Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

jeg ser at dere undervurderer en Aussie her, men.. jeg skal svare :p

 

 

 

Send ut bikkja med kallen :D

 

EDIT: Enda bedre. La henne leke med en annen hund på en gress-slette. kast noen pinner og se på at de sliter seg ut sammen :)

 

hehe, bikkja hadde IKKE blitt sliten av en tur ut med gubben.. dessverre :p

 

Og dessverre har vi ingen hundevenner her.. :( Alle har flyttet, eller er på ferie i Miami :hrm: ... VELDIg få folk som gidder å leke med hundene sine her! Men ellers kunne det tildels ha funket ;)

 

 

 

Søk etter godbiter eller menneske. :)

 

Godbit søk holder absolutt ikke på Bridie.... Hu har søkt en del nå, men er like gal ;)

 

 

 

Bridie skal få leke med Diesel!! Han elsker å springe løs med andre. Jag den som har pinnen rundt og rundt et tre er merkelig nok veldig artig.

 

Ja, flytt hit så vi har noen å leke med!!! Vi savner virkelig leke kamerater....

 

 

 

 

Bridie går overens med mer eller mindre alt som er. Så lenge de ikke ypper seg mot henne... For da svarer hu. Men jeg har aldri sett ut gå på først. Hu ska bare leke hu stakkar. hehe. Og løpe løpe løpe er livet!

 

Det vi endte opp med istad var å gå en kort tur opp i sentrum i bånd, så ned på en parkeringsplass med en del folk hvor vi trente innkalling og lydighet med forstyrrelser. Så måtte hu vente utenfor butikken en kort tid, før vi gikk hjem og nå er dyret nybadet.. Så er det klart for kloklipp og pelsstell. Satse på det hjalp på litt i alle fall.

 

Men for å slite henne ut snakker vi en hel dag med løping i snøen med andre hunder. Evnt en dag på utstilling... hehe. Men da er det vel egentlig jeg som er mest sliten :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er i alle fall en hunderelatert link: MH data for en del raser

Sikkert gammelt nytt for mange, men jeg har ikke sett den før.

 

Frode

Hvordan leser man sirklene? Prøvde å lese bruksanvisningen, men jeg skjønte ingenting. Har sittet å klødd meg i hue i nesten en time hehe.

 

 

 

Det er ikke helt enkelt, nei! Hvis du ikke vet hvordan de ulike momenten utføres, ligge det noen snutter på denne siden som viser hva som skjer i en test. Hvis du ser her, ser du hvordan hundens ulike reaksjoner gies poeng.

 

Når det gjelder skjemaene, så er den grønne ringen et gjennomsnitt, mens de blå/lilla feltene forteller hvordan rasen skiller seg fra snittet. CC'en er for eksempel reddere lyder og "spøkelser" enn snittet. Bullterrieren er over snittet nyskjerrig, men samtidig mer skuddredd enn CC'en. Selvsagt spiller også antallet inn. Det er bare 32 CC'er som er testet, og hvis mange av disse er fra dårlige linjer, ødelegger det selvsagt resultatet.

 

Frode

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke folk som binder fast hunden utenfor butikken. Det er ikke det at jeg ikke stoler på hunden, jeg stoler bare ikke på mennesker! Folk kan jo gjøre hva de vil med hunden din uten at du får vite om det.

 

Har aldri gjort det pga er for mye dritunger som plager hundene her jeg bor.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg skal skrive dette i deppetråden eller her. Men tar det her. Chico er på dyrelegevakten på stend nå. Han er gammel, og han har vært misbrukt før. Jeg hater tanken på at jeg kanskje mister ham nå. JEg KAN ikke miste Chico nå. Herregu. Jeg får ikke vite hva som skjer, jeg får ikke vite om han overlever, hvor seriøst det er, og jeg får seriøst ikke puste. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg en gang. Herregud, jeg er så redd.

