Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Ser ut til at det går bra. De tror det er feberkramper. Gamle mannen vår har gått rundt med sår i potene uten å halte eller noenting, og nå har han pådratt seg en infeksjon. ._.

Hvor gammel er han da? Håper han kvikner til nå når han får behandling! lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han er 9 år gammel nå. Vært mishandlet de første 2,5 årene. Dyrelegen ga ham egentlig et halvt år da vi fikk ham, men han har nå holdt ut i 7. <3

Det tyder jo på at dere har gitt han et godt liv og stelt godt med han det da :) Slikt gjør meg så glad. Han forjener jo et godt liv. Kan ikke skjønne at noen kan mishandle dyr jeg :cry:

Lenke til kommentar

Jeg er veldig glad for at han har fått det så fint. Han har gått fra å være en stor collie hann på 15 kg (14,5 på det laveste) og en idealvekt for gjennomsnittlig mankehøyde er 30 kg, han burde nok hatt 35. Nå veier han 36,5 kg og tasser rundt glad og fornøyd og synger i glede når noen vandrer inn døren. Han er virkelig hjertebarnet mitt, enda han bor hos pappa og stemor og ikke hos oss. <3

Lenke til kommentar
Han biter i båndet når jeg kommer ut fra butikken.

En liten angst for å stå utenfor som slår over til hopping, syting og biting i båndet.

 

Mamma satte vår tidligere hund(da valp) utenfor butikken for mange år siden. Da hun kom ut var det bare en liten stump av båndet igjen :!: Lette overalt, ringte politiet, og etter en timer fant hun bikkja leke med noen barn i nabogata :)

Jeg har aldri likt å ha Connie stående alene i bånd lenge uten oppsyn. En gang hun stod i bånd ute i hagen, klarte hun å få hodet ut av halsbåndet. Fant bare halsbåndet liggende på bakken, men bikkja drev bare å snuste rundt i hagen, så det gjorde ikke så mye. Hun har klart det på tur også.

Det er lenge siden hun har gjort det nå, det var mest for en stund siden, da hun var i trassalderen. :p

 

Hun har aldri stått alene utenfor butikker o.l.

 

Ser ut til at det går bra. De tror det er feberkramper. Gamle mannen vår har gått rundt med sår i potene uten å halte eller noenting, og nå har han pådratt seg en infeksjon. ._.

Håper han klarer seg da. :)

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

Jeg har også et par skrekkeksempler når det gjelder bånd og halsbånd. En "valp" fra meg ble bare 8 mnd fordi han stod i løpestreng i hagen, og så hadde han på en eller annen måte fått surret seg rundt en stolpe eller noe. Han fikk nok panikk så han fortsatte å stramme til og selv om han levde da de fant han stod ikke livet til å redde.

 

En venninne av meg solgte en flat-valp til noen som satte på valpen et halsbånd med et slikt id merke på.. valpen var ute på terassen og fikk id merket ned i sprekken mellom bordene. Merket snurret slik at det låste seg slik at det ikke var mulig å få det opp igjen. Også den valpen døde av kvelning.

 

Vær også obs på å alltid ta av halsringer hvis to hunder leker sammen. En som hadde to flatter som var ganske jevngamle opplevde at de lekte sammen, og så fikk den ene hunden underkjeven inn i den andre sitt halsbånd. Den fikk jo litt panikk og strammet til, med det resultat at den andre også fikk panikk fordi den ikke kom unna. Den fikk vridd seg rundt slik at det ikke var mulig for eier å få løs hundene fra hverandre og den ene døde... Tragisk.. men slikt kan skje...Så det er lurt å være litt obs

Lenke til kommentar

NÅ ble jeg stum!! Gikk opp et lys for meg nå.

Hun som ble 'tatt' for å ha 50 belgere(også chinese crested) er ei jeg hadde kontakt med tidligere, og jeg trodde hun som ble tatt for disse hundene het noe helt annet. Jeg har blandet sammen to personer :!: Bra jeg fikk klarhet i dette.

Disse to hundene til 3tusen som nyli ble nevnt i tråden er fra denne kennelen, tror jeg. Men det trenger jo ikke å bety at dette er dårlige hunder :)

 

Det er mye som har blitt sagt rundt dette, sladder på forum osv.

Og det er vel kun de som er inne i miljøet som egentlig vet hva som har skjedd og ikke skjedd. Tror ikke denne dama mishandler hundene sine, men de mangler jo helt klart en stimulans som de ikke får. Det går jo ikke an å trene femti hunder? ;)

Men hun andre som ble tatt for å ha for mange hunder derimot, er spøtte gærn!

Lenke til kommentar

Intr annonse for å omplassere hunden sin... Hvordan tolker DU denne??

 

"******* tispe gis bort. Dette pga.at hun deler matskål sammen med en hannhund, som akkurat er ryggoperert. Dette er en uheldig kombinasjon for at han skal bli helt frisk.

Ta kontakt for å ta en prat.

Familier prioriteres. Hun er veldig snill og barnekjær. Tidligere erfaring med hund er ønskelig."

 

 

 

Jeg kan jo gi 100 løsninger til denne familien da, men hva med å feks fore hundene på hvert sitt rom? Eller om hele problemet er at hannhunden trenger ro, hva med å dele av huset?

Lenke til kommentar

Passer en annen hund fra i dag og en uke fremover. Kjempekos med to hunder :D Eneste minus er at denne hunden ikke er vant med å sove annet enn om natten og bare stresser når han ikke gjør noe. Skal nok klare å roe han ned :) Han sover aldri hos søstra mi på dagen, men her har han sovet i tyve minutter å greier og han har bare vært her siden kl 4. Tror det kan ha noe med å gjøre at de har stort og åpent hus, men her er han bare i stua. Ikke så mye å passe på.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Nå har vi akkurat kommet hjem fra hundetreff. Diesel hadde med seg Zita som sluttet å blø for ei uke sia. De har gått fint sammen innendørs og lekt seg ute. Men i kveld var det KUN hun han var intr i, og ville ikke bry seg om de andre. For å ikke snakke om alle ungene som herja og sprang. Diesel søyt som en liten valp :!:

Gikk oppi skogen før vi ble hentet og da var det en helt annen hund. Er ikke så glad i mye styr rundt seg. Nå er han utslitt.

Lenke til kommentar

Vi ha vært på Biri hos Skogstrollets Kennel idag, og Bridie fikk muligheten til å leke litt med Skogtrollets 10 Camaro - Morten.

 

 

Flotteste Morten!

060308_038.jpg

 

 

060308_040.jpg

 

 

060308_041.jpg

 

 

060308_042.jpg

 

 

060308_043.jpg

 

 

 

060308_044.jpg

"litt skummel jente da.. Mon tro om det hjelper å krype innpå hu"

 

 

 

060308_045.jpg

"Se så snill jeg er Bridie!"

 

 

 

060308_047.jpg

"litt nærmere nå så"

 

 

 

060308_048.jpg

 

 

 

060308_049.jpg

"hjelper det å smile til hu tro?"

 

 

 

060308_050.jpg

"bare EN liten suss???"

 

 

 

060308_051.jpg

"ooh baby, FOR ei rompe!"

 

 

 

060308_052.jpg

"heeey, vil du leke også??"

 

 

 

060308_053.jpg

Bridie: "ja, nå kommer jeg å tar deg!"

 

 

 

060308_054.jpg

"uæææ, beistet har tenner jo!!!"

 

 

 

060308_055.jpg

"jeg SA hu var farlig jo!!!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...