Gå til innhold

En aldeles fortreffelig whiskytråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare ikke gå i "luksusfellen" og kjøp masse dyr whiskey også liker du ingen av dem..det har jeg gjort et par ganger. Også står det 3 3/4 fulle flasker i skapet i 3 år etterpå. Må nesten smake selv og finne ut hva man liker, kan ikke lese deg til hva du kommer til å like.

 

Har aldri funnet en whisky jeg ikke kan drikke(alstå single malt,)

Mye farligere å drikke blends for å tro at man ikke liker whisky for blends smaker dritt

Det blir som å konkludere med at man ikke liker sushi fordi man har hatt noen dårlige opplevelser på Deli De Luca :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Vel, å blande single malt syntes jeg personlig er fyfy, men en billig blend kan en gjerne eksperimentere med?

 

Prøv Tennessee Gold (Ingefærøl - Jack Daniels - lime) (her kan du bytte ut pisset (JD) med noe annet. :)

Lenke til kommentar

Jada, mange mener det er noe hellig med single malt og alt mulig, men de kan du jo bare skite i, finner du en blanding som er god, drikker du den. Snobber på forum trenger man ikke ta hensyn til når man ikke drikker sammen med dem uansett :)

 

"Kan jeg ikke høre på dette bandet som jeg liker, fordi noen på internett sier det suger?"

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jada, mange mener det er noe hellig med single malt og alt mulig, men de kan du jo bare skite i, finner du en blanding som er god, drikker du den. Snobber på forum trenger man ikke ta hensyn til når man ikke drikker sammen med dem uansett :)

 

"Kan jeg ikke høre på dette bandet som jeg liker, fordi noen på internett sier det suger?"

Jeg er ikke akkurat noen snobb, men ser ikke helt greia med å blande ut whisky. Det finnes jo haugevis av sprit som hvert fall i mine øyne er mer egnet til blanding enn whisky. Har jeg brukt 400-500,- på en flaske vil jeg helst drikke den slik det er ment og ikke prøve å eksperimentere med "egne oppskrifter".

Lenke til kommentar

Etter å ha drukket snart en flaske HP 18, har jeg kommet til konklusjonen at den ikke er verdt 750kr, bruk heller 900kr på to flasker HP12, fordi det er ektremt like, med mindre du har en veldig godt trent nese og smaksløker vil du ikke smake store forskjell på 12 og 18, og når 12 er 60% av prisen til 18 bør valget være enkelt.

 

Jeg kommer i hverfall til å holde meg til 12 fra nå av, og la 18 være for dem med mye penger, eller mer avansert smaksløker enn meg.

Lenke til kommentar

Siden det er St. Patrick's day idag, har noen peiling på irske whiskeys? De har jo produsert whiskey der borte siden 1100-tallet, så noe bra må det jo være.

 

http://www.side3.no/article3112550.ece

 

"- For å være helt ærlig er glass et personlig valg. Jeg bruker mye forskjellige, alt etter humøret og dagsform. Jeg liker gode, enkle, maskuline glass og er ikke spesielt opptatt av å snobbe ting opp med pinglete stettglass med «korrekt» fasong. Dette er en kosestund, ikke en høytidsmesse, tross alt, smeller Jan Vardøen til."

 

Akkurat det jeg mener også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Siden det er St. Patrick's day idag, har noen peiling på irske whiskeys? De har jo produsert whiskey der borte siden 1100-tallet, så noe bra må det jo være.

 

http://www.side3.no/article3112550.ece

 

"- For å være helt ærlig er glass et personlig valg. Jeg bruker mye forskjellige, alt etter humøret og dagsform. Jeg liker gode, enkle, maskuline glass og er ikke spesielt opptatt av å snobbe ting opp med pinglete stettglass med «korrekt» fasong. Dette er en kosestund, ikke en høytidsmesse, tross alt, smeller Jan Vardøen til."

 

Akkurat det jeg mener også.

 

Jeg drak irsk whisky på st. paddy's day, en Bushmils 10 single malt, den er veldig god, men bushmils 16 er fantastisk.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Fant forleden dag en gammel flaske whisky på loftet etter mine besteforeldre. Sto innelåst i et skap, og på omgivelsene å dømme har den nok stått der i maaange år! Har prøvd å google den, men finner ikke noe...

 

Uåpnet flaske, den heter "Esquire Deluxe", og har underteksten "Over 12 years rare scotch whisky". Kan noen si meg ca hvor gammel denne kan være? De andre tingene som lå i samme skap, var fra slutten av 50-tallet. Har denne noen verdi, siden den er uåpnet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...