Lenke til kommentar

jeg er ikke så ofte på butikken med min hund, kanskje 1-2 ganger i mnd eller noe sånt. Binder henne 10-15 meter fra inngangen, slik at ingen trenger å passere henne for å komme inn/ut. Er sjelden inne i butikken mer enn 10-20 minutter. Hver gang jeg kommer ut ligger hun som regel avslappet og kikker på livet rundt, så tror hun takler det helt fint. Hadde hun vært ukomfortabel hadde vel hun hvertfall ikke lagt seg ned i en sårbar stilling. Har aldri hørt noe lyd fra henne heller.

 

Er ikke så bekymret for at hun skal bli stjålet, i og med at hun er en blandingshund. Hun er i tillegg stor og svart og kan for mange se litt skummel ut :p

Har inntrykk av at folk flest her i området er greie med hunder. Man skulle tro at hvis det er noen som kan finne på å plage en hund så må det være et barn. Men faktisk, har Zita aldri blitt plaget av barn. Et par VOKSNE har bjeffet till henne for å skremme henne, og en stor gjeng ungdommer kastet snøball etter henne en gang. Brydde seg ikke noe om snøballene. Hun bjeffet begge gangene voksne har skremt henne, men det var når hun var valp, og hun bjeffet på nesten alle uansett :p

Lenke til kommentar
nai er lov og binde hunden utenfor butikken.. men forbipasserene skal ha god mulighet til å gå forbi uten å komme borti hunden om jeg ikke har forstått det helt feil.. Tilgi meg om jeg tar helt feil

 

 

§ 5. Forbud mot å gå fra bundet hund

 

Hundeholderen skal ikke gå fra en bundet hund rett ved inngangen til en bygning som er åpen for allmennheten eller ved lekeplasser.

 

Hentet fra HUNDELOVEN

Nettopp, RETT VED....

 

Jeg har vel satt igjen bikkja utenfor butikken 2 ganger siden jeg fikk hu i Januar i fjor, så det er ikke voldsomme greiene. ;) Og idag bandt jeg henne ca 20 meter unna hovedinngangen, på et sted det absolutt ikke er normalt å gå forbi... Og i tillegg var vi vel inne i butikken i kanskje 5 min, så det er nok ingen stor fare ;) Husk at jeg ikke bor i byen da ;)

Lenke til kommentar
Min kan ikke være utenfor butikken.. Selv om jeg har gjort det en sjelden gang.

Da starter det en aldri så liten overslagshandling. hehe (biting i båndet).

Hei :) Du vet at du kan få kjøpt slike plastkledde vaier bånd til bruk for hunder som har lært å klippe bånd? Veldig effektivt for trening på å stå igjen alene litt i bånd :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om jeg skal skrive dette i deppetråden eller her. Men tar det her. Chico er på dyrelegevakten på stend nå. Han er gammel, og han har vært misbrukt før. Jeg hater tanken på at jeg kanskje mister ham nå. JEg KAN ikke miste Chico nå. Herregu. Jeg får ikke vite hva som skjer, jeg får ikke vite om han overlever, hvor seriøst det er, og jeg får seriøst ikke puste. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg en gang. Herregud, jeg er så redd.

 

 

Krysser fingre og tær og alt som kan krysses for at det skal gå bra

Lenke til kommentar
Min kan ikke være utenfor butikken.. Selv om jeg har gjort det en sjelden gang.

Da starter det en aldri så liten overslagshandling. hehe (biting i båndet).

Hei :) Du vet at du kan få kjøpt slike plastkledde vaier bånd til bruk for hunder som har lært å klippe bånd? Veldig effektivt for trening på å stå igjen alene litt i bånd :thumbup:

Han biter i båndet når jeg kommer ut fra butikken.

En liten angst for å stå utenfor som slår over til hopping, syting og biting i båndet.

 

Mamma satte vår tidligere hund(da valp) utenfor butikken for mange år siden. Da hun kom ut var det bare en liten stump av båndet igjen :!: Lette overalt, ringte politiet, og etter en timer fant hun bikkja leke med noen barn i nabogata :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...