Gå til innhold

En aldeles fortreffelig whiskytråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant den hos ralfy også..han får den til å høres utrolig god ut. Lurer på hvordan man lærer å skille ut luktene, han sier han kjenner eple (grønn ikke rød), mye brent torv, toffee osv. Når jeg pleier å lukte kjenner jeg bare "sterk sprit". Sitter på jobb noen timer til. Ser han har et par dråper vann i glasset før han smaker, trenger jeg det? Får vel prøve med og uten vanndråper.

 

http://www.youtube.com/watch?v=3ptz6wk6jSk

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hmz, jeg var virkelig forberedt på å kjøpe Johnny Walker Green label 15yo i dag, men så hadde de bare black og red på polet. Fyren jeg spurte sa Black var best. Men jeg spotta Highland Park 12yo og endte opp med den istedet. Good/bad?

 

Alt du hadde trengt å gjøre var å på på nettsiden så ser du ingen eller få pol har Green som vare, du må bestillte på nett.

Lenke til kommentar

Rangeringen av Johnnie Walker fra billig til dyr/simpel til premium:

 

Red

Black

Gold

Green

Blue

 

Så kommer det andre produkter innimellom. Ser Wiki oppgir at det fins en Red&Coke-blanding som selges ferdigmikset, som rusbrus (ikke ulikt Jack&Ginger-blenden som ble solgt for noen år siden)=

Lenke til kommentar

Jack Daniels er ikke whisky, men whiskey.

Craaaap! ;) Er alltid vanskelig å holde styr på den e'en. Du har naturligvis helt rett:

 

Skotsk og canadisk whisky

Irsk og amerikansk whiskEy

Begrepet whisky og whiskey betyr egentlig ingen ting. Det har jeg prøvd å forklare tidligere, HER.

 

Ikke gjør det, den smaker dritt! :no:

Kjøpte meg en halvflaske Upper Ten her for noen uker siden som jeg skulle ta med på en ”rølpe” fest. For noen dusin år siden så gjorde jeg også det og Upper Ten smakte da greit nok. Men nå var det faktisk forferdelig og er enig med deg Nikka, det smaker dritt…… Drakk kun et lite glass og nå står den i skapet til det kommer noen på besøk som jeg kan servere den til. Helst noen med lite eller ingen whisky kunnskaper………………

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begrepet whisky og whiskey betyr egentlig ingen ting. Det har jeg prøvd å forklare tidligere,

Joda, jeg er egentlig helt enig med deg, men det er tross alt en forskjell språklig sett og da synes jeg det er greit å bruke betegnelsen som brukes i det landet hvor whisk(e)yen kommer fra. :)

 

Men nå var det faktisk forferdelig og er enig med deg Nikka, det smaker dritt…… Drakk kun et lite glass og nå står den i skapet til det kommer noen på besøk som jeg kan servere den til. Helst noen med lite eller ingen whisky kunnskaper………………

Haha, ja - det er enkelte ting man gjemmer til man får besøk som ikke er like kresne som en selv. Jeg har stort sett alltid ei flaske Jameson på lur, slik at jeg kan lage irish coffee eller kaffe ekstrem, eller rett og slett servere den med is.

 

Det er gjerne slike ting man oppdager når man smaker på ting man tidligere synes var helt greit. Jeg smakte på Jack for en stund siden, noe jeg syntes var godt i min spede barndom - fytte rakkern, jeg fatter ikke alt de får solgt det i det hele tatt. Det smakte omtrent som om man tok ei flaske Old Spice og helte innpå.

Lenke til kommentar

Haha, ja - det er enkelte ting man gjemmer til man får besøk som ikke er like kresne som en selv. Jeg har stort sett alltid ei flaske Jameson på lur, slik at jeg kan lage irish coffee eller kaffe ekstrem, eller rett og slett servere den med is.

 

Det er gjerne slike ting man oppdager når man smaker på ting man tidligere synes var helt greit. Jeg smakte på Jack for en stund siden, noe jeg syntes var godt i min spede barndom - fytte rakkern, jeg fatter ikke alt de får solgt det i det hele tatt. Det smakte omtrent som om man tok ei flaske Old Spice og helte innpå.

 

Dette har du prøvd skjønner jeg :p

Lenke til kommentar

Å sammenligne Jack med single malt, eller annet amerikansk whiskey, er like idiotisk som å sammenligne en elefant vodka.

 

Alt du gjør er å virke sossete og elitisk.

 

Oh se på meg, jeg liker bare dyre og fine whiksies, alt annet er vaskevann.

 

 

Faktum er at Jack og single malt er like forskjellige som øl pære likør, at de begge kalles Whisk(e)y er uvesentlig

 

Viss du ikke kan drikke noe mens andre gjør betyr ikke at dem er mindre kresene eller kravstore, Jack er et kvalitets produkt med sin egene spesielle smak, noen liker den andre ikke, prislappen eller merkelappen har ikke noe å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...