Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Yo bitches. Dere som har vært i Amster, hva er verd å sjekke ut?

Hvis dere vet om en koselig pub med digg, lav musikk skrik ut.

2måneder til  :)

6608141[/snapback]

Det ligger en koselig pub rett over veien fra Heineken museet, koselig liten pub som jeg liker å besøke. :)

6609776[/snapback]

 

Du kan jo ta deg en tur og 'vindusshoppe' rundt om kring i red lighten.. :D

Lenke til kommentar
Yo bitches. Dere som har vært i Amster, hva er verd å sjekke ut?

Hvis dere vet om en koselig pub med digg, lav musikk skrik ut.

2måneder til  :)

6608141[/snapback]

Det ligger en koselig pub rett over veien fra Heineken museet, koselig liten pub som jeg liker å besøke. :)

6609776[/snapback]

 

Du kan jo ta deg en tur og 'vindusshoppe' rundt om kring i red lighten.. :D

6609911[/snapback]

 

 

Det hørtes koselig ut. :roll:

Lenke til kommentar
Ok, dette har sikkert vært tatt opp før i tråden her. (men gadd ikke lese så mange sider)

 

Skal på en typisk "sydenreise" med "Tui Fly (nordic)" - som det står.. (ikke spør meg om mer, jeg er bare med en del folk i familien)

 

Men det tillates vel bruk av bærbar pc på flyet ? Selv om det kanskje ikke er internett på flyet ?

6618529[/snapback]

Det jeg vet, og etter mine erfaringer:

 

Alle elektriske apparater bør/helst være skrudd av. I hvertfall de som kan både sende og motta signaler. Har du din WLAN-kort skrudd av i din bærbar, så skal vel det gå greit. Men som sagt, de skal helst være skrudd av (El-apparater generelt).

 

Spør personalet ombord i flyet, de vet bedre.

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Nice bfisk :wee:

 

Fikk passed på flightsim i dag jeg :innocent: Det eneste jeg fortsatt sliter med er å få innflyging rett mot landingsstripa. Ettersom jeg har forstått det er f.eks stripe nr.27 innflyging mot 270 grader? Og motsatt vei er 90. Men jeg kommer alltid enten 100 meter for langt til venstre eller høyre :hmm:

Lenke til kommentar

Oh yes. Var digg det...

 

@Edge: Sett deg selv opp LANGT fra rullebanen (i FS kan du trykke på Y for å gå i "slew mode" og bruke piltaster for å bevege deg og F3 for å øke høyde, eller bruke joysticken), og fly mot rullebanen. Nøkkelen til en god landing, som du nesten sier selv, en god innflyving. I en god innflyving har rullebanen tilsynelatende samme form hele veien ned.

 

Bruk små (!) korreksjoner for å holde deg "spot on" hele veien ned. Du ser om du er til høyre eller venstre ved se på formen til rullebanen:

 

| \
|  \
|   \
|    \
|     \

Her er du for langt til venstre, mens

     / |
   /  |
  /   |
 /    | 
/     |

her er du for langt til høyre.

 

      / \
    /   \
   /     \
  /       \
 /         \
/    27     \

 

Slik ser det ut når du er riktig.

 

Igjen; ikke tillat deg selv å komme ut av posisjon - det er lettere å hele tiden jobbe med å korrigere små avvik enn å hente seg inn igjen om man skulle komme langt ut. Hold dette "bildet" helt il enden av rullebanen forsvinner under nesa, lukk throttelen (F1 i flightsim), og forsøk å fly flyet til enden av rullebanen. Da vil flyet synke ned på rullebanen og lande når det er klart.

 

 

Edit2:

Ja, bane 27 har en retning på omtrent 270 grader magnetisk - mao. vest.

Endret av bfisk
Lenke til kommentar
Ok, dette har sikkert vært tatt opp før i tråden her. (men gadd ikke lese så mange sider)

 

Skal på en typisk "sydenreise" med "Tui Fly (nordic)" - som det står.. (ikke spør meg om mer, jeg er bare med en del folk i familien)

 

Men det tillates vel bruk av bærbar pc på flyet ? Selv om det kanskje ikke er internett på flyet ?

6618529[/snapback]

Det jeg vet, og etter mine erfaringer:

 

Alle elektriske apparater bør/helst være skrudd av. I hvertfall de som kan både sende og motta signaler. Har du din WLAN-kort skrudd av i din bærbar, så skal vel det gå greit. Men som sagt, de skal helst være skrudd av (El-apparater generelt).

 

Spør personalet ombord i flyet, de vet bedre.

6618830[/snapback]

Bærbare PCer er tillatt, men ikke under taxi, take-off og landing. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...