Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Airbus sliter med bestillinger og ikke minst økonomien for tiden...

6581481[/snapback]

Airbus sliter med å få levert flyet.

6581483[/snapback]

Noe som gjorde at en del flyselskaper trakk seg ut av opsjoner mv? Mener det stod noe slikt i Airliners(elns)-magasinet..

 

Har nå alltid foretrukket Boeing jeg. ;)

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
Airbus sliter med bestillinger og ikke minst økonomien for tiden...

6581481[/snapback]

Airbus sliter med å få levert flyet.

6581483[/snapback]

Noe som gjorde at en del flyselskaper trakk seg ut av opsjoner mv? Mener det stod noe slikt i Airliners(elns)-magasinet..

 

Har nå alltid foretrukket Boeing jeg. ;)

6581494[/snapback]

 

Singapore truet med å avbryte kontrakten om Airbus ikke fikk ræva i gir. Mulig at BA også truet med det.

Lenke til kommentar
Hvilke andre fly dominerer lufta? Er det bare Boeing og Airbus som er de største selskapene/flyprodusentene? Ikke regne med Cessna da og andre små selskapene. :)

6581398[/snapback]

 

I all hovedsak er det fremdeles Boeing vs Airbus som er de to storebrødrene på markedet. Men også Bombardier Aerospace (Canada) er sterkt fremme med både Dash8 serien, og CRJ serien. Embraer (Brasil) har også gjort det bra med ERJ serien. ATR (Italia/Frankrike) har opplevd en reneissanse med sine ATR42 og ATR72. Fokker har vel forøvrig stort sett utspilt sin rolle. Det er jo tross alt 10 år siden de gikk konkurs...

 

Så finnes det også en del østlige produsenter, som fremdeles har en del maskiner flyvende. Antonov, Tupolev og Ilyushin nevnes her.

Lenke til kommentar
Hvilke andre fly dominerer lufta? Er det bare Boeing og Airbus som er de største selskapene/flyprodusentene? Ikke regne med Cessna da og andre små selskapene. :)

6581398[/snapback]

 

I all hovedsak er det fremdeles Boeing vs Airbus som er de to storebrødrene på markedet. Men også Bombardier Aerospace (Canada) er sterkt fremme med både Dash8 serien, og CRJ serien. Embraer (Brasil) har også gjort det bra med ERJ serien. ATR (Italia/Frankrike) har opplevd en reneissanse med sine ATR42 og ATR72. Fokker har vel forøvrig stort sett utspilt sin rolle. Det er jo tross alt 10 år siden de gikk konkurs...

 

Så finnes det også en del østlige produsenter, som fremdeles har en del maskiner flyvende. Antonov, Tupolev og Ilyushin nevnes her.

6582470[/snapback]

Canadair et eller annet? Sånne små(50 seter) commuter-fly. Skywest(Delta Connection) har en halv haug av dem, og Austrian bruker vel noe sånt på Oslo-Vienna?

Lenke til kommentar
Concorde slår tilbake, med en bittelitt tregere fly. Men er ikke i lufta før til neste år.

6591913[/snapback]

Neste år? Du mener vel 2017. ;)

 

Det er et samarbeid mellom den franske og japanske flyindustrien som kan gjøre det mulig, men entusiaster og andre som har lyst til å bli med på en tur, må smøre seg med en solid dose tålmodighet. Den første turen skal visstnok skje tidligst i 2017.
Lenke til kommentar
Concorde slår tilbake, med en bittelitt tregere fly. Men er ikke i lufta før til neste år.

Neste år? Du mener vel 2017. ;)

 

Det er et samarbeid mellom den franske og japanske flyindustrien som kan gjøre det mulig, men entusiaster og andre som har lyst til å bli med på en tur, må smøre seg med en solid dose tålmodighet. Den første turen skal visstnok skje tidligst i 2017.

Haha, jeg må slutte å skumlese! Takk for det. 11 år til comeback.

Lenke til kommentar

Angående Continental og bevæpnede vakter: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1405813.ece

 

Trodde ikke det var noe nytt at både CO og andre flyr inn til Norge med vakter. Så vidt jeg tidligere har fått opplyst var betingelsen fra norske myndigheter at eventuelle våpen ikke tas ut av selve flyet.

 

Synes det er greit sikkerheten settes høyt og at det tillates vakter, men skjønner jo betenklighetene.

 

Fikk forøvrig en telefon fra CO i går/i dag angående min neste flight OSL-EWR. Hadde rotet litt med setene(kommet ved vindu - foretrekker midtgang) og dermed forsøkt å endre det på nettet, men gikk ikke, og stod jeg ville bli assistert ved innsjekk. På intercontinentale flyvninger blir man ikke automatisk oppgradert 72 timer før heller, og businesscabinen virket rimelig full.

 

Men oppgradert blir jeg visst, fikk det bekreftet(72 timer før ;) ), og de ønsket meg velkommen som OnePass Platinum(Skyteam Elite Plus). :love:

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

Noen har klart å blåse opp saken om væpende vakter noe helt grasat:

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1407165.ece

 

Og godeste Liv Signe Navareseth skal ikke ha noe av det. Nei vel. Har noen satt seg inn i det?

 

Det virker jo som om bare Continental har det. For det første er jo grunnen til at de har det - at de er lovpålagt det av sin egen regjering. For det andre:

 

DE ER IKKE ALENE!

Aeroflot har, Israelske selskaper har, Egyptiske selskaper har og sikkert mange flere som flyr på Norge. Ovennevnte VET jeg at har.

 

For noen håpløse byråkrater. En ting er at man ikke liker det, men det der skal bli vanskelig å hindre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...