk i London? Skal dit i Juli og vil gjerne også kjøpe meg noen Glencairn glass.

 

Glencairns glass er geniale, men også veldig lett å bestille.

 

Skulle jeg dratt til London så hadde jeg garantert dratt hit. Dette er whiskybutikken som anbefales av skotter og whiskykjennere. Det er en kjempestor whiskybutikk der de har alle slags whiskyer nye og gamle og sjeldne og sef også Glencairn glass.

 

Adressa

London: 3 Bloomsbury Street, London WC1B 3QE

 

Linken

Royalmilewhiskies

Lenke til kommentar

Noen som kjenner en god butikk i London? Skal dit i Juli og vil gjerne også kjøpe meg noen Glencairn glass.

 

Glencairns glass er geniale, men også veldig lett å bestille.

 

Skulle jeg dratt til London så hadde jeg garantert dratt hit. Dette er whiskybutikken som anbefales av skotter og whiskykjennere. Det er en kjempestor whiskybutikk der de har alle slags whiskyer nye og gamle og sjeldne og sef også Glencairn glass.

 

Adressa

London: 3 Bloomsbury Street, London WC1B 3QE

 

Linken

Royalmilewhiskies

Takker! Da har jeg tre spennende butikker å glede meg til. Er det noen som har Glencairnglass i krystall her på forumet? Er de så pene som på bildene?

Lenke til kommentar

Noen som kjenner en god butikk i London? Skal dit i Juli og vil gjerne også kjøpe meg noen Glencairn glass.

 

Glencairns glass er geniale, men også veldig lett å bestille.

 

Skulle jeg dratt til London så hadde jeg garantert dratt hit. Dette er whiskybutikken som anbefales av skotter og whiskykjennere. Det er en kjempestor whiskybutikk der de har alle slags whiskyer nye og gamle og sjeldne og sef også Glencairn glass.

 

Adressa

London: 3 Bloomsbury Street, London WC1B 3QE

 

Linken

Royalmilewhiskies

Takker! Da har jeg tre spennende butikker å glede meg til. Er det noen som har Glencairnglass i krystall her på forumet? Er de så pene som på bildene?

 

Jeg er heldig eier av et par. De ER nydelige, men det herlige med de er mulighetene for lukt og smak.

 

Glassene mine fikk jeg veldig billig bestilt av nettopp Royalmilewhiskies.

 

Det er Ralfy whiskykjenneren på Utube som tipset meg om det stedet.

Så de sendte glassene og på 4 dager så hadde jeg de på det lokale postkontoret ganske rimelig også. Tror jeg betalte rundt 200kr totalt. Det var ekspressfrakt også, så ikke så værst.

 

Glassene finner du under "gifts and accesories" og glassware. De kaller de whisky snifter. Det er produsert av Glencairns. De glassene som Royalemilewhiskies selger står det "Royalmilewhiskies" på siden og så står det trykket "Glencairns Glass Ltd" under på krystallfoten i glasset.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Hvis du betalte 200 for mer enn ett glass tror jeg kanskje ikke du har krystallglassene. De vanlige pleier å ligge på 5 £, men krystall så jeg kostet 25 £ hos Vinopolis. Så ikke ut som om royal mile whisky hadde krystallglassene heller.

 

Det piper godt når jeg drar rundt glasset iallefall. :)

 

De heter jo Glencairn Crystal. Jeg tror ikke de produserer noe annet enn krystallglass jeg men jeg er neimen ikke helt skråsikker på akkurat det.

 

Glencairns Crystal sin hjemmeside er litt vanskelig å manøvrere i.

 

Men her fant jeg altså iallefall ut alle stedene som fører Glencairns.

 

Royalmilewhiskies står oppført som du ser. Om de ikke frakter krystall over post så er det nok ganske sikkert at de har det i butikken.

 

De har det også i både Sverige og Danmark ser jeg, men altså ikke i Norge som vanlig...

 

Skal du være helt sikker på å få krystall uten å spørre på forhånd, så må du nok innom Glencairn Crystal i London.

 

Du finner alle adressene på denne siden hos Glencairns.

 

The Glencairn Glass is available all over the world

 

Så klikker du "Buy now" i øverste del av skjermen, da kommer verdenskartet ut med henvisning til alle steder du får kjøpt Glencairn.

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...